Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mixer geeft soort piekspanning als ik master openzet.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mixer geeft soort piekspanning als ik master openzet.

Ik heb zojuist een 2e hands mixer gekocht. Behringer DJX700.
    Ben alleen op het volgende probleem gestuit.
    Als ik mijn master open zet, dan werkt mijn rechter speaker niet meer. Hij geeft dan ook geen geluid. Ik hoor alleen een plop en dan geruis.
    Het geluid is wel gewoon goed als ik hem niet helemaal open zet maar op 99% bijvoorbeeld.
    Ik heb nog een filmpje gemaakt om mijn vraag te verduidelijken.
    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Alvast bedankt!
    Last edited by Michielpri; Saturday-05-04-2014, 19:16.

Dat klinkt als een vervuilde/versleten masterfader.
    Oplossing korte termijn: spanning van apparaat af, fader inspuiten met wat contactspray, even een aantal keer op en neer bewegen zodat het spul zich goed kan verspreiden. Even laten drogen, spanning er weer op. Voila, hij doet het meestal wel weer even. Echter, contactspray trekt zelf ook weer stof een vuiligheid aan, dus binnenkort zit je weer met hetzelfde.
    Oplossing lange termijn: masterfader vervangen.

Comment

Originally posted by Fridge View Post
      Dat klinkt als een vervuilde/versleten masterfader.
      Oplossing korte termijn: spanning van apparaat af, fader inspuiten met wat contactspray, even een aantal keer op en neer bewegen zodat het spul zich goed kan verspreiden. Even laten drogen, spanning er weer op. Voila, hij doet het meestal wel weer even. Echter, contactspray trekt zelf ook weer stof een vuiligheid aan, dus binnenkort zit je weer met hetzelfde.
      Oplossing lange termijn: masterfader vervangen.
      Bedankt voor je snelle reactie!
      Zou dit een dure reparatie zijn?

Ik zou dan wel gaan voor de oplossing op lange termijn

Comment

Fadertje zelf zal ergens tussen de 15 en 20 euro kosten schat ik. Ik heb destijds eens geïnformeerd naar de prijs van die dingen. Dan moet je hem nog vervangen. Als je dat laat doen word het waarschijnlijk minder interessant.

Comment

Originally posted by Hollender View Post
          Fadertje zelf zal ergens tussen de 15 en 20 euro kosten schat ik. Ik heb destijds eens geïnformeerd naar de prijs van die dingen. Dan moet je hem nog vervangen. Als je dat laat doen word het waarschijnlijk minder interessant.
          Ik ben zelf niet echt technisch, maar misschien dat mijn buurman het kan. Kon je zon fader gewoon bij bax bestellen? Ben benieuwd of ik nog een fader voor deze kan vinden. Aangezien de mixer al even oud is :p

Comment

Fader voor de DJX700 gaat lastig worden, mixer is al langere tijd niet meer verkrijgbaar en opgevolgd door de DJX 750.

Rommelen met contactspray zou ik niet aan beginnen, reden is ook gelijk gegeven gelukkig. Zorgt er voor dat er in een later stadium troep aan blijft kleven, met name stof.

Wat met oude faders wel eens lukte, was ze in een sopje gooien en een paar nachten goed laten drogen. (Maar dan praat je over faders van Dateq en soortgelijke onverwoestbare merken.)
            Op ons forum zwerft nog een tutorial rond om je faders schoon te maken, terug te vinden in dit topic.

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Fader voor de DJX700 gaat lastig worden, mixer is al langere tijd niet meer verkrijgbaar en opgevolgd door de DJX 750.

Rommelen met contactspray zou ik niet aan beginnen, reden is ook gelijk gegeven gelukkig. Zorgt er voor dat er in een later stadium troep aan blijft kleven, met name stof.

Wat met oude faders wel eens lukte, was ze in een sopje gooien en een paar nachten goed laten drogen. (Maar dan praat je over faders van Dateq en soortgelijke onverwoestbare merken.)
              Op ons forum zwerft nog een tutorial rond om je faders schoon te maken, terug te vinden in dit topic.
              Ah super, ik ga dit gewoon proberen. Mocht dit niet werken, is het nog niet erg. Ik kan mijn speakers ook nog op booth aansluiten!

Bedankt voor de reacties, en deze kan opslot!

Comment

Ik twijfel of Behringer buiten het typenummer echt veel veranderd heeft aan zijn mixers. Meestal is het ook zo dat dit het begin van het einde is, dus met contactspray kun je, mits je het op de juiste manier doet, niet zo heel veel verkloten. Als die faders eenmaal kraken is het enkel een kwestie van tijd voordat ze er helemaal de brui aan geven.
                Als Bax de faders niet kan leveren kun je altijd een Behringer servicepunt contacteren. Nederland heeft er geen dacht ik, dus kom je bijna automatisch uit bij die van België. Klinkers Electronics in Bonheiden.

Comment

Working...
                X