Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kiezen Basic of modern

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kiezen Basic of modern

Hallo,

Ik ben hier om advies te vragen over een keuze waar ik voorsta.
    IK heb al een tijd geleden een simpele MIDI controller gekocht (Hercules DJ Control Instinct DJ MIDI controller), na een tijd daarmee gespeeld te hebben ben ik wel zover om daarin te investeren en eventueel hier en daar op een huisfeest te draaien. Ik sta nu voor de keuze na marktplaats hebben af gezocht om eventueel 2x Pioneer CDJ1000-MK2 + DJM 600 Mixer te kopen of zou ik gaan voor eventueel een betere Digitale controller bijv. Pioneer DDJ-SR digitale DJ controller of als andere goeie gelijkwaardig (kwaliteit & prijs) alternatief hebben. Het is voor mij nog puur een hobby ik ben graag creatief bezig met loops/samples/effects en computer programma's zoals virtual DJ/Serato. Dus mijn vraag ik kan ik beter als ik een beetje start wil maken mijn geld investeren in een goede basis dus (2x Pioneer CDJ1000-MK2 + DJM 600 Mixer) of zou je zeggen je kan beter aangezien je veel wilt beter voor een goede digitale controller kijken. Natuurlijk zoals vele andere zou ik het liefste de Pioneer 2000 serie nemen maar dat ligt helaas niet in mijn budget.

Dus mocht je tips eventuele alternatieve controllers hebben hoor ik het graag!

de djm 600 en cdj 1000mk2 zijn erg leuke spullen. maar als het puur hobby is dan zou ik toch echt voor een controller gaan. oud spul is namelijk erg leuk maar er zitten best veel beperkingen aan en ook veel voorbereiding. zo moet je om op de cdj 1000 te kunnen draaien eerst heel wat cd´s branden. ook kunnen cd spelers niet heel goed je track analyseren. daardoor zal vaak de bpm verkeerd te komen staan en moet je het zelf op het gehoor doen wat best moeilijk is. en zo zijn er nog veel meer dingen. ook is de techniek verouderd in de cdj 1000mk2 waardoor je niet kan verwachten dat ie zo goed presteerd als de cd spelers van nu.

ik zou dus voor een 4 kanaals controller gaan. je kan namelijk altijd later 2 cd spelers aanschaffen en die dan aansluiten op je controller waardoor je toch een beetje stand alone kan werken. ook is het beste voordeel op een controller dat de computer al je tracks goed analyseert. soms zal je wel wat moeten veranderen maar je hebt dan niet het gevaar dat je in een mix bent en dat je bpm weergave niet klopt. ook is een heel groot voordeel dat je set in een keer kan recorden zelfs met 2 andere cd spelers erbij. bij een standalone mixer moet je nog een goede amp er bij kopen om goed geluid te krijgen die moet dan weer naar je computer enzovoort.

je hoeft alleen nog te bepalen wat je budget is. ik zou zelf dan voor de s4mk2 gaan. maar ik zag dat je meer een fan bent van serato dus dan kan je kijken naar een numark nv of ns7II. de ns7II is een geweldig leuke controller maar is bijna onmogelijk te vervoeren dus dan is nv iets beter daar heb je namelijk ook het gevoel dat je met een mixer en 2 table tops werkt. en anders is de pioneer ddj sx2 ook leuk. maar ook de denon mc6000 mk2 zoals je ziet er is heel veel keus.

en nog de beste reden om een nieuwe controller te kopen. je weet niet wat de vorige eigenaar met die djm en cdj heeft gedaan misschien laat jij er een keertje een cd´tje in en dan wil ie hem niet lezen dat zou echt zonde zijn :)

Comment

ten eerste super bedankt voor de snelle reactie.

Bedankt ook voor de uitleg en voor en nadelen inderdaad de complicaties die het met zich mee kan brengen en het oneindig CD's moeten branden zie ik niet zo zitten.

mijn budget ligt toch tot max 600-700 euro je hebt een paar mooie voorbeelden gegeven. Software gebonden maakt mij in het algemeen niet zoveel uit ik vreet me er al snel in en zorg ervoor dat ik het van A tot Z snap dus dat is niet zo'n probleem is meer dat ik wat ervaring heb met Virtual & Serato. Ik weet niet of je me een paar controller zou kunnen adviseren rond dit Budget, dat zou geweldig zijn!

