Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vernieuwing DJ gear

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vernieuwing DJ gear

Beste allemaal,

Ik heb op het moment een drive-in show en draai met een VMS2 midi controller. Nu wil ik toch nét iets meer uit mijn geluid te halen. Ik ben aan het twijfelen tussen CDJ'S en later een mixer of een pioneer controller als de DDJ-SX mijn budget ligt tussen de 1000 en de 1300 euro. Wie kan mij een goed advies geven?

Alvast bedankt!

Persoonlijk zou ik dan toch gaan voor CDJ's (wel eentje die ook als midi controller kan dienen dan natuurlijk) en een losse mixer. Waarom?

* Ik weet niet hoe jij het begrip drive-in ziet, voor mij betekent dat dat er ook regelmatig met 1 of meerdere microfoons wordt gewerkt, die je fatsoenlijk moet kunnen afstemmen. Ik ben wat dat betreft niet zo onder de indruk van de meeste controllers: meestal zijn de toonregelingsmogelijkheden niet zo uitgebreid, en stem je het volume af met een draaiknopje ipv een fatsoenlijke fader. Probeer dan maar eens een stel goed uit te stemmen in lastige omstandigheden (tegen rondzingen aan om het verstaanbaar te krijgen, het gebeurt zomaar eens).

* ikzelf vind het een prettig idee dat ik verder kan als mijn pc op z'n bek gaat. Gebeurt dat ooit? Eigelijk niet. Is de eis dan nog relevant? Ja, voor mij dus wel. Die afweging moet je zelf even maken.

* ikzelf vindt het prettig dat ik in de toekomst naar aanleiding van andere/nieuwe wensen of eisen een cdj of mixer los kan vervangen, en niet een compleet apparaat moet wisselen waarvan een deel wellicht nog prima naar mijn wensen en eisen functioneert.

Comment

Working...
    X