Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe koptelefoon aanschaffen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe koptelefoon aanschaffen?

Laatst draaide ik als DJ bij mensen thuis. Toen het geluidsniveau naar hard ging (ze wilde dansen) kon ik de cue source niet meer horen. (ik was op zoek naar een ander nummer). Natuurlijk kwam dat ook door dat de muren het geluid van mijn PA terugkaatsen. Maar toch, dit wil ik niet nog een keer meemaken.

Ik gebruik een vrij goedkope Sennheiser HD477. Moet ik opzoek gaan naar een koptelefoon met afsluitende oorschelpen? Heeft iemand een idee?

Op het forum kom ik wat aanbevelingen tegen, zoals de Stantor pro 2000 en de JBsystem HP2000. Maar heb ik straks niet dan het zelfde probleem?

gr Pe(t)er

Misschien een idee om eens te gaan luisteren bij Bax naar een stel hoofdtelefoons die in je prijsklasse vallen. Daar staan ook altijd diverse geluidssetjes zodat je goed kunt testen welke hoofdtelefoon voldoet aan je eisen. ;)

Comment

Ik zou sowieso het topic met de budget koptelefoon vergelijking is doorlezen.

Verder zou ik voor je DJ activiteiten inderdaad opzoek gaan naar een afsluitende koptelefoon. Wat mijn ervaring is met de senheisers voor huis,tuin en keuken gebruik dat het volume vrij beperkt is. Over het algemeen zal je merken met koptelefoons bedoeld voor DJ gebruik dat ze een veel hogere geluidsdruk kunnen halen (zie ook de specs)

Verder zoals rick aangeeft ga een keer naar de showroom en kijk wat het beste gevoel geeft want een koptelefoon is toch één van de belangrijkste dingen binnen je uitrusting.

Comment

Met de JB System HP2000 ga je dit probleem waarschijnlijk niet krijgen, deze koptelefoon sluit goed af en produceert tevens een flink aantal decibels en er zit redelijk wat bas in.
        Dit geld overigens ook voor de American Audio HP700, dat is dezelfde koptelefoon onder een ander merk.

Maar het is goed om even naar de showroom te komen ja, ga daar voor een rij luidsprekers staan en probeer de koptelefoons uit.

Comment

Een hoofdtelefoon waarmee je dat probleem helemaal niet hebt, is de ProDJuser SPL-127 hoofdtelefoon. Deze produceert tot 127dB, maar ik ben zelf van mening dat deze verboden zou moeten worden. 127dB krijg je niet alleen direct op je oren, je krijgt er ook direct een permanente gehoorbeschadiging van. Ben je wel direct van het probleem af als je deze neemt, mits je er natuurlijk goed mee om kan gaan!

Met de HP2000 Pro ga je dat zeker niet hebben, ik heb deze nu zo'n 2.5 jaar, en hij doet het nog steeds perfect! Hard gaat hij zeker, en de bassen werken goed door op je oren waardoor je makkelijk kunt inmixen op de zaalmuziek, die bassen voel je dan in je tenen. Bizarre manier, maar werkt feilloos in combinatie met de "normale manier" van werken;)

Comment

Ik was eigenlijk ook op zoek naar een koptelefoon voor thuisgebruik, voor in pc te pluggen..
            Budget ligt rond de hier aangehaalde jb en prodjuser, 25-35euro..
            Wat ik ervan verwacht is gewoon een aangenaam geluidje voor zijn prijs, prijs/kwaliteit goed in orde, heb hier op het vlak van koptelefoons geen verstand van..
            Waar ik wel veel belang aan hecht is een bass die goed doordreunt (voor wat je ervan kan verwachten van die prijs natuurlijk).
            Ik had hierboven gelezen dat de jb wel in aanmerking kwam of zijn er ook nog betere alternatieven?
            Uitzicht maakt niet uit, wat ik ook graag heb is dat ie goed hard kan gaan, niet om het zo hard te zetten maar wil altijd op overschot hebben..

