Hoi Allen,
Ik heb ervaring met Technics draaitafels, de eerste Denon cd spelers (zo rond 1994 denk ik
), toen Pioneer nog een lachertje was in DJ wereld, en etc, tot waar Denon het heeft laten liggen (op marketingvlak) en nu Pioneer de standaard dj tool is geworden. Anyway, kleine intro, maar ik zoek een controller, die een beetje het ouderwetse vinyl gevoel geeft qua Jogs. Ga echt niet vele effecten gebruiken, en etc. maar gewoon basic mixwerk. Het moet wel goed klinken qua geluid, en geen artificial geluiden meegeven, wat in het begin nog wel eens gebeurde (vooral als je ging timestrechten). Ik lees ook nog wel eens dat voorbeluisteren, erg zacht is, of niet werkt, maar dat moet natuurlijk wel goed gaan. Ohja, ik denk dat ik het ga gebruiken met Virtual DJ, want heb dat nu aantal keer aangeraakt, en ziet er goed en simpel uit (zei ik al dat het simpel moest zijn :p )
Ik heb voor mezelf nu denk ik de ideale controller gevonden, de Reloop Beatmix. Enigste nadeel vind ik is, dat de pitch control bovenin zit, en het is gespiegeld. Kijk je naar een iets duurdere Pioneer controller, dan zitten al die knoppen, wel waar ik ze zou verwachten, maar misschien is dat een kwestie van 1 dag uitproberen en gaat het vanzelf.
Iemand nog ideeën, of gaat de Reloop inderdaad een goede aankoop worden ? Binnenkort is het open dag, met 2ehands markt, wellicht zitten daar nog leuke controllers tussen ? Of is er een betere controller met meer het vinyl gevoel ?
Ik heb ervaring met Technics draaitafels, de eerste Denon cd spelers (zo rond 1994 denk ik
![Confused](https://www.bax-shop.nl/forum/core/images/smilies/confused.png)
Ik heb voor mezelf nu denk ik de ideale controller gevonden, de Reloop Beatmix. Enigste nadeel vind ik is, dat de pitch control bovenin zit, en het is gespiegeld. Kijk je naar een iets duurdere Pioneer controller, dan zitten al die knoppen, wel waar ik ze zou verwachten, maar misschien is dat een kwestie van 1 dag uitproberen en gaat het vanzelf.
Iemand nog ideeën, of gaat de Reloop inderdaad een goede aankoop worden ? Binnenkort is het open dag, met 2ehands markt, wellicht zitten daar nog leuke controllers tussen ? Of is er een betere controller met meer het vinyl gevoel ?
Comment