Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj controller voor beginnende DJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dj controller voor beginnende DJ

Hallo,

Ik ben een beetje nieuw in de DJ wereld, ik heb mezelf al wel aardig verdiept maar kan geen keuze maken tussen bepaalde dj contollers,

Ik xat te denken aan deze pioneer
    Pioneer DDJ-SB koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

Of aan deze van hercules
    Hercules 4-MX kopen? Groot assortiment, direct leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Tussen deze 2 was ik aan het twijfelen, maar als jullie een betere weten zou dat ook van harte welkom zijn,
    Mijn budget loopt tot rond de 300 euro voor een controller

Wat noem jij beter? Vertel er gewoon even bij aan welke wensen jouw controller moet voldoen, maakt het net ietsje makkelijker voor de anderen om jou van advies te kunnen voorzien.

Comment

Eeumh tja,
      dat is moeilijk aangezien ik niet echt weet welke verschillen er precies zijn in verschillende controllers,
      Ik weet dat pioneer een goed merk is, maar deze hercules heeft wel weer 4 decks, wat mij makkelijker lijkt als je nog iets verder zou willen gaan in het draaien,
      Maar zoveel weet ik er ook weer niet vanaf

Comment

Ik ben zelf ook beginnend, maar eigenlijk denk ik dat je als nieuwkomer voorlopig meer dan genoeg uit de voeten kunt met 2 decks. En als je 'verder' wilt gaan op den duur, zal je allicht ook wel meer (kwaliteit/mogelijkheden) willen dan een controller van 300 euro.

Zelf zit ik met plusminus hetzelfde budget (300-400 euro) voor een dj controller. Ik vraag me vooral af of je veel verschil nog merkt tussen eentje van 300 of 400 euro. De Pioneer DDJ ERGO-K , Reloop Beatmax (2 of 4) en American Audio VMS4.1 spreken mij zeer aan. Het verschil tussen de Pioneer en Beatmax 2 is al snel 150-200 euro. Ben vooral benieuwd of mensen daar ervaring mee hebben. Of je echt alleen voor Pioneer als merk betaalt of nog echte verschillen hebt. American Audio is vooral internationaal gezien een veelgenoemd merk, al lees ik daar op Nederlandse fora weinig over.

Comment

Ooh okee, in ieder geval bedankt voor de tip,

Daar was ik ook wel benieuwd naar, of je niet alleen voor het merk Pioneer betaald?
          En wat is nou het beste controller merk, of bestaat deze niet?

Comment

De meeste merken hebben zo hun sterke en minder sterke kanten. Er is niet echt een "beste" merk. Wel blinken sommige merken in bepaalde segmenten uit en mag je er een bepaalde verwachting bij hebben. Maar iedereen heeft andere prioriteiten dus is voor de meesten iets anders "het beste".
            Is Pioneer slecht? Nee, zeker niet. Maar ik vind dat je verd*md veel geld moet neerleggen voor wat het is. Pioneer blinkt over het algemeen niet uit in bouwkwaliteit en tot nog niet zo lang geleden was ook de geluidskwaliteit niet noemenswaardig. En dat is niet enkel mijn mening.
            Echter hebben ze wel weer vaak de standaard gezet wat betreft ontwerp en indeling van bijvoorbeeld dj-mixers en cd/mediaspelers.

Comment

Als je naar prijs / kwaliteit kijkt word pioneer echt verslagen door denon. Die geven echt waar voor je geld. Veel goedkoper maar meer funkies en betere bouwkwaliteit. Al is de mc2000 wel helemaal van plastic

Comment

Zelf ben ik begonnen met de pioneer WeGo. Misschien wel een leuke om naar te kijken mij beviel de goed om de basis mee te leren.

Comment

Ik zelf ben voorstander van pioneer spullen, je hebt hier op het forum ook genoeg voorstanders van andere merken.
                  Hier geld eigenlijk ook kies wat het best bij je past. Ga een keer langs bij Bax... of neem een sprong in het diepe op de proef.

Ik had zelf het idee om thuis eerst aan de slag te gaan met de ddj-ergo deze was dermate plastic (ken de ddj sb niet maar verwacht dat dit hetzelfde is) en bood mij onvoldoende zaken (zoals o.a. Rekordbox) welke ik goed kan gebruiken ter voorbereiding van mijn sets, ik ben daarom geschakeld naar de xdj-r1 je betaalt 'iets' meer maar krijgt er ook meer voor.

De vraag die je jezelf wilt doen in deze is?
                  Doe ik een investering voor korte termijn of voor de langere termijn? Kan ik daarmee mezelf meer laten investeren? zodat ik er meer plezier van heb echter blijft het een kwestie van wat niet in de portomonee zit kan ook niet worden uitgegeven.

Comment

Ik ben voor de Reloop Beatmix 2 gegaan. Als absolute beginner heb ik daar denk ik wel een tijdje genoeg aan en het zorgde ook nog voor financiële ruimte voor de aanschaf van 2 studiomonitors en een dj hoofdtelefoon. Allemaal niet te fancy, gewoon een Hercules 80W XPS set en een American Audio HP550, maar als starterskit toch best leuk.

Kwaliteit heeft uiteraard een prijs, maar zet zomaar iemand in een Formule 1-wagen en het wordt niet veel, zet een coureur in een Fiat Punto en hij haalt er het maximale uit. Het lijkt me slim om eerst eens de basics goed onder de knie te krijgen. Natuurlijk moet je niet met speelgoed-controllers gaan prutsen, maar volgens mij kwamen de Beatmix-controllers best goed uit de bus. Als ik dan te zijner tijd eens merk dat ik meer wil/kan dan de Beatmix 2 te bieden heeft, dan lijkt het me een mooi moment om te upgraden.
                    Last edited by Sunshyme; Wednesday-21-05-2014, 11:31.

Comment

Zo op het zicht een leuke controller. Wat ik er een beetje spijtig aan vind is dat er kleine faders en pitchsliders op zitten voor toch zo een grote controller. Verder is een controller toch iets heel persoonlijks, wat de een geweldig vind kan voor een ander tegenvallen. Het belangrijkste is dat ze jou bevalt.
                      Have fun!

Comment

Working...
                      X