Zoals de titel het al zegt. Ik ben recentelijk begonnen met het draaien van vinyl (2x Citronic PD45 en leen momenteel een shitty Behringer mixertje). Nou ben ik vanzelfsprekend op zoek naar een goede analoge mixer. Er hoeven niet veel toeters en bellen aan te zitten, geluidskwaliteit en de nauwkeurigheid van de filters gaat voorop. Ik kan voor €200 een goed werkende Dateq XTC I kopen, de kenner zal deze ongetwijfeld kennen.
Nu bedacht ik me vandaag, als ik hier €100 bovenop leg, kan ik een Allen & Heath Xone 23 mixer kopen. M'n vraag is: voor welke zou ik moeten gaan?
Pro's XTC I
- 3 kanaals dus ruimte voor uitbreiding (om bijvoorbeeld nog een CD speler aan te sluiten zodat ik meer keuze heb)
- Dingen gaan super lang mee
- Goedkoper dan de Xone 23
Cons XTC I
- Geen HPF/LPF
- Geen ruimte voor het toevoegen van externe effecten
Pro's Xone 23
- Filter technology van A&H
- Gloednieuw (dus ook nog garantie)
- Ruimte voor het toevoegen van externe effecten
Cons Xone 23
- Geen ruimte voor uitbreiding
- Duurder dan de XTC I
Alvast bedankt!
P.S
Kan je op de XTC I het volume niveau van de aparte kanalen laten weergeven op de volume meter? Ik zie dat er maar 1 meter op zit waar master onder staat.
Nu bedacht ik me vandaag, als ik hier €100 bovenop leg, kan ik een Allen & Heath Xone 23 mixer kopen. M'n vraag is: voor welke zou ik moeten gaan?
Pro's XTC I
- 3 kanaals dus ruimte voor uitbreiding (om bijvoorbeeld nog een CD speler aan te sluiten zodat ik meer keuze heb)
- Dingen gaan super lang mee
- Goedkoper dan de Xone 23
Cons XTC I
- Geen HPF/LPF
- Geen ruimte voor het toevoegen van externe effecten
Pro's Xone 23
- Filter technology van A&H
- Gloednieuw (dus ook nog garantie)
- Ruimte voor het toevoegen van externe effecten
Cons Xone 23
- Geen ruimte voor uitbreiding
- Duurder dan de XTC I
Alvast bedankt!
P.S
Kan je op de XTC I het volume niveau van de aparte kanalen laten weergeven op de volume meter? Ik zie dat er maar 1 meter op zit waar master onder staat.
Comment