Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf 2 x CDJ 800 MK2 + mixer....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aanschaf 2 x CDJ 800 MK2 + mixer....

Hallo iedereen,

Ik ben aan het kijken om 2x CDJ800 MK2 aan te schaffen.
    Echter weet ik zelf niet zo goed wat voor mixer ik zal nemen.
    Is het slim om een DJM te nemen omdat je dit straks makkelijk in een flightcase kan of kan ik net zo goed een mixer van een ander merk kopen?
    Na wat lezen ben ik erover uit dat ik de CDJ 800 MK2 wil maar kwa mixer heb ik echt geen idee...
    Het moet niet een al te dure mixer zijn.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Gr Florian

Voor een mixer die ik persoonlijk erg goed vind voor zijn geld
    x 1500 van denon.
    Wat goedkoper maar geen effecten of zo erop
    x1100 van denon,

Heerlijke mixer. Klinkt goed werkt prettig en kost nog niet bijna zoveel als een vergelijkbare pioneer.
    Over de afmetingen hoef je je ook geen zorgen te maken. Die zijn gelijk.

Comment

Als je waarde voor je geld wenst laat je (mijns inziens) de DJM beter staan. De kwaliteit van de gebruikte componenten is echt niet navenant de prijs die je voor die mixers betaald. Qua klank en kwaliteit is de Denon X1700 een super apparaat. Ik heb ze een paar keer getest maar om de een of andere reden is het mijn ding niet zo, maar da's puur gevoelsmatig en persoonlijk. Ze laat de Pioneers echter ver achter zich op alle vlakken. A&H heeft hele goeie mixers die erg goed klinken. Mijn voorkeur gaat uit naar Ecler. Degelijke mixers die goed in elkaar zitten en goed klinken en aanvoelen (weeral persoonlijk natuurlijk). Wil je effecten dan kijk je eens voor de Ecler Nuo4, zijn effecten niet belangrijk kijk dan eens naar een Nuo 4.0
      Een van de dingen die ik, en met mij nog anderen, zo fijn vinden aan een Ecler zijn de dikke eq knoppen.
      En je hebt natuurlijk nog Dateq. Oerdegelijk Hollands merk. De vroegere XTC is wereldberoemd (in Nederland toch) in de underground scene. Opvolger is de XTC II die iets meer van deze tijd is.

Comment

Bedankt voor jullie reactie!
        Een pioneer word het dus sowieso niet. Die Denon x1100 ziet er goed uit en zoiets zoek ik inderdaad.
        Ik wil liever een tweedehands mixer kopen omdat ik niet 445 euro heb om de mixer te betalen.
        Deze Denon x1100 is niet tweedehands te krijgen op dit moment.
        Ik zat zelf rond een prijs van 200 euro te kijken echter is het lastig omdat ik niet precies weet waar ik naar moet kijken als ik een mixer wil aanschaffen.
        Zoals de Ecler is te duur voor mij.
        DJM 400 is voor 200 euro te krijgen maar aangezien ik van jullie hoor dat dit niet echt goede kwaliteit is zal ik iets anders moeten zoeken. Wat raden jullie aan wat ongeveer in die prijsklasse te krijgen is waar toch goede kwaliteit van komt.

Comment

Ik kwam deze mixer tegen. Deze kan ik voor een klein prijsje ophalen: http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/behr...rkeEpDPvD_BwE#
          Wat zeggen jullie van deze mixer?

Comment

Persoonlijk wil ik er niets mee te maken hebben. Maar mijn budget is dan ook wel een heel stuk anders.

Bedenk zo. Betaal je weinig krijg je weinig. Dit gaat in heel veel gevallen op. Ook hier. Je betaald weinig dus de kwaliteit is ook.......

