Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ Gear Upgraden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ Gear Upgraden

Hallo Bax fans en forum bezoekers,

Ik ben een jongen van 14 jaar die nu 2 draait met een Hercules RMX 2 midi console en hier ook alle basis dingen op heb geleerd
    Nu ben ik klaar met mijn hercules en wil ik een stap verder zetten richting de cdj djm enzo.
    Mijn vraag aan jullie is nu dus: welke zet kan ik het beste nemen en wat is dan beter: cd of usb.
    Nieuw of 2dehands maakt mij niet uit als het maar goed is.
    Hoeft ook niet perse pioneer te zijn maar wel een kleine voorkeur omdat alle pro's daar mee draaien ;)

Mijn budget is niet extreem hoog helaas. Ik heb max €700 tot €800 te besteden.

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen

Alvast Bedankt,

DJ Floris (14 jaar)

Hoi Floris,

Indien je voor Pioneer apparatuur wilt gaan zul je nog even door moeten sparen. Nu is dit over het algemeen sowieso geen slechte tip, beter even door sparen en dan iets "heel goeds" (wat voor jou heel goed is) aanschaffen vs. een tussen oplossing omdat je een paar honderd euro te kort kwam.

Ik zelf denk dat de XDJ-R1 alles heeft wat je in de clubs normaliter ook tegen komt met een CDJ/DJM echter ligt dit nu nog +/- €200,- uit je budget range en doet ook CD en USB.

Overigens is het niet zo omdat Hans/Klaas/Piet goed op Pioneer's kunnen draaien dat jij dit ook gelijk moet of wil kunnen. Misschien kun je jezelf juist beter differentiëren.

Gr. W

Comment

Je zou ook kunnen kijken naar Denon of een setje van Numark, die zijn wat goedkoper dan de setjes van Pioneer, maar niet veel minder.
      Ja, Pioneer is misschien HET merk in de DJ wereld, maar dat maakt het niet een beter merk. Je betaalt ook veel voor het merkje zelf.
      Denon staat algemeen bekend om zijn bouwkwaliteit en vooral de nieuwere setjes van Numark beginnen steeds interessanter te worden naar mijn mening.

Van CD en USB is echt te zeggen wat beter is. Beide hebben voordelen en nadelen. Veel controllers zullen ook beide aanbieden.
      Dit is puur afhankelijk van wat jij er voordelen en nadelen van vindt.

Maar met zo'n budget zou ik eens afdalen naar Goes en alles gewoon uitproberen en je laten informeren door Bax zelf.
      Zelf ondervinden wat jij prettig vind. Want uiteindelijk moet jij ermee gaan werken, wij niet.

Comment

De XDJ-R1 staat bij Dijkman nog voor 849,- mischien kan Bax hem dan ook voor die prijs leveren.
        Ik heb hem zelf net een paar weken en ben in ieder geval tevreden over de kwaliteit, had eerst een DDJ SB gekocht en die heb ik dezelfde dag nog terug gebracht dat vond ik niks.

Comment

Beste,

Momenteel staat de denon sc2900 ook laag geprijst en deze zijn zeer bete spelers alleen raad ik wel aan om een exteren USB geluidskaart bij aan te schaffen of mengpaneel met USB interface.
          Dan heb je een superset waar je jaren plezier aan gaat hebben :) .

Mvg Gino

Comment

Bedankt voor de reacties. Hier heb ik zeker wat aan!

Nou was ik zelf even aan het kijken naar de cdj 400, cdj 1000 mk3 en de reloop rmp 3.
            Heeft iemand hier ervaring mee met deze consoles?
            Wat de XDJ- R1 betreft is toch niet helemaal mijn stijl omdat het niet de ''uitstraling'' heeft en ik geloof ook weer MIDI is en hier wil ik echt van af.

Grt,

Floris

Comment

Ga eens kijken bij Bax kijken wat je bevalt.
              Ga dan merken vergelijken. Probeer eens iets van Pioneer, Numark, Reloop en Denon.
              Probeer zelf te onderzoeken wat je wil. Ja, Goes is ver maar op de prachtige spoordeelwinkel van de NS zijn
              vaak goede dagkaarten te verkrijgen of je woont toevallig in de buurt, dat kan ook. Je bent 14, je bent jong,
              je hebt redelijk wat uit te geven voor een controller voor jouw leeftijd. Zorg dat je dan ook goed onderzoek doet en
              iets koopt waar je jaren mee vooruit kan. Looks zijn een van de laatste dingen waarnaar je moet kijken.
              Zou eerder naar functionaliteit, degelijkheid, etc gaan kijken.

Comment

De XDJ-R1 is vergelijkbaar met 2 x een CDJ-350 en een DJM-350 maar dan in 1 apparaat.
                Hij heeft ook midi functie maar die hoef je dus niet te gebruiken.
                Maar het beste is inderdaad eens ergens naar toe gaan waar je een paar verschillende apparaten kan proberen en kijken wat je het beste bevalt.
                In ieder geval ga je met je budget geen setje Pioneers CDJ's vinden en dan ook nog een mixer erbij, dan moet je rekenen op 1500 euro.
                Tweedehands zou je wel voor 800 zo'n setje moeten kunnen vinden maar dan heb je wel het risico als er iets mis mee is je extra kosten heb.
                Zeker als je nog geen vast inkomen heb zou ik voor de zekerheid van iets nieuws gaan.

Comment

Originally posted by DJ Floris View Post
                  Nou was ik zelf even aan het kijken naar de cdj 400, cdj 1000 mk3 en de reloop rmp 3.
                  De CDJ 1000 zou ik niet meer kopen anno 2014. Die kan alleen cd's afspelen, dus geen USB sticks en dergelijke. Das wel heel ouderwets :D

ik geloof ook weer MIDI is en hier wil ik echt van af.
                  MIDI is gewoon het standaard protocol om dj software mee aan te sturen, niks mis mee. De CDJ 400 en RMP3 hebben ook MIDI aan boord. Jouw Hercules heeft echter alleen MIDI terwijl die andere spelers ook muziek van cd en USB kunnen afspelen.

Comment

Ik zou zeker naar denon dj kijken. Pioneer is veel merk betalen terwijl denon veel goedkoper is en doet qua kwaliteit/funcies zeker niet onder voor pioneer. als je op marktplaats kijkt zie je al veel leuke dingen.

Comment

Hallo,

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor alle reacties.
                      Ik heb besloten op aanraden van groninger om in de zomervakantie een dagje uit naar goes te maken om gewoon alles even lekker te testen.
                      Ben heeeeel erg benieuwd naar de winkel want ben er nog nooit geweest (woon in Utrecht).
                      Wij hebben hier alleen de feedback dus bax here i come haha.

Grt,

Floris

Comment

Working...
                      X