Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traktor Pro 2 Syncknop & BPM weergave vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Traktor Pro 2 Syncknop & BPM weergave vraag

Hallo allemaal,

Voor mijn verjaardag heb ik een Pioneer DDJ SB gekregen.
    Omdat ik liever met Traktor Pro 2 werk als Serato DJ heb ik de DDJ SB via mapping werkend gekregen met Traktor.
    Nu heb ik alleen nog 2 vragen waar ik geen antwoord voor kan vinden op google miscchien is het heel simpel maar ik ben nieuw met dit dus moet nog veel leren;)..

Mijn eerste vraag gaat over sync.
    Als ik in deck a een track heb spelen van 130bpm en deck b een track wil in mixen van 140bpm kan ik dit met de syncknop wijzigen zodat hij automatisch van 140bpm>130bpm gaat. Maar als ik dan weer de bpm terug wil brengen naar de standaard bpm van de track dus 140bpm lukt dit bij niet door de syncknop uitezetten.
    Ik moet dan echt met de pitchfader eerst helemaal omhoog of omlaag zetten en dan na het midden om bij de 140bpm te komen. Graag wil ik dit werkend hebben door gewoon de sync knop intedrukken.

Vraag 2 tracklist bpm.
    Als ik in de browser zit waar ik mijn tracks zie zijn er sommige waarbij de bpm ontbreken. Dit is heel irritant. Graag zou ik willen dat alle tracks netjes worden weergeven met de bpm erbij.

Hopelijk kan er een van jullie mij helpen.

Alvast bedankt groetjes,
    Kevin

Voor vraag 1.

Ik mag hopen dat je niet je muziek in 1x van 130 hop naar 140 wil laten verspringen. Want dan zou ik niet zo heel vrolijk worden als ik ( wat ik niet snel doe ) sta te dansen. Dan gaat het opeens wel een hele grote smak sneller. Dit doe je dus juist met je pitchfader. Je zet hem heel geleidelijk langzaam beetje bij beetje weer terug op het hogere ( of lagere ) bpm waarde.

Voor vraag 2.
    Analyze je tracks en het staat erbij. Je kan je complete database laten analyzeren maar ook alleen de track die je in een deck inlaat.

Comment

Working...
    X