Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gebruikers van Pioneer XDJ-AERO draadloos WiFi DJ systeem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gebruikers van Pioneer XDJ-AERO draadloos WiFi DJ systeem

Beste muziekvrienden,

Ik ben in het bezit van een Pioneer XDJ-AERO draadloos WiFi DJ systeem.

Deze heb ik nu ongeveer een jaar.

Er zullen ongetwijfeld meer mensen dit systeem hebben gekocht bij de Bax- Shop.

Graag zou ik in contact willen komen met deze gebruikers om onze ervaring te delen en eventuele vragen te kunnen delen / oplossen.

Hopelijk tot gauw.

Groetjes DJ Hennie

Je kan misschien hier uw vraag al stellen, Er zal zeker wel iemand zijn die deze kan helpen oplossen.

Comment

Ik heb wel een vraag:

Ik heb een laptop met Windows 7 met i7 processor.
      Hierop staat Rekordbox v.2.2.1 daarin staan mijn muziek collectie.

Deze wil ik aansluiten met de Pioneer AERO, zodat ik door mijn muziek kan scrollen en uit Rekordbox mijn muziek kan inladen in de Pioneer.

Welke instellingen moet ik maken om dit voor elkaar te krijgen.

Comment

Ik krijg het helaas nog niet voor elkaar, heb al van alles geprobeerd en gelezen.

Ik wil een draadloze verbinding maken tussen mijn laptop en controller.
        Hiervoor heb ik reeds een gebruikersnaam en wachtwoord.
        Deze moet ik ergens invullen om een Wifi verbinding te kunnen maken met de controller.
        Dit heb ik wel voor elkaar gekregen met mijn IPad.
        Ik ga dan naar de instellingen van de IPad - ga naar Wifi - zet de controller aan - en open de optie WLan op de controller daarin zie ik mijn IPad staan. Deze selecteer ik en er wordt een draadloze verbinding gestart tussen de IPad en de controller.

Op deze controller kan ik 4 draadloze apparaten laten verbinden, maar helaas lukt me dit niet met mijn Laptop en de controller.

Maar wat doe ik nu verkeerd, wie kan mij hiermee helpen a.u.b.

Comment

Gewoon een kwestie van Wifi aanzetten op de Aero en je computer hier verbinding mee laten maken lijkt me.

Find help and how-to articles for Windows operating systems. Get support for Windows and learn about installation, updates, privacy, security and more.

Je hebt wel een driver nodig die je eerst moet installeren:

Keep your product up to date with the latest software and firmware downloads. Pioneer DJ XDJ-AERO, Wireless all-in-one DJ system for rekordbox

Oh, en last but not least, vergeet niet je Windows firewall uit te zetten, anders gooit die weer roet in het eten.

Comment

Ronald,

Ik heb gedaan wat jij zei

Driver geïnstalleerd
            Firewall Windows uit

Wifi staat aan.

Maar krijg geen verbinding.?

Ik ben er bijna maar wat nu het lukt gewoon niet.

Comment

Eindelijk het is gelukt. Op de laptop moet je de naam zoeken van de AERO
              en daar je password een keer in geven.
              Virusscanner en Firewall uitzetten.
              Rekordbox opstarten en klikken op Devices dan op LINK klikken en klaar is Kees..

Mensen allemaal bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Hennie
              Last edited by DJ Hennie; Tuesday-04-11-2014, 22:26.

Comment

Wanneer je Rekordbox hebt opgestart en via Devices op LINK klikt, kun je via de playlist, je muziek via de muis muziek in een deck slepen. Is het ook mogelijk om via de scrolknop op je controller door je playlist te scrollen en een muziek stuk te selecteren.
                Welke instelling moet je daarvoor instellen. Of gaat dit alleen met de muis.
                Last edited by DJ Hennie; Tuesday-04-11-2014, 22:38.

Comment

Zover ik weet is het niet mogelijk om met de knoppen op de Aero direct door de afspeellijsten van Rekordbox op de computer te bladeren. Dit omdat de Aero Pro DJ Link niet volledig ondersteunt, maar gebruik maakt van de feature 'link export'.

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
                    Zover ik weet is het niet mogelijk om met de knoppen op de Aero direct door de afspeellijsten van Rekordbox op de computer te bladeren. Dit omdat de Aero Pro DJ Link niet volledig ondersteunt, maar gebruik maakt van de feature 'link export'.
                    Ik krijg de laptop ook niet gelinkt aan de aero, alle andere draadloze apparaten wel. De verbinding is er, ik kan middels de link platen slepen naar het linker en rechter deck, echter worden deze niet ingeladen op de aero. Ook brandt er geen link lampje links boven op de aero, terwijl de laptop aangeeft dat deze verbonden is hiermee. Wat gaat er fout? Ronald, ik stuur hier een filmpje mee dat aangeeft dat er zeker gebladerd kan worden vanuit de Aero. Dit is toch ook zeker de bedoeling, daarvoor heb ik deze Aero gekocht. Kunnen jullie me aub helpen?
                    In this video we will be covering the necessary steps for connecting and using your PC or Mac device wirelessly with the XDJ Aero. Specifically we will cover...

Comment

@ pat

Zorg in ieder geval dat je de nieuwste firmware op de Aero hebt staan en dat je die nieuwste driver geïnstalleerd hebt. Je kan beide downloaden via de website van Pioneer:

Keep your product up to date with the latest software and firmware downloads. Pioneer DJ XDJ-AERO, Wireless all-in-one DJ system for rekordbox

Het is van belang dat je de firewall op je computer uitschakelt, anders gaat dit zeer waarschijnlijk voor problemen zorgen in de connectiviteit. Lees ook onderstaande oplossingen van Pioneer zelf een door op hun forum:

Comment

Working...
                      X