Announcement

Collapse
No announcement yet.

Upgrade (van traktor naar cdj met mixer.)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Upgrade (van traktor naar cdj met mixer.)

hallo allemaal!

Sinds een jaar draai ik op feestjes met mijn American audio Vms4 die gemapt is voor traktor. Dus als ik op pad ga neem ik altijd 2 tassen mee; de vms4 en mijn laptoptas, Nu vind ik dit een beetje teveel gekloot en lijkt het me handiger om op CDJ's te leren draaien en moet ik dus mijn gear vervangen.

Ook ben ik wel eens door organisatoren gevraagd op hun feest te draaien, maar werd het uiteindelijk niks omdat ik niet wist hoe ik op CDJ's moest draaien, hierdoor heb ik wel wat kansen gemist vind ik zelf.

mijn budget ligt ongeveer op 700 euro, en wil dus misschien iets tweedehands op de kop tikken. :D

Voorheen heb ik een tijdje Numark NDX400's te leen gehad van een kennis, maar die bevielen niet door de vele soft/hardware nalitingen. Dus zat zelf te kijken naar oudere pioneer cdj's.
    het boeit me overigens niet om cd's te branden i.p.v. een usb stick te gebruiken..

welke cdj's zijn aan te raden en welke kan ik het beste vermijden?

als mixer koop ik waarschijnlijk een DJM-350.

cdj's die ik op het oog had; CDJ400 CDJ200

als je mixer al in het budget zit dan denk ik zelf dat het je niet gaat lukken om daar ook cdjs bij te doen. zelfs 2de hands kost een cdj 800mk1 al tussen de 200 en 400 euries. de cdj 400 lijkt echt niet op de alledaagse cdj's meer op zo een numark ndx 400 bijna de zelfde functies met een paar leuke extra's. als je echt op cdj's moet/wil leren draaien op een cdj is het dan misschien een goed idee om gewoon veel turtorials te bekijken en misschien ken je iemand in de buurt die wat mensen kennen die misschien wel er over na zouden willen denken om jou op een paar cdj's te laten draaien. vedder verschilt een cdj echt niet heel veel van een gewone cd speler alleen het hot cue gedeelte waar je gek van word. maar wat nou als ze aan jou vragen of je op een denon kan draaien dan zeg je waarscheinelijk nee dat ken ik niet maar heel veel cd spelers verschillen echt niet heel veel van elkaar de basis functies zijn bijna hetzelfde. ik zou gewoon ja zeggen en dan vragen of je misschien iets eerder kan komen om even een klein beetje in te draaien zo zeg jij dat. en op het feest zelf kan je uitgebrijd kijken hoe het een beetje werkt en dan word je vanzelf beter dat lijkt mij zelf veel beter dan geld over de toon bank gooien en amper 2 kleine oude cdj's te kunnen kopen

Comment

Working...
    X