Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf 2 x CDJ 800 MK2 + mixer....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Waarom voor een oude pioneer kiezen, terwijl je ook een nieuwer model van denon kan nemen!

Je moet gewoon niet met mp3 cd's gaan draaien, ook al zet je er een op een cd, het is schijt. Ook valt de geluidskwaliteit van de oudere cdj's erg tegen.

Wacht gewoon even tot je een mooi denon setje ziet op marktplaats ( die er wat mij betreft wel zijn) dan weet je zeker dat je iets moois hebt!

Comment

Pioneer word vrijwel overal gebruikt dus dan heb je ook dat je makkelijk op andere spelers kunt draaien.
      Ook geef ik wel wat om uiterlijk en ik vind het wel leuk als iets er ook nog goed uit ziet :p
      Echter gaat het om de functies maar pioneer is zo bekend en daarvan is het meeste van goede kwaliteit.

Mijn muziek bestanden zijn allemaal MP3's dus dan zou ik alles opnieuw moeten downloaden en op een andere manier zodat de kwaliteit beter is?

EDIT:
      Stel ik ga met cd's draaien, dan dacht ik zelf om het goed te ordenen door de muziek per genre op cd's te branden. En dan je computer ernaast waarop je een nummer kunt zoeken en dat hij dan aangeeft op welke cd dat nummer staat of is dit heel onhandig?
      Last edited by florian1996; Friday-27-06-2014, 16:18.

Comment

Een dj kan op quasi alle apparatuur draaien. Toch als hij echt dj't. Beatmatchen gebeurd echt overal hetzelfde; door middel van cue'en en pitchen. Mixen is ook gelijk op alle mixers. Schuifje open, schuifje dicht en tussendoor wat eq'en om de boel netjes te laten klinken. Daarvoor moet je dus echt niet specifiek bij Pioneer zijn.
        Een cdj800 en 1000 zijn hopeloos verouderd. Niemand die daar nog mee draait tenzij lichtelijk masochistisch. Niet dat het geen fijne machientjes zijn maar het medium "cd" is al jarenlang achterhaald. Tegenwoordig staat alles op memorystick of harde schijf.
        Ik zou in jouw plaats dus uitkijken voor twee fatsoenlijke cd/mediaspelers met usb aansluiting en een fatsoenlijke mixer...
        Voor cd spelers een paar suggesties:
        - Denon dn-s1200
        - American Audio radius 3000
        - Denon dj sc2900
        En zo zijn er vast nog wel een paar.
        Voordeel hiervan is dat je usb aansluiting hebt en dus van stick of schijf kunt spelen maar ze ook als controller kunt gebruiken. Nu misschien nog niet zo interessant voor jou, maar als je in de toekomst met dj software wil gaan werken hoef je dus al geen controller(s) meer te kopen. En waarschijnlijk gaat dat de volgende stap zijn, dus...
        Voordeel van de dn-s1200 is bijvoorbeeld dat die een ingebouwde geluidskaart heeft. Je kunt dus twee dn-s1200's gebruiken als controller en ze direct inprikken op je mixer.

Voor de mixer zou ik me ook niet al te zeer focusssen op die x-1500. ALs je een andere leuke mixer tegenkomt moet je zeker niet twijfelen.
        Denk hierbij dan bijvoorbeeld aan x-1100, ecler nuo4 of 4.0, maar ook een reloop rmx of een synq smx-3 zijn het overwegen waard.

Comment

Kwa mixer zal ik er wel uitkomen maar jullie maken het mij wel moeilijk betrefd de tabletop spelers....
          De een zegt dat cd wel kan en de ander zegt niet met cd omdat dit erg verouderd is.
          Wat kan ik het beste doen?!?! Tuurlijk is die keus aan mij maar ik moet daar dingen voor afwegen.
          Een setje CDJ350 bijvoorbeeld kan wel met usb is dat dan een betere keus als een setje 1000 MK3?
          Maar wat ik zo lees is dat ik beter een Denon kan kopen...
          Echter zijn er weinig Denon S3700 volgensmij te koop...

