Announcement

Collapse
No announcement yet.

[Setup] Nieuwe nodig

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [Setup] Nieuwe nodig

Hey,
    Ik ben juul, ik ben een beginnende dj.
    Ik heb voreen al een dj controller gehad maar die ben ik nu een beetje "zat".
    Mijn budget is 800 euro.

Wat ik wil:

- 1 Mixer
    - 2 Boxen (eventueel subwoofer)
    - 2 dj schijven (naam kwijt)

Ik draai op feestjes van 15-25 man.

Ik zat te denken aan de deze set.

maar de boxen enzo ben ik nog niet uit

- Gr juul

Edit:
    Kabels zou ik er graag bij willen.
    Last edited by Juul_DjMaster; Wednesday-23-07-2014, 17:40. Reason: Zie edit:

dat is inderdaad een leuke set. wees je er wel van bewust dat die cd spelers geen usb´s willen inslikken daar gaan alleen maar cd´s in. daarom zou ik toch voor een gaan die usb´s kan slikken. de mixer is ook erg leuk maar ik zou toch een proberen te zoeken met effecten dat geeft namelijk echt heel veel kracht in je set. nu heb je namelijk alleen kil switches die best leuk zijn maar voor de rest niks doen. probeer daarom te kijken op marktplaats bijvoorbeeld naar een mixer met effecten. de pioneer djm 400 kan je bijvoorbeeld goed vinden daar. deze heeft namelijk beat effects wat alle nieuwe djm´s van pioneer ook hebben. ook mixers van anderen merken zijn heel goed ook bijvoorbeeld die van denon. ik zou wel voor eentje gaan met beat effects. de djm 350 van pioneer is bijvoorbeeld ook een goede keus. maar die heeft hand matigen effecten. daarmee bedoel ik dus dat als jij de effect knop draait dat deze ook zo blijft staan en niet zoals bij beat effects 1 beat 2 beats 4 beats enzovoort.

Comment

Originally posted by Juul_DjMaster View Post
      Hey,
      Ik ben juul, ik ben een beginnende dj.
      Ik heb voreen al een dj controller gehad maar die ben ik nu een beetje "zat".
      Mijn budget is 800 euro.

Wat ik wil:

- 1 Mixer
      - 2 Boxen (eventueel subwoofer)
      - 2 dj schijven (naam kwijt)

Ik draai op feestjes van 15-25 man.

Ik zat te denken aan de deze set.

maar de boxen enzo ben ik nog niet uit

- Gr juul

Edit:
      Kabels zou ik er graag bij willen.
      Oke. Nou fijn om te zien dat je er tijd in hebt gestoken ons serieus om hulp je vragen.
      DJ schijven, moeite van het opzoeken niet waard? Je komt je naam als 'DJ master' wel na geloof ik...

Leuk hoor, een budget van 800 euro. Dan wil je dus een set van 650. Daarmee hou je dus een budget over van 150 als ik het goed begrijp?
      Dat hem dus niet worden hè. Én 2 tabletops, een mixer, versterker, speakers en dan wil je ook een sub erbij? Gaat je echt niet lukken.
      Vind wel dat je een beetje lakoniek doet voor iemand die verwacht dat andere wat tijd in zijn vraag stoppen en hem te helpen.

Je zult met dit budget een keuze moeten maken:
      1. nieuwe set (dus alleen table top en mixer)
      2. installatie (dus alleen versterker, speakers en eventueel een mixer)

Nu ben ik nou niet eens met de reageerder voor me. Ga niet voor Pioneer. Ja, leuk merkje aangezien iedere grote DJ hem heeft.
      Laat dat nou net allemaal gesponsord zijn. Nee, ga lekker voor Numark, Denon of inderdaad Reloop. Maar dit setje... Je draait dus met CD's neem ik aan. Vast niet, dus ik merk al dat je veel tijd in je research hebt gestopt? Want dit setje speelt dus inderdaad alleen CD's.

Kijk dus eens naar setjes van Numark die wél USB leest.

