Announcement

Collapse
No announcement yet.

Senheiser of AIAIAI?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Senheiser of AIAIAI?

hallo

ik heb een nieuwe koptelefoon nodig. ik had eerst een Numark red wave maar die was al binnen een half jaar kapot gegaan. daarna ging ik werken met oortjes zijn ook stuk gegaan. nu gebruik ik tijdelijk een studio koptelefoon die erg goed is maar ik heb aan me zelf besloten dat ik een echte dj koptelefoon wil kopen. nu wil ik echt een met een goede bouwkwaliteit. ik zit te twijfelen tussen de Sennheiser HD series en de aiaiai tma 1 dj koptelefoon

Sennheiser HD 25-1 II kopen? Groot assortiment, direct leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

De TMA1 van AIAIAI is een compacte hoofdtelefoon voor DJ’s, producers, geluidstechnici maar ook voor uw iPod. Hij is licht van gewicht, heeft een stevige, nylon constructie en een goede geluidskwaliteit.

ik ga deze koptelefoon vooral gebruiken voor dj werk maar ik ben ook van plan om deze soms op reis mee te nemen. voor mij is het belangrijk dat de bouwkwaliteit perfect is, want ik ken me zelf en ga soms niet echt makkelijk met spullen om. ik ga vooral eleckto, moombahton, hardstyle, en trap luisteren. ik heb al op veel forums gekeken maar ik zie nergens iets over de aiaia´s. ik hoop dat er hier iemand is die ervaring met deze koptelefoons heeft. ik ga sowieso een keer naar de winkel maar ik wil toch eerst even kijken of er al iemand is die al ervaring heeft met deze koptelefoons.

alvast bedankt.

Kan maar 1 advies geven (en velen met mij): Kwestie van proberen en luisteren. Wij weten de pasvorm, de vorm van je oren, hoe je gehoor is helaas niet en kunnen het ook niet ervaren. Het is net als een kledingstuk, de één past het wel en de ander past het niet terwijl ze vergelijkbare posturen hebben.

TMA-1 is een redelijk populair model, maar de HD 25 steekt er met vlag en wimpel bovenuit. Dat komt ook omdat goede ervaringen zich vanzelf verspreiden (hee je moet deze eens proberen... je kent het wel :)).

Maar feit is, de pasvorm en dergelijke zijn nog veel belangrijker aangezien jij dat ding moet gaan dragen op je hoofd. Dan mag hij dus niet gaan knellen, of niet goed passen. In onze winkel hebben we een hele hoofdtelefoonwand waar je diverse modellen kunt uitproberen, al dan niet met je eigen muziek. En wil je er eentje specifiek beluisteren, neem dan even contact op met onze helpdesk zodat je zeker weet dat we ze hebben liggen/hangen als je langs komt. :)

Comment

Ik gebruik ook al jaren de HD 25 en die bevalt me prima, zeker qua bouwkwaliteit. De constructie is vrijwel niet kapot te krijgen (en dat ding heeft bij mij ook behoorlijk wat te verduren), al heb ik wel eens de kabel en oorkussens moeten vervangen. Maar goed, al die onderdelen zijn los verkrijgbaar dus dat is geen hele grote investering.

Comment

bedankt voor jullie reacties!

ik vind de tma 1 wel veel mooier dan de senheiser maar dit komt ook omdat het bijna een onzichtbaar merk is want nergens staat hun naam op de tma 1 en daar ben ik best fan van. de senheiser lijkt me ook heel goed met de twee voudigen hoofdband. ik wil bij de koptelefoon wel kijken of ik deze ook makkelijk kan vervoeren maar ook om er gewoon mee te luisteren. ik ga zeker een keer weer naar de winkel maar ik woon in flevoland dus dat gaat nog even duren denk ik.

Comment

Ik ben toch voor de AIAIAI gegaan. deels doordat ik deze mooier vond en deels door de bouwkwaliteit. nu maar hopen dat ik over een half jaar niet een topic hoef te openen met welke hoofdtelefoon deel 2

Comment

@Emil: dat hoef je zeker niet! Ik heb hem nu sinds september en ben er heel erg tevreden mee. Ik dacht dat de Pioneer HDJ 500 (ooit gewonnen met de #baxpioneer actie :D) al sterk was, en die heeft het na ruim 2,5 jaar begeven: een knik in de hoofdband met een scheur tot gevolg.

