Announcement

Collapse
No announcement yet.

traktor S4 of numark NS6

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• traktor S4 of numark NS6

hey

ben van plan om me een nieuwe controller te kopen.
    ik heb nu een 3 tal jaar een traktor S2, prima toestel voor wat ik het gebruik maar wil wel iets nieuws aanschaffen.

ik twijfel tussen de traktor S4 http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html en de numark NS6 http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html

ik wil wel blijven draaien met traktor en wens niet over te stappen naar serato, dus daar twijfel ik het meeste aan want de NS6 is gemaakt voor serato en niet voor traktor.
    volgens mijn info kan je er wel met traktor opspelen, dit klopt toch hé ?

wat is jullie mening, dus welke zouden jullie kiezen en is het 100 % ok om traktor op een serato controller te spelen ?

grts

ik snap inderdaad dat je wat nieuws wild. als je de s4 koopt dan heb je nog steeds het oude vertrouwde layout zoals de s2 maar dan veel meer nieuwe functies. zoals de looprecorder gebruik ik zelf nooit want het is erg veel voorbereiding. de filter per kanaal op de s2 heb je niet een filter knop dan moet je dat met de gain knop doen in shift mode. remix decks daardoor kan je bijvoorbeeld samples afspelen ik gebruik dit ook niet nogmaals veel voorbereiding. maar in hotcue mode 8 hotcues daar gebruik ik ze dus voor.
    wat ik persoonlijk bij de s4 het fijnst vind is de lange pitch fader zonder 0 klik dat was altijd een grote iritatie bij mij van andere controllers.

wat ze allen bij hebben is de 4 kanalen voor externe hardware. hier kan je nog steeds de oude vertrouwde effecten van de s4 gebruiken met traktor er bij. wat ook een voordeel is van de s4 zijn de soft touch buttons werken erg direct en zorgen ervoor dat je voorzichtig met je controller omgaat vind ik. ook is fijn dat je echt alles in de software kan aanpassen waardoor je altijd lekker bezig bent met wat beter kan. wat ook fijn is aan de s4 dat hij erg klein is dus niet zo een beest waar je moet denken waar ga ik dat nou neer zetten.

wat nu wel zo is dat de s2 mk2 veel goedkoper is natuurlijk en de s4 mk2 nu ongeveer 777 euro dus je moet kiezen of je dat geld er voor over hebt. maar daar krijg je wel een erg goede bouwkwaliteit voor terug geen een fader buton of wat dan ook zit losjes allemaal strak. bij de ns 6 vind ik zelf dat de bouwkwaliteit wat minder is maar dat kan ook aan mij liggen. bij de s4 heb je ook per kanaal een vu meter en een master. bij de ns 6 alleen een master. de joghweels van de s4 zijn erg klein maar je hebt veel grip bij het benden en al die zaken. bij de ns 6 heb je de normale grote joghweels met een led ring. ik heb die zelf niet gevoeld dus daar kan ik niet over oordelen.

ik zou kiezen voor de s4 vooral door de bouwkwaliteit en extra functies maar ook omdat de controller is gemaakt door het bedrijf wat ook de software maakt dus het is een perfecte combinatie

ik hoop dat je hier wat aan hebt

Comment

hey Emil

bedankt voor je uitgebreide uitleg :)

het klopt dan toch dat traktor enkel de controllers S2 & S4 hebben die voor hun software zijn gemaakt.
      das toch weinig in vergelijking als je ziet wat pioneer & serato niet allemaal in de aanbieding hebben.

of zou native instruments met nog wat nieuws afkomen ?

grts

Comment

de midi files voor andere controllers verschillen niet veel van elkaar nee. je kan zelfs als je dat wil nog alles aanpassen in midi mode dat je bijvoorbeeld je gain knop naar een filter wil aanpassen (geen idee waarom je dat zou willen doen maar het is een voorbeeld) wat wel zo is dat bij de s4 de voledigen traktor pro met updates en controller manager word mee geleverd. als je de ns 6 hebt en geen traktor pro (wat ik wel verwacht want je hebt de s2) dan heb je niet toegang tot alle features
        volgens mij.

of native instrumens nog met een nieuw product komt dat denk ik niet. ongeveer vorig jaar in oktober hebben ze van bijna al hun producten een mk2 versie gemaakt. dus ik denk niet dat er snel een s4mk3 komt nee :)

de ns 6 zit nog niet in de libary van traktor zelf geloof ik hier is een site waar je de midi file wel kan downloaden voor de ns 6 http://www.traktorbible.com/freaks/m...ne.aspx?id=167

Comment

Working...
        X