-flinke bass
            -goed hard
            -25-35euro
            -prijs/kwaliteit in orde (natuurlijk)
            -uitzicht maakt niet uit

Comment

Originally posted by LaRoche View Post
              Een hoofdtelefoon waarmee je dat probleem helemaal niet hebt, is de ProDJuser SPL-127 hoofdtelefoon. Deze produceert tot 127dB, maar ik ben zelf van mening dat deze verboden zou moeten worden. 127dB krijg je niet alleen direct op je oren, je krijgt er ook direct een permanente gehoorbeschadiging van. Ben je wel direct van het probleem af als je deze neemt, mits je er natuurlijk goed mee om kan gaan
              Als je oordoppen in hebt geen overbodige luxe! Ik moet ook eens headphone met meer gevoeligheid hebben. Heb nu mijn 2e pro mixer (eerst Master Audio, nu een Dateq) en de koptelefoon produceert, zeker met doppen in mijn oren, niet genoeg herrie om verstaanbaar te zijn. En soms vervormt deze al dus het zal wel en combinatie van te weinig gevoeligheid en belastbaarheid zijn.

Comment

Zelf zweer ik nog altijd bij de Technics RP-DJ1210, heerlijk ding. Maar voor 30 euro is de American Audio HP-700 een aardig apparaatje. Wel wat fragiel dus verstandig mee omgaan maar verder een relatief goede headphone voor deze prijs.

Comment

de sony 700 dj is een goeie hoofdtelefoon met mooi geluid goeie bas
                  en sluit goed af maar ligt er aan of je grote of kleine oren hebt
                  sony 700 dj zit een goude plug op die je er af kan schroeven en dan in je pc kan douwen

volgens mij is die iets van 117 euro

Comment

Mja 117euro is wat veel, 25-35euro had ik aangegeven dusja:)

Is er iemand vertrouwd met de koptelefoons van prodjuser?
                    Had namelijk nog niet van dit merk gehoord, vandaar dat de jb mij op dit moment wat meer aantrekt..

Comment

Zoals ik al eerder heb gezegd, heb ikzelf de JB 2000 pro, en deze bevalt mij echt heel goed. Het probleem van de HP700 vind ik dat deze ontzettend fragiel is, als je ernaar kijkt gaat hij al bijna kapot. Met de JB 2000 Pro zul je dat echt niet snel krijgen, ik heb dat ding al zo'n 2.5 jaar en hij is nog nooit kapot geweest. Alleen het eerste exemplaar dat ik meekreeg heb ik teruggebracht, omdat deze dezelfde dag nog aan één kant geluid miste. Dit was een productiefoutje, en die vind je natuurlijk overal. Iedere Chinees maakt immers wel eens een foutje! Mijn JB is overigens al zo ontzettend vaak gevallen, en er is een keer een gek geweest die het snoer gepakt heeft om de hoofdtelefoon boven zijn hoofd rond te laten draaien, om hem vervolgens door zijn ietwat beschonken toestand tegen de muur te laten slaan. Gelukkig niet heel erg hard, maar hij doet het nog steeds, er zit alleen een klein krasje op. Bovendien, als hij kapot is (waarschijnlijk altijd buiten garantie, eerder krijg je dat ding volgens mij niet kapot!) kun je voor tweeëneenhalf tientje een nieuwe kopen!

Comment

Originally posted by LaRoche View Post
                        Mijn JB is overigens al zo ontzettend vaak gevallen, en er is een keer een gek geweest die het snoer gepakt heeft om de hoofdtelefoon boven zijn hoofd rond te laten draaien, om hem vervolgens door zijn ietwat beschonken toestand tegen de muur te laten slaan.
                        Zeggen dattie 300 euri kost en gelijk declareren! :p

Comment

Had ik eigenlijk moeten doen, maar vond ik toch wat veel. Hij doet het nog steeds, heb zelfs nog maar één krasje kunnen ontdekken. Spulletje hoor;)

Comment

Working...
                          X