De kwaliteit van de AIAIAI is waanzinnig. Ik heb heel veel verschillende headphones beluisterd en heb er voor gekozen vanwege de echt hele mooie en diepe bassen (en ik maar denken dat de HDJ 500 diepe bassen had..) maar vooral vanwege het heldere hoog. Verder is ie redelijk flexibel, super stevig en kun je hem makkelijk verstellen. Ik ben er al een paar keer op gaan staan, hij is met een optreden op een balkon naar beneden gestort en een enkel krasje is alles.
            Het enige is dat de hoofdband geen kussentje heeft en als je (zoals ik) een gevoelig en snel geïrriteerd kruin hebt en je stelt hem niet goed af, dan zit ie na 3 uur niet echt lekker meer. Maar daar heb ik ook lang niet altijd last van. Verder heb je hem met draaien toch niet constant op, dus dat komt wel goed.

Geniet ervan!

Tom

Comment

Originally posted by TomTheMusicFreak View Post
              Ik ben er al een paar keer op gaan staan, hij is met een optreden op een balkon naar beneden gestort en een enkel krasje is alles.
              Tom
              LOL Daar zijn ze dan ook echt voor gemaakt! Alle gekheid op een stokje, ik ben zelf redelijk bruut voor mijn koptelefoon, maar dat heb ik zelfs nog nooit meegemaakt.

Ik ben wel heel benieuwd naar deze koptelefoon aangezien ik een grote HD25 fan ben. Tot nu toe nog geen enkele serieuze concurrent voor gezien namelijk.

Comment

nou ik hoop het maar. ik moet nog wel even wennen aan het on ear gevoel aangezien ik altijd over ear heb gehad. maar het comfort is ook erg goed behalve als hij echt strak tegen mijn hoofd zit dan voel je de hoofdband maar hier zit niet zoals bij anderen koptelefoons een hele pluisige hoofdband waardoor je hooft heel erg gaat zweten. nu noch even de moed nemen om deze in het normale leven te gaan gebruiken (buiten huis) maar ik geloof dat bijna niemand deze koptelefoon kent of zie ik dat verkeerd? voor de rest heb ik er al veel plezier mee echt een goede koptelefoon. de Denen wisten wat ze deden ;)

Comment

De TMA-1 is een beetje een underdog - niet een van de populairste hoofdtelefoons die je standaard overal tegenkomt zoals een HD 25 of Pioneer HDJ, maar wordt wel vrij vaak verkocht.

Comment

Maar zit ze werkelijk op hetzelfde niveau wat betreft kwaliteit?

Comment

Wat mij betreft wel, al is dat natuurlijk heel persoonlijk. Ligt er aan waar je ze op wilt gaan vergelijken. Ik vind het persoonlijk geen meerwaarde dat de HD 25 een splitbare hoofdband heeft, voor iemand anders kan dit juist weer een groot voordeel zijn. :) En zo kun je nog een aantal zaken verzinnen die je kunt vergelijken, uiteindelijk is het diegene die de hoofdtelefoon gaat dragen die bepaalt. ;)

Comment

Splitbare hoofdband zegt mij ook niet veel. Enkele keer dat ik ze gebruik om ze nog steviger op het hoofd te zetten, maar zeker niet noodzakelijk. Ik doel meer op geluidskwaliteit en bouwkwaliteit. Een nadeel van de hd25 is bijvoorbeeld de standaard kabel. Zo kort en stijf dat ze werkelijk waardeloos is. Zal niet de eerste keer zijn dat een dj zijn hoofd omdraait om een andere plaat te pakken en zo de mixer meesleurt. Maar met een krulsnoertje er aan...
                        En over de klank zijn de meesten het wel eens denk ik. Zeer zuiver en neutraal. Ik heb echter wel eens een dj horen klagen dat ze niet luid genoeg ging en zijn voorkeur ging dan uit naar een Technics. Dat zegt mij meer over zijn gehoor (eigenlijk beschadiging er van) dan over de klank van de hd25.

Comment

Working...
                        X