Announcement

Collapse
No announcement yet.

Starters gear

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Starters gear

Beste lezers,

Ik ben nieuw op het forum en nog niet ervaren met dj'en dus hopelijk kunnen jullie me een op weg helpen.

Zelf heb ik nog een versterker en goede geluidsset staan maar ik ben nog op zoek naar een geschikte controller.
    Het is voor thuisgebruik en huisfeestjes met soms een professioneler audiosysteem.
    De volgende 4 controllers om te starten heb ik op het oog:
    - Stanton DJC.4 DJ Midi Controller
    - Stanton - SCS 4DJ
    - Numark Mixtrack Quad
    - Pioneer DDJ SB-S

Het is de bedoeling simpel te starten, en mogelijk de set uit te breiden. (Met bijvoorbeeld een midi controller of mixer)

Wat raden jullie me aan?

Gr, Jeroen

Om te beginnen, goed dat je niet begint met een budget tot € 100,- (wat ik vaak heb langs zien komen) :). Wel zie ik dat je controllers kiest uit verschillende klasses, variërend van € 230,- tot € 380,- (ongeveer). Dit is een groot verschil, voor een DJ-controller in deze prijsklasse. Er van uitgaande dat je dus max. € 380,- te besteden hebt, zou ik eerder kiezen voor een van boven de € 350,- dan een controller van € 230,- Maar je moet wel aangeven of je dit het prijsverschil vindt rechtvaardigen. Zelf zou ik er zeker voor kiezen, want dan kan je er langere tijd mee doen.

Ook moet je er rekening mee houden dat de controllers die jij opnoemt ieder zijn eigen kwaliteiten heeft. Bijvoorbeeld de Stanton SCS 4DJ is ook te gebruiken als stand-alone en je kan er 4-decks op draaien (dacht ik, doe het nu uit mijn hoofd) en de Numark kan je 4-decks op draaien (ook uit mijn hoofd). Dit wil dus zeggen, dat je moet kijken wat jou aanspreekt en waar je denkt wat aan te gaan hebben. Persoonlijk zou ik (vooral als beginneling) niet veel geven om die 4-decks, omdat de meeste beginners al genoeg hebben aan 2.

Ook een stand-alone iets, is voor mij niet echt van waarde, maar voor jou misschien een groot pluspunt (zal je dus zelf voor moeten kiezen)!

Wat misschien ook wel wat voor je is: Pioneer DDJ-SB DJ controller + Serato DJ Upgrade (te koop bij Bax). Hier heb je gelijk een mooie controller + en een software die niet echt beperkend is. (kost € 339 ,- en valt dus binnen je budget).

Maar goed, kijk eens naar de controllers die jij hebt uitgekozen en let op punten die van elkaar verschillen. Bekijk dan of je ze belangrijk vindt. Mocht dit zo zijn, dan meld je dat hier en dan kunnen wij (nog) gerichter kijken.

Succes! ;)

Comment

Bedankt voor de reactie.

Mobiliteit lijkt mij handig... Met de Stanton SCS geen gesleep met mijn zware laptop en het is enkel een kwestie van de controller aansluiten op een ander audiosysteem.
      Als ik naar de specificaties kijk heeft de controller geen hotcues, sampler, drumpads, reverse en software. Is de SCS alleen duurder vanwege de mobiliteit of zijn er ook kwalitatieve verschillen die ik nu over het hoofd zie?

Comment

Originally posted by juhroen89 View Post
        Bedankt voor de reactie.

Mobiliteit lijkt mij handig... Met de Stanton SCS geen gesleep met mijn zware laptop en het is enkel een kwestie van de controller aansluiten op een ander audiosysteem.
        Als ik naar de specificaties kijk heeft de controller geen hotcues, sampler, drumpads, reverse en software. Is de SCS alleen duurder vanwege de mobiliteit of zijn er ook kwalitatieve verschillen die ik nu over het hoofd zie?
        Omdat een stand-alone functie voor jou een groot pluspunt is kijk ik daar nu even naar. Qua functionaliteit is de SCS in stand-alone modus wel wat beperkt. Veel overzicht dankzij het kleurendisplay, maar dingen als hotcues en samples kun je niet direct benaderen (wat jezelf ook al aangaf).

Stand-alone controllers zijn nou eenmaal echt duur. Wil je wel een hoop functie's erop hebben, zal je in een andere prijsklasse moeten gaan kijken.
        Een apparaat wat je ook kan overwegen is de:

MIDI, USB-media of gewoon CD\'s. Behalve het allemaal te gebruiken, kunt u het met de Encore 2000 zelfs door elkaar mixen! Gebruiksgemak in een compacte behuizing, met een klassieke DJ-look. Waanzinnig!

Maar die is al een stuk duurder en ook daar heb je niet heel veel creatieve mixmogelijkheden (aangezien je grofweg alleen een uitgebreide loopfunctie hebt, plus browse-knoppen voor al je mediabronnen). Zoek je een vrij simpel apparaat en ben je niet van het uitgebreid mixen, dan zijn zowel de SCS4DJ als de Encore 2000 prima spelers. Maar wil je veel doen met hotcues en samples, dan wordt het toch lastig.

Wat ik dus zou aanraden is of flink je budget ophogen (zodat je kunt gaan kijken naar een http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html) of voor een stand-alone kiezen met minder functies, of toch voor iets kiezen waar je een computer bij nodig hebt. Laat het even weten en dan kunnen we vast wel goed advies geven wat betreft het aanschaffen van een DJ-controller.:)
        Last edited by speaker; Friday-19-09-2014, 18:30.

Comment

Net bij Bax-shop de Stanton SCS 4DJ besteld + een Pioneer HDJ500 headphone. (Totaal €345,-)

Ik heb me nog even goed verdiept in de mogelijkheden. De Scs biedt meer mogelijkheden en speciale features dan ik eerst dacht.
          Als ik toch besluit software te gebruiken dan zijn er nog extra mogelijkheden, omdat de 12 systeem toetsen rond het beeldscherm een andere functies krijgen.

Nu nog even wachten op de bezorger!

Comment

Ik heb zelf een Hercules Rmx 2 , prima ding. RCA en XLR uitgangen.
            Er word ook een draagtas en voeding met verschillende adapters meegeleverd zodat je in elk land kan draaien :cool:
            Erg goed ding om mee te beginnen. Ik raad hem aan

Comment

Working...
            X