Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf 2 x CDJ 800 MK2 + mixer....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Maar jullie zeggen dat je het beste voor een Denon kan gaan dus. Een Denon X1500 voor ongeveer 250 euro. Is dat een goede deal?

Comment

De dn-x1500 was toendertijd de topper van Denon, dus als jij voor 250 euro een fatsoenlijk exemplaar kunt krijgen zou ik niet echt twijfelen. Daar heb je inderdaad ook een echte dj mixer mee terwijl de dx2000 meer een broadcast mixer is die echter prima als dj mixer te gebruiken is. Over de degelijkheid van een dx2000 zou ik me niet zoveel zorgen maken. Je komt die dingen toch nog wel eens tegen in de verhuur evenals zijn voorganger de dx1000. Ook zijn de dx1000 en de dx2000 geliefd bij kleine radiostations en piraten, juist om zijn vele mogelijkheden, relatief goede kwaliteit en lage prijs.
      Je moet wel realistisch blijven, 200 euro is en blijft een beperkt budget en de mixer die je er mee kunt kopen zal navenant zijn.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
        Je zou dan inderdaad zoals al aangegeven is ook nog naar een numark kunnen kijken of een jb-systems maar echt een behringer zou het voor mij in ieder geval niet zijn.

Enne 3 jaar garantie is fijn maar als het kapot is sta JIJ die tijd wel zonder mixer te kijken dus das knap lastig als je dan wel moet draaien.
        Ik heb zelf heeeele slechte ervaringen met JB Systems, ik heb meer slechte ervaringen met JB dan met Behringer. Mixer kapot, terug naar JB, mixer weer terug, niks gerepareerd met een gratis nieuw defect erbij (VU-lampje). Opnieuw terug, defect gemaakt, komt terug met nog steeds een kapot VU lampje en verbogen zijkanten. Lampje uiteindelijk maar zelf vervangen. Daarna een keer een nieuwe mixer van hen gekocht, na een week was het DJ mic-kanaal naar zijn grootje en was een week later de linker VU meter kapot. Het enige wat het bij van JB nog doet is een oude CD570, maar daar heb je tegenwoordig weinig meer aan.

Behringer mag dan af en toe wel eens wat leuk spul hebben. Voor zijn prijs is de XENYX-serie wel aardig, C-1, X32, etc. Maar hun garantiebeleid is knudde. Woon je ver van een servicepunt, dan moet je hem dus opsturen. Ik heb het een keer geprobeerd, maar het ging al mis bij het invoeren van het formulier. Hij verstuurde hem uiteindelijk toch, maar er werd daarna gewoon niet meer op gereageerd. De bedoeling was eigenlijk dat ik iets zo krijgen van hun waarmee ik een afspraak met Ups kon maken wanneer ze hem op konden halen, dan namen ze hem mee naar Behringer en bracht Ups hem weer terug. De tijd? 3-6 weken. Leuk en aardig dus, maar wel een lange tijd. Zover kwam de service bij mij niet, en gelukkig heeft Bax toen alles overgenomen en mij wat anders gestuurd. Behringer leuk hoor, als het werkt....

Ik zou dus kijken naar Numark, Reloop en met een beetje geluk een 2e hands Denon. ;)

Comment

Originally posted by florian1996 View Post
          Ik kan niet vinden wat de nieuwprijs van een Denon 1500 bijvoorbeeld is.
          Ik heb in 2011 € 799,00 betaald voor een DNX 1500 mixer, de vervanger (DNX 1600) kost op dit moment € 955,00.

Comment

Bedankt voor de info, ik ga sws wachten tot ik een Denon voor een leuke prijs kan krijgen.
            Echter zit ik nog met een vraagje over de CDJ 800 MK2 want kun je bij deze cdj een usb stick gebruiken om de muziek op je cdj te zetten?

