Announcement

Collapse
No announcement yet.

[Setup] Nieuwe nodig

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hallo,

graag wilde ik ook mijn steentje bijdragen,
    Ik ben zelf begonnen op numark (nooit spijt van gehad) en behringer (wel spijt van gehad).
    Numark is een prima merk, veel waar voor je geld, doet wat het moet doen.
    Een minpuntje; het gaat niet zo lang mee als de high end.
    Toch kan ik op dat spul nog steeds prima draaien, heb er geen problemen mee.
    Gear maakt de dj niet, je skills doen het.
    Je kan een pioneer 2000 setup hebben, maar als je er niks van kan heb je daar weinig aan,
    en ik kan je garanderen dat het je klanten niet boeit waar je op draait, zolang het maar goed klinkt.
    En natuurlijk moet je het wel zelf doen, niet dat je daar een laptop neerzet met wat muziek en op play drukt.

Ik heb zelf jaren gedraaid op Numark NDX-400,
    maar de nieuwe(re) 900 heeft nog net even wat meer features.
    reloop is ook een mooi merk, kwalitatief ook prima, alleen wat duurder en soms een beetje aparte designs (eigen smaak).
    Denon is een erg goed merk, was de clubstandaart vroeger ook, en niet zonder reden,
    deze apparaten gaan echt lekker mee. Maar daar hangt ook een prijskaartje aan, en ook denon heeft soms een beetje aparte designs.
    Ik zou zeker niet voor pioneer gaan, meteen al.
    Dat is echt onzin, veel andere merken zijn beter in de goedkopere apparatuur dan pioneer,
    pioneer vraagt erg veel voor de weinig features die ze bijvoorbeeld in een cdj-350 stoppen.
    Overigens zou ik ook niet sneller een onbekender merk als citronix ofzo pakken, het moet wel een beetje betrouwbaar zijn, en met je budget moet
    het lukken om een beetje merk te krijgen.

Veel succes ermee!
    Groetjes Rik

Comment

Een upgrade naar de NDX900 is ook zeker de moeite waard, moet je wel je budget wat ophogen. Deze zijn namelijk EOL (End of Life), Numark gooit ze dus binnenkort uit het assortiment. Heeft mogelijk te maken met het feit dat ze nu Denon hebben.

Ik vermoed overigens dat Numark het merk voor digitaal DJ'en wordt (daar kwam Denon niet lekker mee uit de voeten, de DN-MC6000MKII is ook EOL, plus Numark is ook een van de grootste spelers op dat gebied) en Denon wordt hopelijk door middel van een imagoboost en hopelijk wat nieuwe, verse producten met vernieuwende techniek weer dé tegenhanger van Pioneer op het gebied van multimediaspelers en analoog/digitale mixers.

Comment

Ik hoop wel dat Denon dezelfde bouwkwaliteit blijft houden. Numark loopt vaak voorop met nieuwe ontwikkelingen en leuke features, maar de (bouw)kwaliteit heeft mij nog nooit echt kunnen overtuigen. Zo heb ik ook een Numark Mixdeck die op zich vrij stevig aanvoelt, maar er komt wel veel ruis uit en een aantal dingen (bijvoorbeeld het cue'en en de microfoonaansluiting en regeling) werken toch niet helemaal logisch.

Comment

Working...
        X