Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf 2 x CDJ 800 MK2 + mixer....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Oke bedankt!

Comment

Met het advies van hier heb ik zeker weten top spul aangeschaft! Ik ben nu ook wat dingen aan het uitproberen of ik MIDI fijner vind dan USB maar dat is bijzaak.
      Het beatmatchen lukt nu redelijk goed alleen nog op het juiste moment beatmatchen en laten infaden vind ik wel erg lastig omdat ik zeker 10 a 15 seconden bezig ben om 2 nummers te beatmatchen... Maar als ik nu een nummer heb draaien weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Ik kan er een standaard effectje doorheen doen maar ik weet echt niet wat ik tijdens een nummer moet doen om het interessanter te maken... Heeft iemand hiervoor tips voor mij?

Ook kan ik niet heel goed op internet vinden hoe ik nou 2 nummers met een redelijk verschillend BPM kan doormixen... Ik wil me gaan richten op dance muziek. Zowel trap, house, techno, hardstyle. De muziek waar iedereen op los kan gaan. En dan zal ik niet de keiharde hardstyle en trap doen maar de net wat gangbare maar die niet iedereen kent. Hoe kan ik dan een nummer van 80 bpm met een nummer van 128 bpm mixen?

Tevens heb ik laatst met iemand bij een studentenvereniging gepraat en we hebben samen even wat dingen uitgeprobeerd. Ze hebben daar niet echt een dj en degene die dj'en bij de studentenvereniging die kunnen alleen via sync wat nummers doormixen. Aangezien hij een gala gaat organiseren heeft hij gezegd dat ik wel mag komen dj'en dan. Echter wil ik het wel eerst kunnen voordat ik daar aan begin. Ook een keer gewoon daar draaien was geen probleem volgens hem! Dus ik ben druk bezig en wil een keer komen kijken hoe het er daar aan toe gaat zodat ik me goed kan voorbereiden. Echter zal dit nog zeker 2 a 3 maanden duren dus heb ik nog redelijk wat tijd om de basis beter onder de knie te krijgen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Eventueel verwijzen ergens naartoe is ook geen probleem :)

Comment

wat je kan doen is een filter toevoegen of echo gewoon experimenteren wat jij mooi vind klinken. een nummer van 80 naar 120 lijkt me niet echt een slimme combie vooral omdat je dan met een heel groot tempo verschil te maken krijgt en vaak ook andere beats. en met 80 bpm bedoel je dan een hip hop of trap nummer want dan zou ik het naar 160 brengen want gewone trap zit rond de 145 dan kan je dus langzaam naar boven.

ik dacht dat mensen van tegenwoordig iniedergeval nog gewoon de tempo fader gebruikte maar nee ik hoor steeds vaker dat mensen gewoon er alles aan doen om sync te gebruiken wat vaak nog meer moeite is dan alleen een nummer door mixen. als jij dus de enige dj bent die echt is zou ik zeggen grijp je kans! en hoe je kan voorbereiden gewoon oefen en oefenen.

misschien kan je hier ook een link achterlaten met een (goede) mix en dan in alle stijlen die jij zou willen draaien dan kunnen we misschien zeggen of je wat kan verbetere of wat aan passen in je nummer keuze

Comment

Bedankt voor de snelle reactie emil!
          80 en 120 is inderdaad een erg groot verschil. maar de trap die ik heb die komt in een range van 80 tot 160 ongeveer. Ik draai vrijwel geen hip hop. Maar hier zal ik wat mee experimenteren.
          Want een dj doet wel wat meer dan alleen een nummer door mixen en een effect erdoor gooien tijdens een optreden toch?

Ik vind sync makkelijker maar dan doe je nog vrij weinig. Met de tempo fader kun je het zelf ook beatmatchen. Echter kom ik vaak met het probleem dat ik de twee nummers niet op het goede moment heb gebeatmatched en dan is de overgang dus niet heel mooi en klopt hij niet helemaal...

Ik zal is proberen om een mix te maken.

Nog een vraag die ik heb, soms heb je een nummer waar je een andere drop in wilt hebben. Dan kan je de drop op de play button van het andere deck zetten en dan kan je dus op het goede moment de fader overplaatsen en de nieuwe drop aan zetten. Echter lukt het mij niet om dit exact op de goede tel te doen waardoor het net niet lekker klinkt. Is hier een andere methode voor?

Alvast bedankt :)

Comment

Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar een nummer van Zooly - Shake that ass of D.O.D. - Woo...

Deze nummers kan ik niet vinden op itunes. Zijn er andere manieren hoe ik deze nummers kan kopen? Ik heb dit namelijk met erg veel nummers die ik wil kopen maar dat ze nergens te krijgen zijn...

Comment

Als je opzoekt ben naar EDM, in welke vorm dan ook, dan is Beatport de juiste bron:

Comment

Hallo ik heb een setje CDJ800mk2īs incl. mixer te koop staan!
                Link: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv...pro-3-usb.html

Comment

Je kan hier het best even een nieuw topic voor aanmaken in het tweede hands forum.

Comment

En hij heeft het topic ook niet gelezen want er staat hier al een hele andere set :)

Comment

Working...
                    X