Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke speakers voor beginnende DJ met pioneer DDJ-SR

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke speakers voor beginnende DJ met pioneer DDJ-SR

Goedenavond!
    Ik heb een beginnende dj en krijg over een paar weken mijn eerste les. Ik heb een Pioneer DDJ-SR bij elkaar gespaard en gekocht. Nu moeten er nog speakers bij, en ik zit al avonden te speuren maar weet gewoon niet wat ik moet kopen.

Bestaat er geen speakers die ik op zolder kan neerzetten om mee te oefenen maar vervolgens ook voor een straatfeest kan gebruiken? Voor op zolder lees ik vaak zijn monitor speakers het beste, maar daar heb je eigenlijk niks aan voor een straatfeest. Twee sets speakers is niet echt handig (en kostbaar).

Wat zouden jullie mij adviseren?

Thx voor je reacties!

Beste NRD,

Twee sets speakers is echter wel handig. Je zult erachter komen dat in clubs/bars het ook zo werkt (monitor en speakers).
    Ik zelf heb voor mijn thuisopstelling (XDJ-R1) simpele monitor speakers die toereikend genoeg zijn voor wat ik ermee wil doen.

Gr. W

Comment

Hey NDR,

Ik ben zelf ook beginnende dj.
      Ik heb gekozen voor 2x DAP PRO MC 15.
      Deze boxen hebben een heel warm en mooi geluid vind ik maar smaken verschillen natuurlijk.
      Ik weet niet wat je budget is want je hebt 2 boxen nodig plus een versterker.
      Hier een linkje naar de boxen: http://www.bax-shop.nl/passieve-full...sprekercabinet

Met deze boxen kun je op je slaapkamer draaien (als je ze beetje beperkt wil houden) of gewoon lekker op feesten en partijen tot 200/300 man.

Hoop dat je hier wat aan hebt en succes met je zoektocht.
      Weet zelf hoe lastig het kan zijn.

Grtz,

Floris

Comment

Haha mooi en warm geluid uit de mc 15 dat is dan nog personelijk, maar 200/300 mensen met 2 mc15's, mooi niet. Wat een onzin allemaal.

aan die mc15's moet je niet beginnen. We kunnen pas wat advieseren als je een budget geeft ;)

Comment

Dank voor jullie snelle reacties!

Budget is max Euro 500,-.

Kun je dus niet speakers van rond mijn budget kopen waar je mee tijdens een straatfeest kunt draaien? En daarna weer op zolder kunt neerzetten?

Comment

Originally posted by mixurious View Post
            Beste NRD,

Twee sets speakers is echter wel handig. Je zult erachter komen dat in clubs/bars het ook zo werkt (monitor en speakers).
            Ik zelf heb voor mijn thuisopstelling (XDJ-R1) simpele monitor speakers die toereikend genoeg zijn voor wat ik ermee wil doen.

Gr. W
            Hoi W,
            Voor thuisopstelling zijn monitor speakers prima, maar daarmee kun je niet op feestje van 50-100 man gaan draaien toch? Of vergis ik mij?

Comment

Hi Floris,

Dank voor je reactie. Dus hiermee heb jij ook op kleine feestjes gedraaid?

Comment

@NRD

Bespaar jezelf de moeite met die dap speakers. 200 man op leuk volume en met leuk geluid met die speakers is gewoon onmogelijk. Met die speakers zou ik maximaal 30-40 man doen, als je er een fatsoenlijke amp achter hangt.

Als ik jou was zou ik naar 2 devine speakertjes kijken, en anders behringer.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker even langs bax gaan om te gaan luisteren naar verschillende speakers.

Comment

Dat ben ik niet met jullie eens hoor!

Dit zijn 2x 300 w passieve boxen en ik heb ze aangesloten op een versterker/mixer van 300 w.
                  Deze hebben wel degelijk genoeg om op een feest met een mooi aantal mensen te draaien.
                  Voorbeeld: Ik ben de huis dj van FC Utrecht en sta bij thuis wedstrijden voor het stadion op een evenement van FC Utrecht.
                  Hier komen gemiddeld 100 tot 500 man en het is een plein van over de 100 m.
                  Ik hoor van iedereen dat ze heerlijk klinken maar ook voor meer mensen als je ze maar lekker hard zet.
                  Dus 30-40 man vind ik echt beetje onzin. Ik draai zelf ook al grotere feesten van 100 man met deze boxen.
                  Maargoed......

@NRD

Inderdaad draai ik ook op feesten en partijen en ik vind het de beste boxen voor een beginner die je kan hebben.
                  Maar je moet zelf kiezen.
                  Hoop alleen dat je iets hieraan hebt.

Grt,

Floris

Comment

@ Floris

Niet gemeen of verkeerd bedoelt.
                    Lees dit daarom anders maar eens met een 3 of 4 jaar terug.

Ik ben ook vrij jong begonnen en vond het ook allemaal wouw geweldig fantastisch klinken. Hier doe je wel 300 man mee.
                    Uiteindelijk word je van zelf ouder. Ga je wat beter naar je set luisteren. Hoor je andere sets en word je wat kritischer.

Dan kom ook jij hier zelf vast en zeker op terug. Dat het toch niet zoon super speakers zijn en ze toch echt minder fantastische en geweldig zijn.

Geeft niet is ook niet erg ik ben ook ooit en ergens begonnen. Leuk dat je al wat draait en ervaring op kan doen. Ik zou zeggen ga zo door. Maar hou er wel rekening mee waar je staat en vergeet dat niet ;)

Comment

Je zou eventueel nog kunnen kijken naar de Behringer B212D of de B215D, misschien iets te overpowered voor een slaapkamertje, maar voor een feestje kun je deze denk ik wel gebruiken.

Vraag nog even rond voordat je eventueel deze speakers gaat kopen, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar afgaand op je budget lijkt mij dit een goede optie.

Comment

Indien het een set is die je thuis moet kunnen neerzetten en die voor niet al te grote feestjes wordt ingezet (op standje leuk volume, dus geen stampwerk), zou een Club Mate II mij het meest in het oog springen. Actief setje met twee kleinere topjes, met een subwoofer er bij. Maar, niet geschikt om direct feesten van ca. 100 man op hoog volume mee aan te kunnen, dan kun je beter naar een set stevige actieve 10 inch toppen kijken met een losse 15 inch sub er bij, of iets van vergelijkbaar kaliber.

Comment

Working...
                        X