Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Aanschaf DJ-set met draaitafels en timecode systeem
Correct me if I'm wrong, maar is het niet zo dat time-code bepaalde speciale kabels nodig heeft? Dit is in ieder geval bij Traktor zo hoor, ik weet niet of dit bij andere hele pakketten ook zo is?
Je hebt geen speciale kabels nodig tenzij je ook normaal vinyl/cd's wil draaien zonder teveel gedoe.
Maar vaak hebben programma's zoals djdecks etc een soort troughput via de geluidskaart, of Traktor dat doet... geen idee, heb die kabels erbij ;) maar draai nooit met normale cd's.
Handiger is het wel voor als het systeem een keer op z'n bek gaat (of je laptop), kun je snel een normaal cdtje afspelen.
Kort samengevat, ook traktor werkt met normale rca kabeltjes.
Last edited by Kevin S; Wednesday-07-10-2009, 14:01.
Waarom ik dacht dat er speciale kabels nodig zijn, is deze pagina, hierbij staat namelijk dat een 7-pins XLR/jack kabel benodigd is om de mixer aan te sluiten. Nou snap ik zelf niet zo goed wat ermee bedoelt wordt, is dat een combinatiekabel waarbij je of de jack of de XLR aansluiting op de kabel gebruikt?
Waarom ik dacht dat er speciale kabels nodig zijn, is deze pagina, hierbij staat namelijk dat een 7-pins XLR/jack kabel benodigd is om de mixer aan te sluiten. Nou snap ik zelf niet zo goed wat ermee bedoelt wordt, is dat een combinatiekabel waarbij je of de jack of de XLR aansluiting op de kabel gebruikt?
Als ik zondag weer een thuis setje ga draaien (niet alles staat nu op z'n plek) zal ik een filmpje maken om te laten zien dat het best zonder die "speciale" kabel kan als je dat zou willen.
Die kabel is zo speciaal omdat Traktor niet de mogelijkheid heeft muziek te routeren (denk ik, bij djdecks kon ik kiezen dat wat er in kwam er ook weer uitkwam). Dus hebben ze een splitter in de kabel gemaakt zodat je je gewone cd's of vinyls kunt afspelen zonder dat de software draait, wel zo efficient, scheelt je weer die software overhead en je kunt doorgaan terwijl de laptop/pc uitstaat.
Kortom wil je alleen met VC draaien, kun je gewone rca kabels gebruiken, audio in en audio out. Wil je ook je normale cd's of platen afspelen heb je ICM de software Traktor die speciale kabels nodig, anders gaat het niet gebeuren.
Op dit plaatje zie je ook: signaal uit tt -> splitter die een aftakking maakt naar mengplank, aftakking naar audio interface, signaal komt terug van de interface en gaat naar de mengplank. :)
Ik gebruik alleen VC, brand nooit cd's dus op het moment dat ik m'n kabels zou vergriepen door extreme onkunde, dan ga ik niet voor 40 euro nieuwe multi kabels halen, dan maar gewoon 2 RCA kabeltjes :).
Last edited by Kevin S; Wednesday-07-10-2009, 16:46.
Oke, zo snap ik hem! Bedankt voor de heldere uitleg, hiermee heb je denk ik ook weer een paar klanten geholpen;) Nu snap ik ook waar die multi-core kabels voor zijn!
Comment