Announcement

Collapse
No announcement yet.

volume traktor S4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• volume traktor S4

hey

ik ben onlangs overgestapt van traktor S2 naar S4.
    prima toestel trouwens !
    nu heb ik een vraag over de volumeleds en clips.
    als ik een liedje laad in een deck en afspeel dan gaan de leds bijna altijd tot in oranje of helemaal in het rood.
    ik kan elk kanaal met zijn bijhorende gainknop wel regelen maar om elke liedje minder te zetten zie ik niet echt zitten

op mijn scherm zet ik de output gain ( middenbovenaan ) op -2DB maar dat heeft geen effect op de aparte tracks.

als ik dan het volume via de algemene gainknop goed openzet dan zie ik bovenaan mijn controller de led ook soms in het rood gaan en vervormt het geluid soms wat niet goed is.

iemand tips om me te helpen ?

thanks

al geprobeerd de main op het scherm nog lager te zetten? ik heb die bijvoorbeeld op -3 tegenwoordig. of kan het misschien zijn dat je headroom op none staat. heb je die al geprobeerd lager te zetten bijvoorbeeld naar -6?

Comment

hey,

ik heb de main op -10db gezet en het clippen is voorlopig gedaan.
      ik heb ergens gelezen dat Native instruments de +0.0db ziet als maximaal afhankelijk van uw soundcard dat je gebruikt kan je dit dan aanpassen.

heb dan wel nog een vraag voor de individuele led kanalen.
      hier komen de leds ook regelmatig in het rood maar hoe kan ik die aanpassen ???? of is dit minder belangrijk ?
      mij is altijd gezegd in het rood gaan is niet goed dus daarom deze vraag nog..

alvast bedankt voor jullie hulp

Comment

Normaal in (analoog) audio is een gain op 0dB geen versterking of verzwakking van het signaal.
        Als er daarna echter nog wat EQ of iets dergelijks plaatsvindt kan het zijn dat het signaal dus wel weer de 0dB overschrijdt.
        In het rood gaan betekend de 0dB overschrijden met risico op clippen (vervorming).
        In digitaal audio kan het mogelijk zijn (hangt van bit resolutie af) om ergens in het pad over de 0dB te gaan zonder te clippen als uiteindelijk maar niet boven de 0dB wordt uitgestuurd. In digitaal is 0dB alle bitjes gebruiken, meer zijn er niet en kan dus ook niet weergegeven worden (behalve een vervorm geluid dus).

Comment

Hey

bedankt voor je technische uitleg maar hoe zit het nu met in rood gaan op elk apart kanaal ?
          kan dit kwaad ?
          indien nee, ok geen probleem
          indien ja, wat doe ik om dit op te lossen ?

thanks

Comment

Nee, rode lampjes zijn nooit goed. Rode lampjes = slecht.
            Wat je kan doen om het op te lossen is of je gain terug te draaien, of om het volume van de bron te verminderen.

Comment

hey

ik kan elke track apart inderdaad de gain aanpassen maar als je een ganse avond moet optreden en je moet bij elk liedje de gain terugdraaien zie ik niet echt zitten.
              volume van de bron ? ik draai met pc en traktor S4 dus geen externe bron.

kan ik traktor niet laten analyseren dat hij elke track lager moet zetten ?
              of zijn er nog andere oplossingen ?

de tracks zijn aangekocht bij i-tunes dus dat zou ook OK moeten zijn.

thanks voor de hulp

Comment

Is het zo dat als je een nieuw nummer inlaat dat de gain dan weer anders staat of blijft hij op de zelfde waarde staan? Je kan namelijk ook een auto gain instellen waardoor elk nummer op de zelfde waarde word ingeladen. Helpt dat misschien?

Comment

Bij elk lied staat dit anders , dat doet traktor inderdaad automatisch.
                  bij het eerste analyseren bepaalt hij het volumegeluid en zet deze allemaal gelijk, bij 1 lied moet die hoger bij het ander lager.
                  nu vraag ik me af als hij toch alles gelijk zet dan zou jouw optie wel handig zijn.
                  hoe stel je een auto gain in bij traktor ???

Comment

in de instellingen kan je bij het kopje mixer staat er enable autogain. als je dat uitschakeld werkt het geloof ik. dan zou het blauwe bolletje weg moeten zijn. ik stel voor me zelf altijd af op een goed geluids niveau en dan hou ik het altijd zo staan. soms in het rood iets omlaag. ik probeerde vroeger ook altijd mijn gain steeds anders in te stellen maar ik was het uiteindelijk zat daarmee. als het nog steeds niet wil probeer dan een screen shot te maken zodat we het goed kunnen zien maar ik denk dat het nu wel over is.

Comment

emil, als je die autogain enabled zet, kan je dan nog die gainknop gebruiken om bepaalde stukken van een lied luider te zetten of is hiervoor enkel je fader dan nog van toepassing ?
                      zal morgen eens uittesten :)

Comment

uum ja. ik zou dat zelf echt niet doen want dan moet je echt de hele tijd bij je nummer blijven daarom zet ik altijd mijn gain op een goed punt waar ik het bijna niet hoef te verstellen. wat voor stijl draai jij dan ik doe bijvoorbeeld veel elecktro trap en hardstyle. daar zijn ook vaak melodie punten waar het inderdaad stil is maar ik hou dan toch gewoon het zelfde niveau aan. als je met de fader op 70% bij de drop en bij de melodie op 100% zou zetten kan het wel ja. maar ik zou het gewoon niet doen want als ik de fader op 70% zet dan is mijn master zachter maar niet de gain van het kanaal zelf.

Comment

ik draai zowat alle genres.

dus je bedoelt om niet meer aan die aparte gainknoppen te komen en enabled te zetten ook niet tijdens een nummer ( hiervoor kan ik mijn faders dan gebruiken )
                          hoe staan bij jou uw instellingen ?

Comment

nee ik bedoel meer dat je misschien de methode kan gebruiken die ik doe mijn gain instellen met een heel ruig nummer wat ik bijvoorbeeld doe eerst hardstyle en daarna elecktro en dan probeer ik niet in het oranje te komen. als ik dan in mijn mix zit kom ik natuurlijk wel in oranje. pas als ik in rood kom verstel ik mijn gain zo doe ik het teminsten. als je inderdaad sommigen delen van het nummer wat harder wil zetten zou ik je mid en high iets harder zetten bijvoorbeeld bij accepela´s. ik heb mijn instellingen zo staan.

main -3db
                            headroom -6db
                            gain per kanaal vaak tussen de -2db en +3db hangt af van de stijl.
                            ik doe eigenlijk nooit een bas boost ik hou mijn eq's eigenlijk op het zelfde niveau en alleen met zachte diepe aceppela's de high en mid verschuif ik dan.

Comment

hey

ben hier nogmaals want ben nog steeds niet tevreden hoe de instellingen nu staan.

dus bij preference , mixer .

autogain staan aangevinkt -> hier staan bij elke fader dus een gainknop bovenaan de S4 en op scherm in het blauw, bij het inladen van een lied wijzigt er niets van + of - in db
                              als ik met mijn muis op het blauwe cirkeltje duw wordt dit oranje en wijzigt bij het inladen wel de gain per lied.
                              wil dit dan zeggen dat hij dan elk lied gelijk zet en ik niet meer aan de gains hoef te komen ( enkel faders gebruiken )

Comment

Working...
                              X