Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: Goed mengpaneel(of mixer)/Microfoon/Hoofdtelefoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gezocht: Goed mengpaneel(of mixer)/Microfoon/Hoofdtelefoon

Goedendag allen,

Een aantal jaar terug heb ik zo'n zelfde topic geplaatst, ik zoek namelijk een mengpaneel(of mixer)/microfoon/hooftelefoon.
    Ik heb het toen niet gekocht omdat ik mijn geld aan andere dingen heb uitgegeven, die toen voor mij belangrijker waren.
    Ik zoek gewoon een simpele en goede mixer of mengpaneel, ooit is mij uitgelegd wat het verschil tussen die twee was, maar dat ben ik vergeten.
    Ik moet er gewoon een microfoon op kunnen aansluiten, zodat ik altijd Skype gesprekken van goede kwaliteit heb.

Ik heb de mixer/mengpaneel dus niet echt nodig om muziek etc te mixen, maar gewoon om een microfoon op aan te sluiten, dan heb je altijd een mooi stemgeluid.
    Mijn budget ligt ergens rond de 100 euro, zal er vast moeten zijn... (alleen voor het mengpaneel/mixer).
    Als iemand mij weer even het verschil tussen mengpaneel/mixer wilt uitleggen, zal ik dat zeer op prijs stellen.

Het gaat me er dus eigenlijk om dat ik in goede kwaliteit bijvoorbeeld een Skype gesprek kan voeren :)
    En daarbij is het leuk om af en toe wat te kloten met muziek ;)

Ik hoop dat iemand wat goede suggesties heeft.
    En ja, zoals je leest ben ik een amateur hierin haha.

mvg,
    Nick
    Last edited by DJgosp; Thursday-31-07-2014, 17:15.

Originally posted by DJgosp View Post
    Ik heb de mixer/mengpaneel dus niet echt nodig om muziek etc te mixen, maar gewoon om een microfoon op aan te sluiten, dan heb je altijd een mooi stemgeluid.
    Ga je het alleen voor Skype gebruiken?
    Als iemand mij weer even het verschil tussen mengpaneel/mixer wilt uitleggen, zal ik dat zeer op prijs stellen.
    Ben ik ook wel benieuwd naar. (Neem aan dat je een geluidsmixer bedoeld en niet een deegmixer) :)

Comment

Voor zover ik weet zijn het gewoon 2 verschillende woorden voor hetzelfde apparaat hoor... mixer is een Engels woord dat ook vaak in het Nederlands gebruikt wordt, mengpaneel is een vertaling daarvan.

Comment

Het gaat me er dus eigenlijk om dat ik in goede kwaliteit bijvoorbeeld een Skype gesprek kan voeren :)

Ik hoop dat iemand wat goede suggesties heeft.
        Hoi Nick. Heb je hier al eens naar gekeken?
        Deze Podcastudio USB is alles wat u nodig heeft om hoge kwaliteit opnames te maken voor bijvoorbeeld podcasts (USB).

Heb je in 1x alles wat je nodig hebt.

Comment

Mengpaneel? Ik ben zelf van plan deze te kopen: http://www.bax-shop.nl/analoog-mengp...n-studio-mixer

Comment

Behringer mengpaneeltjes zijn leuk om mee te beginnen, maar hou we wel rekening mee dat er na een jaar bijna gegarandeerd kraak op 1 of meerdere faders zit. Dit heb ik tot nu toe met alle behringer Xenyx mengpanelen gehad.

Comment

Tja, je kan ook gaan voor een Neumann M 147 microfoon met een Allen & Heath of Soundcraft mixer en AKG K812 hoofdtelefoon.
              Maar om dit nou aan te schaffen voor Skype gesprekken? ;)

Comment

Helemaal gelijk hoor, bt. Maar ik geef alleen maar mijnn ervaringen door. Bij mij was het eerst ook alleen voor skype etc, maar later werd dit meer en meer en begon ik me erg te irriteren aan de krakende faders.

Buiten de kraak op prima mixertjes om te skypen hoor.

Comment

Working...
                X