Announcement

Collapse
No announcement yet.

Simpele controller voor oldschool DJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jow,

Even terugkoppelen. Ik ben zaterdag op de open dag geweest, en er was ruimte en tijd genoeg om met wat controllers te spelen. De Gemini G4V had mijn interesse. Enigste was eigenlijk het gebrek aan de analoge Vinyl inputs. En wellicht wat kleiner en wellicht (?) iets minder, dan de controller die ik nu heb gekocht, de Numark NS6.

Thuis aangesloten, werkt alles prima. Maar ik blijf twijfelen, of dit nu de juiste koop is. Hoewel het wel lekker draait hoor. Technisch gezien niets mis mee. Maar ja, omdat het aanbod zo groot is t.o.v. vroegahhh: 2 technics, 1 dateq mengpaneel en eventueel later nog de denon 2000F, dan was je helemaal compleet.

Kortom, ga er de komende dagen even intensief mee spelen :-)

Comment

Een controller blijft een controller. Als je vinyl gevoel wil moet je met platen gaan draaien, punt...

Persoonlijk denk ik dat je met die Numark echt wel iets moois (en goeds) in huis hebt gehaald.

Comment

Nou, gelukkig hoeft dat niet zo secuur te zijn hoor. Een Audi is ook geen Mercedes (in, alles voelt anders aan), maar je kunt er ook mee rijden. Nee, de twijfel is meer, dat de controller an sich wel goed is. Het is al een iets ouder model, t.o.v. een Denon 6000 MK2 bijvoorbeeld. Die zit in de dezelfde prijsklasse (is goedkoper zelfs), maar is een stukje kleiner, en ook de jogs zijn kleiner. Maar toch ben ik ook altijd wel Denon fan geweest vroeger, en vroeger was Numark een beetje een lachertje in het wereldje. Dus vandaar nog de twijfel een beetje.

Maar, tot nu toe geen problemen gehad, en deed wat het moest doen, dus.... het zal wel goedkomen hoor :-)

Comment

Zijn allebij geweldige controllers. Zelf zal ik voor thuisgebruik ook de numark kopen, maar voor drive in show 100% de denon :)

Comment

Ik heb zelf meerdere drive-in-shows en werk vrijwel uitsluitend met Denon dj gear (mixers, cd-spelers, MIDI controllers). Ik was nooit zo'n fan van Numark, ze waren we zeer innovatief en maakte leuke spullen maar de kwaliteit liet vaak te wensen over. Ik heb echter een tijd geleden wel een Numark Mixdeck gekocht en moet zeggen dat die behoorlijk degelijk aanvoelt, daar ben ik (op wat kleine puntjes na) erg van gecharmeerd.

Comment

Working...
            X