Comment

ik wil niet vervelend doen maar ik had verwacht dat je voor een cd speler al nader onderzoek zou hebben gedaan om te kijken wat deze allemaal kan. de cdj 800 kan geen usb's lezen. sterker nog er zit geen ingang voor op. ook sd's kan hij niet pakken want deze zit hier ook niet op. de cdj 1000 MK3 kan wel sd's lezen. eigenlijk kan de cdj 800 MK2 alleen maar cd's pakken. dus als je echt een cd speler moet/wil hebben met usb aansluiting dan zal je naar de nieuwe producten moeten uitwijken van pioneer. de cdj 850 is bijna precies het zelfde als de cdj 800 MK2 maar dan met usb aansluiting maar deze is best prijzig. ik weet niet wat je budget is voor 2 cd spelers met usb mogelijkheid maar als je eentje wil hebben van een goed merk zoals denon kom je zeker in de 400 euro uit per stuk. je zou bijvoorbeeld de denon sc2900 kunnen kopen deze is nu 477 euro. ik heb deze zelf ook besteld en ik ben er heel benieuwd naar. wel is de levertijd ongeveer 6 weken lang dus als je snel iets nodig hebt dan kan je ook een cd speler van reloop misschien kopen.

als je 2 de hands een cd speler wil kopen zijn er genoeg pioneer cdj 850's te vinden. een denon sc2900 vinden is wat moeilijker. wel kan je kijken naar een denon dns 1200 ook erg goede speler met usb mogelijkheid

ik hoop voor je dat het gaat lukken om een goede cd/usb speler te vinden.

Comment

Ik snap dat je inderdaad denkt dat ik beter onderzoek had moeten doen. Vind ik zelf ook maar ik heb niet gezien dat de 800 MK2 geen usb's kan lezen.
                Ik wil liever niet met cd's spelen omdat je ze dan telkens moet branden. Echter wil ik wel de mogelijkheid hiertoe hebben.
                Dus de 1000 MK3 kan dit mee maar die is mij te prijzig. Ik zou dan zelf liever gaan voor de 1000 MK2 maar heeft deze wel sd mogelijkheid?

Bedankt!

Comment

De sd op een cdj1000 is voor cuepunte zeer zeker niet voor muziek

Comment

o oeps. zit ik er heel ver naast dank je wel voor deze info ronennieshow dit wist ik zelf nog niet.

als een tweedehands cdj 1000mk3 te duur voor je is moet je toch echt naar numark of reloop afwijken. zelf vind ik de cd spelers van reloop niet echt goed maar dat licht puur aan mij. kijk anders naar de denon dns 1200 die is nu ongeveer 400 euro en tweedehands ook best voor een goed prijsje. alleen de denon dns 1200 kan usb's hebben de dns 1000 niet dus als je die tegenkomt dat is niet het gene wat jij nodig hebt.

Comment

De denon dns 1200's zijn geweldige spelers, heb ze zelf ook. Alleen de jog is even wennen

Comment

Oke, dan moet ik dus sws naar 1000 mk3 kijken maar dat zijn prijzige dingetjes.
                        Echter vraag ik mij af. Als je met cd's speelt moet je dus elk nummer dat je wilt gebruiken op cd zetten maar dan is het toch lastig om te vinden welke nummers je op welke cd hebt staan en dit goed te ordenen?

Comment

Je kan de cdj 1000 nemen, maar ik raad ze niet aan. Door de tijd heen zijn er veel spelers bij gekomen die wat mij betreft veel mooier zijn en minder kosten. Neem bv de denon dn-s3700/dn-s1200, deze heeft veel meer functies en een veel betere kwaliteit. Hij kost ook nog eens minder. Deze speler werkt ook met usb wat geen enkele cdj 1000 kan. Als je cd's niet erg vind kun je ook met een cdj 1000 draaien, maar alle cd's branden kost erg veel tijd. Je kan ze dan orderen in een cd-map, maar wat mij betreft is een usb stick toch veel en veel makelijker.

Op marktplaats staat trouwens een erg mooi denon dn-s3700 setje met dn-x1100 inclusief flightcase

Comment

Kwa mixer had ik een Denon x1500 op het oog. Echter is deze onder voorbehoud verkocht. Dus ik ben nu opzoek naar iets anders. Denon heb je vrijwel niet op marktplaats dus dan zal ik naar een ander merk uit moeten wijken. Zal ik dan naar Numark of Reloop RMX moeten gaan en naar welke modellen dan?

De tabletop speler ben ik nog niet helemaal over uit. Als ik met cd ga spelen denk ik dat een 800 MK2 goed genoeg is. anders zal ik naar een denon of een 350 moeten uitwijken. Wat is jullie mening hierover?