Comment

De cdj 1000 mk3 zou ik niet meer kopen. Wij hebben er 2 van en ze komen nog niet 2x per jaar uit de case.
            Ook heb ik hier nog niemand echt zien aanraden om met cd's te gaan draaien.

Ook begrijp ik nog steeds niet waarom je zo vast klampt aan pioneer pioneer pioneeer.
            Naast de cdj 1000 mk3 ( uit het verhuur tijdperk van de cdj 1000 ) en een setje cdj 350's hebben we ook een setje van denon de s3500. Als ik ga kijken naar de betrouwbaarheid en degelijkheid dan leggen beide spelers van pioneer het ver af tegenover de denon. Ook de geluidskwaliteit van een pioneer is naar mijn mening ver onder de maat voor het bedrag wat ze ervoor vragen.

Voor de gein eens een djm 800 naast een x1500 van denon en een dateq lpm 7.3. De pioneer is eigenlijk gewoon om te huilen als je naar de kwaliteit luistert. Je hoort het echt gewoon. Zeker als ze naast elkaar staan en op een zelfde set zijn aangesloten.

Daarnaast moet ik gemiddeld de faders van een pioneer 5x vervangen voor 1x de faders van een dateq of een denon. Nog maar niet te spreken over de prijs van de faders. Die kosten namelijk ook nog eens 5x meer dan die van een dateq.

Kortom kwalitatief goed en super? Nou nee niet bepaald. Mijn ervaringen zijn in ieder geval wel anders.

Comment

Type denon dj in op marktplaats en ik je ziet erg mooie dingen
              Last edited by 13omatje; Friday-27-06-2014, 18:54.

Comment

Oke, Denon word het dus. De Denon S3700 lijkt mij wel wat. Ik ben aan het kijken of ik hier iets mee kan regelen maar tot zover heb ik hier nog geen gehoor over.
                De S3700 heeft wat meer functies, is een stuk overzichtelijker ingedeeld en ziet er ook nog beter uit.

Maar waarom worden Pioneers dan zoveel gebruik als ze eigenlijk toch niet zo goed zijn? Want ze zijn invergelijking met andere dingen duurder en minder goed en toch heeft iedereen ze?

Comment

Pioneer is gewoon goed in reclame maken. Denon totaal niet. Ook worden de grote namen zoals tiesto en armin van buuren betaald om met pioneer te draaien waardoor iedereen denkt dat het het beste merk is

Comment

Originally posted by 13omatje View Post
                    Pioneer is gewoon goed in reclame maken. Denon totaal niet. Ook worden de grote namen zoals tiesto en armin van buuren betaald om met pioneer te draaien waardoor iedereen denkt dat het het beste merk is
                    Kijk ik snap hem helemaal :p Dankje voor de uitleg.

Comment

Nou ik heb alles op elkaar afgestemd en ik ben erover uit dat me budget iets omhoog gaat en dat ik ga voor 2x S3700! Misschien dat het iets langer duurt nog voor ik ze heb want ik ga volgende week op vakantie en ze moeten wel aangeboden worden op marktplaats. Maarja ik heb liever dat ik iets langer wacht dan dat ik direct iets aankoop en het toch niet de spelers zijn die ik wil. Kwa mixer wil ik het liefst ook gewoon een Denon hebben omdat ik hier zoveel positieve berichten over heb gehoord. Een Ecler Nuo lijkt mij ook wel wat dus als dat op mijn pad komt kan dat ook nog wel eens wat worden!

Erg bedankt voor jullie hulp anders weet ik nu al dat ik een miskoop had gedaan :)

Comment

Ik heb nu 2x S3700 thuis staan! Misschien kan ik vandaag ook nog een X1100 ophalen dus dat zou helemaal mooi zijn.

Comment

De set is compleet! Ik ben weer terug uit Vietnam en mijn DJ set staat :) Ik heb de Denon X1100 opgehaald dus nu kan ik van start met oefenen!

Comment

Nice, daar zul je vast veel plezier aan beleven!

Comment

Ik vroeg mij af of je Rekordbox samen met de Denon S3700 kon gebruiken?

Comment

Nee dat kan niet. Denon heeft zijn eigen software

Comment

Working...
                                X