Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer XDJ-R1 met Rekordbox

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer XDJ-R1 met Rekordbox

Hallo Allemaal,

Ik ga binnenkort om een Pioneer XDJ-R1, maar ik had nog even een vraag. Je kan natuurlijk met Remotebox op een iDevice muziek vanaf je USB inladen op je deck, maar is het ook mogelijk om je laptop te verbinden met het WiFi van de XDJ-R1 en dan via Rekordbox op je laptop muziek in te laden op een van je decks. En is het ook mogelijk op via de USB in te laden? Of is dit alleen voor Serato/Virtual DJ?

Ook zou ik graag willen weten hoe ik een set opneem. Een vriend van mij zei dat ik dit het beste met deze kan doen: http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html

Klopt dit?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Gr,
    Christiaan
    DJ Ceramic

Rekordbox is een muziekmanagementsysteem, geen muziekspeler. Wat jij wil kan dus niet. ;)

Remotebox is overigens alleen een controller (remote dus).

Wifi-verbinding met een laptop kan ook niet, dan moet je hem gewoon hard met een USB-kabel verbinden. Draadloos verbinden zou ik persoonlijk ook niet eens willen, vanwege latency. Want als je een actie op je console uitvoert, wil je die zo snel mogelijk ook op je scherm hebben en vice versa.

Je set opnemen met een geluidskaart, nergens voor nodig. Maar ligt er aan wat je precies wilt opnemen. Draai je alleen met de laptop dan kan het intern, draai je ook extern (dus ook met CD's of USB) dan moet je aan een andere oplossing denken, met bijv. een apparaatje zoals een Reloop Play.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Rekordbox is een muziekmanagementsysteem, geen muziekspeler. Wat jij wil kan dus niet. ;)

Remotebox is overigens alleen een controller (remote dus).

Wifi-verbinding met een laptop kan ook niet, dan moet je hem gewoon hard met een USB-kabel verbinden. Draadloos verbinden zou ik persoonlijk ook niet eens willen, vanwege latency. Want als je een actie op je console uitvoert, wil je die zo snel mogelijk ook op je scherm hebben en vice versa.

Je set opnemen met een geluidskaart, nergens voor nodig. Maar ligt er aan wat je precies wilt opnemen. Draai je alleen met de laptop dan kan het intern, draai je ook extern (dus ook met CD's of USB) dan moet je aan een andere oplossing denken, met bijv. een apparaatje zoals een Reloop Play.
      Beste Rick,

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik weet dat Rekordbox een managementsysteem is, maar met de CDJ-2000Nexus kan je ook vanaf je laptop muziek inladen op de speler dus ik dacht misschien kan dat bij de R1 ook wel. Ook weet ik dat remotebox een controller is, maar via dit kan je muziek die op je USB staat (geëxporteert met Rekordbox via pc) inladen op een van de decks. Reloop Play wordt mij echt te duur, dan weet ik iets veel makkelijkers.

Gr

Comment

Had je de oplossing voor het opnemen al?
        Wat ik doe is de booth out gebruiken om met een rca naar mini Jack kabel naar je pc annex laptop te gaan.
        Uiteraard op de line in.
        Dan kan je met soundforge prima een set opnemen!
        Onthoud wel dat als je het zo doet dat het analoog is en de kwaliteit / dikte van de kabel een grote rol speelt.
        Als de geluidskaart op de computer zodanig bagger zijn, kan je er altijd voor een paar tientjes een rca USB digitale geluidskaart kopen.
        Het beste is xlr naar digitale geluidskaart naar USB maar das wel een stukje prijziger.

Comment

Working...
        X