Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe DJ Gear || Op naar level 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe DJ Gear || Op naar level 2

Goedemiddag,

Ik ben al 3 jaar opgesloten met een American Audio VMS 4, alleen ik wordt er een beetje gek van. Ik ben denk ik toe aan vernieuwing, en ik zoek iets veel beters. Ik zou (nu) graag nummers willen mixen, en later draaien op clubs etc. Nu is mijn budget ongeveer 1000 EUR, en ik wil er wel zo ongeveer 2 jaar iets mee kunnen doen (dus het liefst niet echt iets beginners-achtigs). Ik gebruik een Behringer C-1 microfoon, die aangesloten staat in mijn VMS 4, en de output van de VMS 4 gaat in mijn PC (dit gebruik ik voor o.a. Skype etc.), dit zou ik graag weer willen doen. Zo kan ik (als het geen MIDI ondersteund), de output naar mijn PC laten gaan, en zo alles opnemen. Ten derde gaat de output van mijn PC ook in de input van mijn VMS 4 (voor geluid via de PC), dit zou ik graag zo willen houden.

Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt!

Waar word je dan gek van en wat wil je precies? De VMS 4 is zo te zien al aardig uitgebreid, met loops, hot cues enz. Wat mis je nu nog?

Comment

Beste Geluid-en-licht,

Bedankt voor uw reactie! Ik wil graag iets verder gaan, en ik wil meer effecten, en (ik weet niet hoe het kan) maar alle knoppen (bijv de pitch) die gaan vanzelf terug (op Virtual DJ) naar het middelpunt, als ik bijv. de pitch omhoog zet, gaat hij automatisch terug naar het midden, en de crossfader doet het zelfde. En voor de volume knoppen geldt het ook, waarschijnlijk heb ik hem als iets te lang. Hij is op de één of andere manier beschadigd denk ik.

Ik wil ook het liefst geen MIDI-Controller, en ik denk dat de VMS 4 een beetje beperkt is, als ik kijk naar anderen. Klopt dit? Ik zou namelijk graag het zelfde willen kunnen doen als andere DJ's, nummers mixen met effecten etc. En ik denk dat de VMS 4 hier een klein beetje beperkt in is (o.a. door Virtual DJ).

Comment

Effecten zitten niet in een controller, die zitten meestal in een mixer of in de software. Ik ben zelf een tevreden Virtual Dj gebruiker maar als je echt creatief met effecten wil spelen kun je waarschijnlijk beter overschakelen naar Traktor.

Comment

Beste geluid-en-licht,

Ik heb een kijkje genomen naar de XDJ-R1, zo iets (met effecten) bedoel ik. Maar ik wil sowieso iets anders dan een VMS 4, aangezien de mijne stuk is.

Bedankt voor uw reactie!

Comment

Ik denk meer dat het probleem bij vdj licht dan bij de controller, probeer hem eens met serato of traktor.

Comment

Beste 13omatje,

Bedankt voor uw reactie, ik heb Virtual DJ opnieuw geïnstalleerd (zelf mijn hele besturingssysteem), dus ik denk dat het wel echter aan mijn controller ligt, vroeger was dit namelijk niet zo. Ten tweede zijn er ook een paar andere dingen stuk, dus hoe dan ook zoek ik naar een vervanging. Ik vind de VMS 4 ook een beetje beginners-achtig (of heb ik het mis?), ook al ben ik geen prof, ik voel me niet echt comfortabel met de VMS 4. Tevens wil ik niet 100% afhankelijk zijn van de PC, ik zou ook gewoon willen draaien zonder PC.

Comment

Working...
              X