EDIT:
                            De CDJ 800 MK2 kan wel MP3's op een CD lezen maar dit kan de CDJ 1000 MK2 niet als ik het goed begrijp?
                            Misschien wil ik met CD's gaan draaien dus dan zou je eerder voor de 800 MK2 gaan dan de 1000 MK2 denk ik?
                            Wat zou je anders voor files kunnen afspelen via CD als het geen MP3's zijn?
                            En op een CD kun je ongeveer zo'n 200 files kwijt, maar als je betere cd's koopt, kun je dan ook zo'n 500 mp3's erop zetten want dan hoef je maar met een paar cd's te werken en dan heb je al je muziek bij je.
                            Last edited by florian1996; Thursday-26-06-2014, 23:57.

Comment

Als je nou eens niet met mp3 cd's gaat werken.

Geloof me een mp3 cd is een drama en als je er 500 tracks op gaat zetten hou je dus echt een kwaliteit over van een am radio zender. Daarnaast is het naar een volgende track gaan ( nummer 350 zeg maar ) gewoon weg een drama. De cdj 800 is al weet ik hoeveel jaar weer uit de markt. Deze is dan eigenlijk ook gewoon behoorlijk verouderd. Er is op cd-speler vlak erg veel veranderd de afgelopen paar jaar. Daar loopt de cdj 800 dus ook erg in achter. Daarnaast is de mp3 ondersteuning van de cdj 800 om te huilen.

Dus wil je een cdj 800 gaan gebruiken dan zal je gewoon audio cd's moeten gaan branden en geen mp3 cd's. Dus dan zal je er zo tussen de 15 en 20 tracks op 1 cd kunnen zetten.

Een mixer daarin tegen is niet zo heel erg veel veranderd. Tenminste als je hem als mixer wil gaan gebruiken en niet als midi controller. Een denon x1500 is inderdaad een erg mooie en fijne mixer. Ik heb er zelf ook 1 en ben er erg tevreden mee. Als je er 1 wil en er staat er 1 op marktplaats moet je dus niet allemaal gaan lopen kwispelen van ow wat zal ik doen wat zal ik doen oh oh ooho oh oh. Die verkoper gaat namelijk niet op jou zitten wachten. Is er iemand die er interesse in heeft dan zal deze dus gewoon verkocht worden. Dat is het nadeel van een 2de handse. Soms moet je gewoon snel zijn.

Nu kan je hier wel weer 8x de zelfde vraag gaan stellen alleen als je het topic goed doorleest staat er denk ik al meer dan genoeg info over wat en hoe. Als je dan met echte gerichte vragen over een product komt dan kunnen we je daar vast wel weer wat over vertellen.

Comment

Ik snap inderdaad dat jullie het niet leuk vinden als iemand de zelfde vraag vaker stelt.. Is ook niet zo handig van mij.

Met audio cd's werken lijkt mij niet echt wat omdat je dan een grote map vol cd's heb met zo 100 cd's... De CDJ 800 MK2 ondersteund dus niet echt goed mp3 functie dus daar heb je dan sws niet zoveel aan dan.
                                Echter als je 100 a 200 MP3 nummers op een CD zet met een redelijke kwaliteit en dit met een 1000 MK3 afspeelt zal dit dan wel goed gaan?
                                Ik vind het branden namelijk niet zo'n probleem alleen als je 2000 nummers hebt en je hebt dit op audio cd's staan in heb je 100 cd's wat redelijk onoverzichtelijk is. En als je dit op MP3 doet heb je 10 a 20 cd's waardoor je dus niet mega veel hoeft te wisselen en het overzichtelijk blijft.

Nu zit ik alleen met de vraag, stel je hebt een cdj1000 MK3, kun je met deze tabletop speler wel snel door je 100 mp3's scrollen of zit je hier met hetzelfde probleem als bij de 800 MK2?

Ik denk dat op deze vraag nog niks staat in dit topic. Echter vraag ik dit allemaal omdat ik aan het afwegen ben welke tabletop speler voor mij het handigst is om te gebruiken. Hiervoor bedank ik jullie ook allemaal dat jullie mij helpen!:D

Comment

Working...
                                X