Keuze 2: je installatie. 800 euro is daarvoor ook een bar laag budget. Ja setjes van Skytec, Behringer en Devine kun je er wel mee krijgen, maar laat je daar nou net niet mee moeten beginnen want dat is rommel. Maar goed, voor een poging:
      Je zou kunnen kijken naar een DAP Palledium versterker, die beginnen bij 235. Een mooie versterkerserie voor zijn prijs waarmee je wel even vooruit kan. Mooie DAP speakers erbij met de rest van het budget, ik geloof dat BAX een setje passieve speakers aanbied met kabels erbij.

Maar voor die 800 heb je ook een DAP Clubmate II voor de beginner leuk en je hebt ook nog eens een sub. Kost 650 en heb je dus 150 euro over voor een mixer. Tja, houdt niet over maar dat zou kunnen. Want je kunt wel een setje kopen voor 25 man, maar je zou wel de ambitie hebben voor meer te gaan draaien.

Laat je één tip geven. Kies dus het één of het ander. Ik wil niet lullig doen, maar je vraagt er wel om met zo'n bericht.
      Probeer te laten zien dat je er in ieder geval moeite voor doet. Want je zult echt niet de eerste zijn die om hulp vraagt en vervolgens al het advies
      in de wind slaat en toch maar doet wat hij zelf wil. Dus luister naar wat hier gezegd wordt.

Maak dus eerst een keuze. Ik zou eerst een mooie geluidssetje kopen. Je zegt nog een controller te hebben. Nog even doorbijten en zo lang die gebruiken en eerst gaan voor een nieuwe set. tabletops met mixer is leuk, maar zorg eerst dat je ze goed kan laten klinken anders is het zonde van je geld...

Comment

Keuze 2: je installatie. 800 euro is daarvoor ook een bar laag budget. Ja setjes van Skytec, Behringer en Devine kun je er wel mee krijgen, maar laat je daar nou net niet mee moeten beginnen want dat is rommel.
        Als jij op tuinfeestjes / klassenfeestjes / huiskamerfeestjes / garagefeestjes gaat draaien waar 10 á 30 man aanwezig is, zijn dat prima setjes hoor... voor semi-pro drive-in show is het inderdaad niet geschikt omdat je dan meer rendement wilt en een betere klank, maar als je zomaar wat hobby't zie ik niet in waarom je dan al direct in middenklasse DAP, dB etc. moet gaan kijken. Zijn flinke investeringen als je nog maar net om de hoek komt kijken. JB Systems TSX, goedkope Skytecs, Devine Trono, DAP MC is inderdaad niet wat je zoekt, maar o.a. de Devine Artis actieve kastjes zijn prima voor het geld en daar kun je wel een poosje mee uit de voeten.

Plus, goedkope speakersets kun je altijd goed verkopen, is altijd wel vraag naar zolang het geen speakers uit het meest uiterste budgetsegment zijn. Mocht je dan eens over willen stappen naar een set met hoger rendement dan kan dat altijd nog.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          maar als je zomaar wat hobby't zie ik niet in waarom je dan al direct in middenklasse DAP, dB etc. moet gaan kijken. Zijn flinke investeringen als je nog maar net om de hoek komt kijken. JB Systems TSX, goedkope Skytecs, Devine Trono, DAP MC is inderdaad niet wat je zoekt, maar o.a. de Devine Artis actieve kastjes zijn prima voor het geld en daar kun je wel een poosje mee uit de voeten.
          Maar waarom dan wel meteen een set-up van 600,-?
          Vraag ik me dan af.

Comment

ik zeg ook zeker niet dat pioneer de beste is wel de bekendste (helaas) daarom kwam ik al heel snel uit bij de djm 400 maar inderdaad mixers van denon zijn inderdaad erg goed ik heb alleen nooit een gekocht (ook van pioneer niet) wel geprobeerd in een showroom en dat spul is bizar sterk ja. maar inderdaad een grote geluids set met dj set word hem echt niet. maar heb jij voor 15 a 30 man wel een geluids set nodig? als je maar heel enkel een feesje heb lijkt het me namelijk geen goede inverstering maar als jij per maand op 2 a 5 feestjes draait dan zeg ik niets.

