Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf DJ-set met draaitafels en timecode systeem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aanschaf DJ-set met draaitafels en timecode systeem

Waar ik voornamelijk mee zit is.. welke apparatuur moet ik aanschaffen.

ik wil dus dolgraag leren scratchen en weet dus al dat ik het met vinyl wil doen. (wil er dan meteen een virtual vinyl systeem bij halen " heb de reloop spin op het oog")

maar zoals ik al zei... welke spullen moet ik kopen. met name afgestemd op mijn budget!

De lijst die ik in gedachte heb is het volgende:
    Reloop RP 4000 M3D S zilver
    Reloop Access 2 DJ mixer
    Reloop BattleTrack reservenaald (stylus)
    Reloop Spin timecode DJ software / hardware pakket

mijn budget is dus rond de 500 en daar kwam ik dus zelfs nog onder!
    maar of het het beste is voor mijn budget is dus de hele raadsel voor me...

Iemand die mij advies zou kunnen geven?

Let wel dat je voor turntablism wel twee direct-drive draaitafels en een battlemixer met instelbare crossfader nodig zal hebben. Bij het laatste zit je bij de Access 2 wel goed, maar de RP 4000 is relatief duur, zeker bij 2 van die dingen.

Ga niet voor belt-drive. Belt-drive is zeer ongeschikt voor scratchen. Daarnaast zijn timecodes ook iets lastiger om mee te scratchen aangezien deze een delay hebben van 5 tot 30 ms. Dit doordat een digitaal signaal omgezet moet worden en weer terug.

Wel is timecode uiteindelijk goedkoper omdat je niet steeds platen hoeft aan te schaffen. Als je wel digitaal wilt werken, maar zonder delay, zou je eens kunnen kijken naar de Numark NS7. Scratchen werkt hier best wel goed mee, heb er een paar keer mee gespeeld bij ons in de showroom. Helaas is dit speeltje wel wat duurder.

De set die jij hebt samengesteld is best netjes, zeker voor het geld, maar toch zou ik een afweging maken tussen hoeveel je ermee wilt doen, hoe snel je denkt vooruit te gaan, en hoeveel je bereid bent om ervoor uit te geven. Om mezelf maar even te quoten:
    ijk niet alleen naar wat je nu hebt, maar ook wat je over een bepaalde tijd kan hebben. In veel gevallen is het beter om eerst door te sparen voor hoogwaardige apparatuur, dan een budget-cd speler aan te schaffen waar je na een maand al bij uitgegroeid bent.
    Daarnaast zag ik ook geen bekabeling, speakers (monitoren?) of een headphone bij je set! De CAB serie van Procab is niet te duur en voldoet prima aan jou wensen. Wil je hoogwaardige bekabeling, kijk dan eens naar de REF serie. Headphones verkopen we in allerlei soorten en maten.

Comment

Originally posted by Patrick View Post
      Let wel dat je voor turntablism wel twee direct-drive draaitafels en een battlemixer met instelbare crossfader nodig zal hebben. Bij het laatste zit je bij de Access 2 wel goed, maar de RP 4000 is relatief duur, zeker bij 2 van die dingen.
      gezien me budget rond de 500 euro is maar wel een draaitafel wil halen waar ik ook een flinke tijd mee kan doen heb ik voor die reloop gekozen. 200 euro voor een draaitafel waar je flink mee kan doen vind ik nog eigenlijk heel goedkoop als je vergelijk met andere draaitafels.
      Waarom ik er 1 heb gekozen is omdat ik dan met reloop spin bijvoorbeeld de computer als andere speler wil laten draaien.. en op mijn eigen draaitafel dan wil leer scratchen. Eer dat ik dat onder de knie heb en vorder naar het niveau waarbij je 2 draaitafels nodig heb heb ik weer 200 euro er zeker bij om dus een 2e aan te schaffen.

