Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuw

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw

Beste mensen,

Ik ben eigenlijk een beginner en wil wat gear aanschaffen.
    Ik zoek eigenlijk dj controller en iets waar ik eigenlijk eigen muziek mix mee kan maken.
    Heeft iemand tips of weet ie producten?

Bedankt

Luke

als je een mix opnemen bedoelt, kan dit (meestal) gewoon met de software bij je controller

Comment

Ja maar ik bedoel ook eigen nummer maken etc.
      Net als Gecko etc. Van ollivier heldens ofzo.

Comment

als je muziek wil mixen heb je een dj controller nodig. of een mixer met 2 cd spelers. als je muziek wil produceren dan moet je daar een software voor hebben.

nu ben ik niet van het produceren maar ik kan je wel zeggen dat het niet 1,2,3 is en je hebt net zo een goed nummer als beroemde producers. waar je mee kan beginnen is tutorials bekijken van bijvoorbeeld fl studio. wat je ook kan doen is op de site van fl studio (even googlen) een demo versie van fl studio 11 downloaden om te kijken wat het is. natuurlijk heb je hier niet alle functies zoals de echte software maar je kan wel alvast kijken of het wat voor je is. ik had dit ook gedaan en ik kwam er erg snel achter dat ik produceren niks vond. je kan ook een demo versie van ableton downloaden (even googlen) maar daar was ik binnen 2 minuten al klaar mee maar misschien vind jij het wel wat. stel dat je inderdaad een software aankoopt kan je altijd uitbreiden met bijvoorbeeld een keyboard of een sampler noem maar op.

als je gewoon tracks door elkaar wil mixen kan je voor een dj controller gaan. ook hier kan je demo versies downloaden die ongeveer 30 minuten werken. bijvoorbeeld van traktor 2 (ook even googlen) kan je gelijk zien wat dat echt is en welke controller je daarvoor moet hebben. ik had toen ik begon de

http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...-dj-controller

genomen. maar na een jaartje was ik er wel een beetje klaar mee en wou ik wat groters. toen heb ik een s4 mk2 van native instruments genomen geweldig ding maar denk wel iets boven je budget. hoe jij bijvoorbeeld zou kunnen beginnen is ook een kleine goede beginners controller te kopen en naarmate verder werken naar een grotere controller. of met een kleine controller beginnen en daarna als dat een beetje te makkelijk word 2 cd spelers en een mixer aanschaffen. maar ik zou nu gewoon op een kleine goede controller in een goed budget focussen ;)

en nog kleine tip een topic is genoeg voor dit onderwerp je hoeft er niet 3 aan te maken om je vraag beantwoord te krijgen ;)

Comment

Nou ik wil je hier heel erg voor bedanken maar wat raad u dan aan voor pc etc?

Comment

Originally posted by emil View Post
            en nog kleine tip een topic is genoeg voor dit onderwerp je hoeft er niet 3 aan te maken om je vraag beantwoord te krijgen ;)
            Precies, wordt er niet duidelijker op zo.

Comment

Originally posted by Lukecross99 View Post
              Nou ik wil je hier heel erg voor bedanken maar wat raad u dan aan voor pc etc?
              wat bedoel je daar mee? of je tracks door wil mixen of dat je muziek wil produceren of welke laptop je nodig hebt?

Comment

wat bedoel je daar mee? of je tracks door wil mixen of dat je muziek wil produceren of welke laptop je nodig hebt?
                Wat ik voor laptop nodig heb op n beetje zo programma aan te kunnen!

Comment

als je op bax shop kijkt staat meestal bij dj controllers en produceer software specificaties daar klik je dan op en dan moet je daar doorheen scrollen en dan kan je de vereisten specificaties die laptop nodig heeft vinden. zelf heb ik een toshiba satellite (de rest ben ik vergeten) met een intel core i7 er in. hij was daarom ook best prijzig. maar een laptop met een i5 kan het ook aan. het gaat vooral om allemaal andere specificaties die je kan vinden bij de laptop en op de site van het product wat je er op wil zetten. ik kan je niet echt helpen met het kiezen van een laptop vooral omdat ik geen bal verstand van heb. wat je kan doen is gewoon een keer naar een computer winkel gaan en daar vragen wat je allemaal nodig hebt voor een progamma zoals fl studio die weten dat vast wel.

Comment

Ik had deze in gedachten.
                    Ik wil je heel erg bedanken voor dit allemaal echt ik waardeer dit heel erg.

Comment

als je een zo een budget hebt voor alleen de laptop dan kan je bijna elke nemen in dat prijs segment. maar ik vraag mij nog steeds af wil je nou produceren of wil je tracks aan elkaar mixen dus dj zijn. als je wil gaan produceren is een pc ook een goed idee om naar te kijken aangezien je niet veel hoeft te reizen. als je dj wil worden is een laptop een goed idee omdat je naar her en der reist.

Comment

als je een zo een budget hebt voor alleen de laptop dan kan je bijna elke nemen in dat prijs segment. maar ik vraag mij nog steeds af wil je nou produceren of wil je tracks aan elkaar mixen dus dj zijn. als je wil gaan produceren is een pc ook een goed idee om naar te kijken aangezien je niet veel hoeft te reizen. als je dj wil worden is een laptop een goed idee omdat je naar her en der reist.

Ik wil t alle 2 graag..

Comment

Allebei tegelijk jezelf aaanleren wordt nog lastig, aangezien het twee heel andere dingen zijn. Je kan beter een beetje alles uitproberen je op het leukste focussen. Ik kan je nu al vertellen dat je anders een hoop geld gaat verspillen, omdat voor beiden hele andere apparatuur nodig is. (dat heb ik op de harde manier geleerd)

Comment

Originally posted by larsholm View Post
                            Allebei tegelijk jezelf aaanleren wordt nog lastig, aangezien het twee heel andere dingen zijn. Je kan beter een beetje alles uitproberen je op het leukste focussen. Ik kan je nu al vertellen dat je anders een hoop geld gaat verspillen, omdat voor beiden hele andere apparatuur nodig is. (dat heb ik op de harde manier geleerd)
                            Ik heb hier heel lang voor gespaard en hem 2500 euro budget ik weet niet hoeveel er nodig voor is?

Comment

een budget van wat :shock:

toen ik begon had ik een budget van minder dan 150 euro. nou als je zo een budget hebt kan je naar heel veel kijken zoals monitoren, inderdaad een laptop, een goede produceer software met een goede midi controller, of een mixer met 2 cd spelers. maar probeer eerst gewoon te kijken wat je wil en demo versies dowloaden tutorials bekijken en nog veel meer alleen om te kijken of je het wat vind. het is echt zonde als je alles koopt en het dan niks vind

kan je al iets van produceren of mixen? dan word het namelijk een heel ander verhaal dan kan je inderdaad goede uitbreidingen kopen. maar als je nooit ervaring hebt gehad dan is het echt een hele grote dobber als je voor meer dan 2000 euros besteed aan apratuur en na een maandje er niks meer wil mee doen

Comment

Working...
                              X