Comment

Ik zat toch te denken aan de http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html

Maar het is maar 2 kanaals :(

Comment

Originally posted by Juul_DjMaster View Post
                Ik zat toch te denken aan de http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html

Maar het is maar 2 kanaals :(
                Kijk dit is dus precies wat ik bedoel. Geen semi-pro set mogen aandragen omdat het een beginner is en dan komt de ts met deze set.
                Nee, hoor echt een beginnerssetje

@ Juul

Dit is precies wat ik bedoel. Waarom wil je zo ongelooflijk veel geld uitgeven aan een controller als je maar voor 15-25 man draait of heb je echt de intentie om groter te gaan?
                Want nogmaals, ga dan eerst voor een geluidssetje. Want straks heb je deze controller en dan? Op een wekkerradiootje aansluiten dan maar?
                Maar als je echt alleen een set wil, prima, maar neem dan een van Denon of Numark...

Comment

Waarom perse Denon of Numark? Ik werk persoonlijk al jaren vrijwel alleen met Denon en dat bevalt me prima, maar de XDJ-R1 vind ik toch ook een erg mooi apparaat. Ik heb nu ook een Numark Mixdeck voor mensen die zelf dj willen spelen maar ik denk dat ik die maar eens ga verkopen en er een XDJ-R1 voor terugkoop. Numark is het toch allemaal net niet en Denon heeft geen soortgelijk all-in-one apparaat in het huidige assortiment helaas...

@ Juul, ik begrijp dat het heel verleidelijk is om je complete budget aan een dj setje uit te geven, maar als je ook op feestjes wil gaan draaien zul je toch ook echt een geluidssetje nodig hebben. Zoals anderen al zeiden is het al heel lastig een fatsoenlijke geluidsset voor dat geld te vinden, laat staan een geluidsset en een dj set.

Als je maar een paar feestjes per jaar hebt kun je eventueel voorlopig een geluidssetje gaan huren, als je een lokale hobbyist kunt vinden hoeft dat maar een paar tientjes te kosten.

PS waarom zouden die 2 kanalen een probleem zijn? Je kunt gemakkelijk switchen tussen cd, usb en pc dus bronnen genoeg.
                  Last edited by Geluid-en-licht.com; Thursday-24-07-2014, 12:32.

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
                    Waarom perse Denon of Numark?
                    Denon is kwalitatief gewoon het beste, maar gaat wel bijna heel het budget kosten.

Numark of Reloop voor een meer budget setje, Pioneer heeft het voor mij gewoon net niet.
                    Kwalitatief gewoon onder de maat. Natuurlijk is Numark ook geen A-merk, maar er zitten setjes tussen die echt de moeite waard zijn.

Zeker als het maar een paar keer per jaar is zal ik niet voor een set van 800 euro gaan.
                    Wil je voor de toekomst wat hebben, wil je investeren, waar ik wel vanuit ga omdat je dus een set van 800 wil kopen, neem dan een mooie Clubmate I (of 2) en koop van je resterende budget
                    een mooie controller of nog beter, spaar nog heel even door.

Comment

€800,- is niet veel, maar goed er is wel het een en ander mogelijk. Al moet je dan niet uitgaan van een hele mooie set o.d. (wat andere al zeiden).

Dit zou wel bijvoorbeeld kunnen:

http://www.bax-shop.nl/table-top-cd/...t-details.html (2x en hier heb je een USB aansluiting op).
                      Dit beestje is een zeer compleet product voor een uitdagende prijs. Een DJ-mixer met 3-bands EQ en Fader Start op beide kanalen. Stevige constructie met draaiknoppen, faders en een 45 mm crossfader.

Totaal: €800,-

Moet je alleen nog even een kabel voor van je mixer naar je luidsprekerset.