Comment

Met de cdj's van pioneer is het trouwens helemaal het zelfde verhaal als de djm's

Comment

Originally posted by florian1996 View Post
                Ik kwam deze mixer tegen. Deze kan ik voor een klein prijsje ophalen: http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/behr...rkeEpDPvD_BwE#
                Wat zeggen jullie van deze mixer?
                Ik weet niet of je de reviews gelezen hebt, maar er worden nogal wat gebreken genoemd.
                Uitvallende fadertjes, ruis, voor een deel werkende knoppen, ploppen, etc.
                Allemaal al na een vrij korte periode. De meeste echt enthousiaste reviews zijn van mensen die hem net hebben.

Zegt genoeg toch?
                Lekker voor die Denon gaan, krijg je in ieder geval geen spijt van!
                Of wachten tot je hem wel ergens tweedehands kan opsporen.
                Pioneer laat ik altijd links liggen.

Comment

Hier nog een Denon fan ;) Ik gebruik ook al jaren Denon DNX 1500 en DNX 1600 mixers (waarbij ik de DNX 1500 eigenlijk fijner vind dan de nieuwere 1600). Maar als ik de keuze moest maken tussen Behringer of de DJM 400 zou ik toch echt voor de DJM 400 gaan...

Comment

Oke berhinger is dus ook zeker geen optie.
                    Een Denon zal het dan wel moeten worden. Dat word dan even zoeken naar een Denon die tweedehands in mijn prijs categorie gaat vallen. Wat zou je tweedehands voor een Denon x1500 ongeveer moeten beatlen dan?
                    Kwaliteit moet je ook wel hebben en ik heb zelf al leuke speakers hier staan dus dan wil je niet dat je een slechte mixer hebt...

Comment

Als je geen Denon binnen je budget kunt vinden kun je eventueel ook nog kijken naar Numark of Reloop, dat zijn ook vrij degelijke merken (maar niet te vergelijken met Denon).

Comment

Ik weet niet of een Denon binnen mijn budget is. Ik kan niet vinden wat de nieuwprijs van een Denon 1500 bijvoorbeeld is. Misschien weet iemand dit of op welke prijsklasse ik ongeveer moet kijken voor zo'n denon?

Comment

Voor €200 ga je niet zo heel veel vinden vrees ik. Met een beetje zoeken kun je misschien een oude gebruikte mixer van een "A-merk" vinden, maar die zijn dan meestal ook wel zwaar afgeragd. Kwestie van geduld en goed zoeken, dan kom je waarschijnlijk wel een keer iets interessants tegen. Heb je al eens naar een Behringer DX2000 gekeken? Misschien niet iets waar je echt naar op zoek was, maar voor zijn geld echt onklopbaar. Daarbij zit er 3 jaar garantie op.

Comment

De denon dn-x 120 valt wel binnen je budget, maar is wel erg simpel. Ik heb hem zelf ook in combinatie met een pa mixer en dan is hij perfect. Dus als je gewoon een simpele mixer wilt met qualiteit zal ik sws voor deze gaan;)

Comment

Persoonlijk zou ik niet naar een dx2000 gaan als je opzoek bent naar een echte dj mixer. Persoonlijk vind ik het meer een installatie mixer.

Dan zou ik nog eerder naar een reloop rmx gaan neigen dan naar een behringer dx2000.
                              Ook zijn de ervaringen die ik heb met een reloop rmx ( de keren dat we ermee gewerkt hebben ) dan toch al tich keer meer en fijner om mee te djén dan met een behringer mixer. Want we draaide wel eens voor een concullega en die is van behringer naar rmx gegaan en echt dat is toch al een hele verademing ( al is hij er natuurlijk nog lang niet ;) )

Je zou dan inderdaad zoals al aangegeven is ook nog naar een numark kunnen kijken of een jb-systems maar echt een behringer zou het voor mij in ieder geval niet zijn.

Enne 3 jaar garantie is fijn maar als het kapot is sta JIJ die tijd wel zonder mixer te kijken dus das knap lastig als je dan wel moet draaien.

Comment

Working...
                              X