Originally posted by Patrick View Post
      Ga niet voor belt-drive. Belt-drive is zeer ongeschikt voor scratchen. Daarnaast zijn timecodes ook iets lastiger om mee te scratchen aangezien deze een delay hebben van 5 tot 30 ms. Dit doordat een digitaal signaal omgezet moet worden en weer terug.
      Kwa belt-drive wist ik toevallig ja hehehe maar van die delay wist ik dus niet.. en wat dus eigenlijk best logisch is ja. maar die 5 tot 30 ms delay is dat niet meer hinderlijk voor pro`s? het is namelijk wel heeeeeel kort :P

en op je verdere post:
      Enige wat bij mij een vraagteken is is die bekabeling. Het lijk mij dat het bij het spul wat ik wil aanschaffen al zit toch? wat je nodig heb dan tenminste.. Maar zag ook dat je rond de 10 euro zit kwa kabels dus die zou ik dan wel als extra bij aanschaffen.

Headphone en speakers heb ik al om mee te beginnen. gebruik de installatie van mijn pc. Maar uiteindelijk ga ik sparen voor 2 krk`s denk ik aangezien ik daar altijd veel positieve dingen over hoor. maar dat komt dan wel.

Comment

Even meegenomen naar een apart topic.

Comment

Die 5 tot 30 ms is wel hoorbaar helaas :)

Bekabeling zit soms erbij, soms niet. Ik zou de gok niet wagen en gewoon twee RCA kabeltjes meebestellen.

Comment

is die delay zo bij die reloop spin versie? zag net namelijk deze: Reloop Spin! 2+ digitaal vinyl systeem

wel wat duurder maar volgens mij heb ik hier meer aan.

kabels bedoel je zoals dit: Procab REF800 2x RCA male - 2x RCA male 1.50 meter ?

Comment

Elk timecode systeem heeft delay ongeacht de kwaliteit of prijs.

En ja, die kabel zal je nodig hebben om je turntable op je mixer aan te sluiten. De goedkope variant daarop zou de CAB800/1.5 zijn.

Comment

Bij deze wil ik Patrick even tegenspreken, een delay (of: vertraging) van 5 ms is door de meeste mensen niet te horen, ik hoor bijvoorbeeld geen verschil onder de 10ms. Om te kijken wat jij nog hoort kun je hier kijken. Dit is een testje dat je kunt downloaden om zo te zien wanneer jij latency hoort. Niet ontzettend duidelijk natuurlijk, maar veel mensen willen een systeem zonder latency en dat is zo'n onzin! 99.99% hoort het toch niet! Maar, toegegeven, zodra je het wel hoort is het gruwelijk irritant, dat is wel weer waar.

Comment

Jij hebt ook goed opgelet twee weken terug :) maar ik had daar toch echt geleerd dat het 5ms was en niet 10ms.

Misschien wil Marc hier meer opheldering over geven?

Comment

Hmmm als die delay best hinderlijk is waarom kopen vele mensen dan nog zoiets? is er iets aan te doen.. of dergelijke? of gaat het dan echt nog steeds puur omdat het goedkoper uitkomt?

Comment

Het laatste is wel een grote reden dat veel mensen overstappen naar timecode. Daarnaast is toch het gebruiksgemak van DJ software ook een grote pré.

Of het echt hinderlijk is is een kwestie van smaak. 5ms vind ik nog wel meevallen, maar alles boven de 10 niet meer helaas.

In onze showroom hebben we een turntable van Technics en een turntable van Akiyama opgesteld, i.c.m. een Pioneer mixer en Traktor Scratch. Natuurlijk kun je altijd vrijblijvend langskomen om deze eens uit te proberen.

Comment

@ Patrick: Dat is geen kwestie van opletten, maar de test draaien;) Ik kom uit op zo'n 10ms, dus dat is voor mij hetgene wat ik hoor. Alles daarboven is dus irritant voor mij.

Comment

Een latency is ook afhankelijk van de computer waarmee je werkt. Als jij een snelle computer hebt kan je de latency lager instellen aangezien je computer dit makkelijk aan kan. Als jij een laptopje uit 1948 hebt (bij wijze van he) zal hij moeilijker over weg kunnen met lage latency waardoor je dus gaat krijgen dat het gaat tikken en eventueel zelfs vastloopt.

Een Macbook is voor de serieuze DJ die met tijdcode aan de slag wilt gaan toch wel een pré denk ik.

Comment

naja ik wil dus op mijn pc aansluiten... en die is wel vrij snel.. dus moet goed komen lijk mij

nu nog geld sparen en kopen die handel :D

Comment

Ga je het niet mee op pad nemen dan?

Comment

Working...
                              X