Comment

Originally posted by Groninger View Post
                        Denon is kwalitatief gewoon het beste,
                        Inderdaad goed spul maar meteen het beste?

Dateq
                        rane
                        allen & heath
                        rodec
                        ecler

Mwa kunnen zeer zeker prima overweg tegenover een pioneer of denon hoor. Zijn zeer zekers stuk voor stuk enorm goede toppers.

Maar dan voor de ts.

Ik zou gaan kiezen.
                        Of speakers of een controller.
                        Wil je beide dan word het beide niets. Wil je er 1 dan kan je een redelijk fatsoenlijk ding kiezen ( en nee nog lang niet een topper )

Dj spelen is duur heeeeel erg duur. Als je een beetje een leuke set wil zit je al erg snel in de duizenden euros. Geloof me dat is een beetje redelijk dan is het echt nog niet een wouw kijk dat daar eens wat een vette helemaal te kiwi set. Ik denk dat het spelen van dj vooral in het begin als het eigenlijk nog niets oplevert in verhouding 1 van de duurste hobby's is die je zoon beetje kan hebben. Doe je het goed en pak je het een beetje handig aan dan kan je door de loop van tijd er wel wat van terug verdienen maar om er echt geld aan over te houden zijn er nog niet zo gek veel. Meer dan een leuk extra'tje word het niet voor de meeste. En dan moet je daar nog van gaan upgrade, aanpassen en vernieuwen om aan de gang te blijven.

Dus wil je hier wat meer mee gaan doen en wil je er echt mee verder zou ik dus adviseren om 1 voor 1 dingen goed aan te pakken en je er weer met de aangeschafte spullen echt een tijdje tegen kan. Dan is het nu misschien wel een stuk minder aanschaffen dan je graag zou willen maar doe je er wel langer mee en heb je er meer profijt van. Anders is het over 3 weken / maanden weer van: te koop ........ Ik heb 3 weken deze ...... gekocht maar ben er eigenlijk op uit gekeken en mag verkocht worden omdat ik toen niet goed nagedacht heb wat ik eigenlijk nodig heb. Zuur want je krijgt er bar en bar weinig voor terug.

Denk hier eens goed over na. Je kan je euro maar 1 keer uitgeven en bij verkoop krijg je er echt weinig van terug. Ookal is het maar 2x gebruikt en niet van nieuw te onderscheiden.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                          Inderdaad goed spul maar meteen het beste?
                          Voor een DJ set?
                          Want DJ sets van Allen & Heath of Dateq heb ik nooit gezien?

Als je het alleen over mixers hebt, ja, dan zou je ook naar die merken kunnen kijken, uiteraard. Spreek ik je echt niet in tegen. Denon is echt niet het enige. Maar ik had het in dit geval over DJ sets.

Comment

Allen & Heath heeft ook mixers met een midi gedeelte waar je prima mee kan werken hoor ;)
                            Kijk maar eens naar de xone 4d
                            Of de rane Met de serato mogelijkheden.
                            Dateq en rodec hebben dan weer niet echt complete dj sets.
                            Maar als je hier een controller van bijvoorbeeld tractor bij neemt kan je wel weer een erg leuke combi set maken.

Daarnaast doet de topline controllers van numark echt nog niet bijna onder voor een denon controller hoor. Sterker nog als je voor een complete uitgebreide midi controller zou gaan zou ik eerder naar de numark gaan neigen dan de denon.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                              Daarnaast doet de topline controllers van numark echt nog niet bijna onder voor een denon controller hoor. Sterker nog als je voor een complete uitgebreide midi controller zou gaan zou ik eerder naar de numark gaan neigen dan de denon.
                              Reden waarom ik ook Numark noem. ;)
                              Dacht dat het echt om een complete controller/set moet gaan. Natuurlijk zijn die Xones prachtig, maar ik denk dat onze ts eerst maar eens moet kijken naar een geluidssetje.

Ben toch wel benieuwd naar weer eens een reactie van hem...

Comment

Working...
                              X