Comment

de s4mk2 of denon mc6000 mk2. je hebt namelijk geluk want zo te zien is de s4 van 777 euro naar 679 euro´s gegaan. maar de mc6000 is ook erg goed. ik vind hem alleen aan de kleine kant. maar er zitten wel heel wat functies op die heel goed zijn voor die prijs. er zitten namelijk 2 ingebouwde equalizers in de controller voor je 2 mic ingangen. en nog veel meer functies die allemaal aan de voorkant en achterkant te vinden zijn waardoor het heel gemakkelijk is om wat te veranderen live. je hebt xlr en jack uitgang wat erg handig is voor on the road. en niet te vergeten de bouw kwaliteit van denon. alleen zoals ik het zie krijg je serato intro erbij waardoor je nog eens 130 euro er bij moet leggen om de echte goede serato te kunnen krijgen.

dan is de s4 in het voordeel daar krijg je namelijk de volledige versie van traktor pro 2 in de prijs erbij. ook is de s4 wat groter. ook is de s4 wat rustiger. er is namelijk nog ruimte om per ongeluk een vinger neer te zetten. bij de denon zijn er zoveel functies dat je misschien soms als je heel erg in je set bent een foutje maakt. op de s4 zitten de booth knop en mic volume aan de achterkant waardoor je er soms moeilijk bij kan. maar ook zit er op de s4 geen xlr uit waardoor je alleen je jack als de main kan gebruiken en je je booth op de rca ingang moet zetten wat niet erg is maar wat soms voor wat verwarring kan zorgen.

maar zelf zou ik toch de s4 aanraden maar dat komt vooral omdat ik hier gewoon heel goede ervaring mee heb. beide controllers hebben trouwens 2 analogen kanalen waar je een extern apparaat kan aan sluiten wat wel echt nodig is aangezien je misschien later met cd spelers wil werken. de denon heeft geloof ik zelf 4 kanalen waardoor je 4 cd spelers kan aansluiten en de mc6000 als mixer gebruiken maar dat zal je dan moeten na zoeken

Comment

Ik heb ze allemaal eens goed bekeken (reviews/demonstraties) ook die eeder genoemd. En de 2 die er voor mij uitkomen zijn toch wel de S4 en de NV. De S4 door de inderdaad mooi overzichtelijk en nette uiterlijk en de NV door dat je zoals jij al eerder zei dat je gevoel dat je met een mixer en 2 table tops werkt plus de nob functie vind ik heel cool bedacht. De NV komt voor mij wel zeker als favoriet eruit ondanks dat die iets duurder. Zijn er dingen die ik misschien over het hoofd zie? wat de S4 wel kan en de NV niet en andersom? Eventuele complicaties?

Comment

ik geloof dat de nv maar een analoge input heeft voor een cd speler aan de linker kant op de achterzijde maar dit zie ik geloof ik helemaal verkeerd. dus als dat niet zo is kan je dus geen externe cd spelers aansluiten maar dat moet je uitzoeken. de s4 kan dit wel let wel op dat je altijd je laptop met traktor erbij moet hebben want alleen de power button aanzetten werkt niet.

als je later wil uitbreiden (wat gebruikelijk is) dan is de s4 dus zeker in het voordeel. maar je kan ook de nv uitbreiden met een mixer en daarna 2 cd spelers. deze mixer moet dan wel 4 kanaals zijn en over interne effecten beschikken anders heb je er namelijk niks aan. daarmee bedoel ik dat je nv wel effecten heeft maar op je cd spelers zouden dan geen effecten over heen gaan als je mixer niet over effecten beschikt wat zonde zou zijn. het is wel een dure optie maar het werkt wel.

Comment

Ik verplaats dit topic naar het DJ gear forum.

Met jouw budget ben je echt het best af met een controller en dan is de S4 een hele goede keuze. Deze heeft inderdaad nog twee analoge ingangen zodat je er bijvoorbeeld nog twee cd spelers op aan kan sluiten. De MC6000 van Denon is ook een prachtige controller. Zeker wanneer je microfoons gaan gebruiken is dat een betere keuze.

Wat Emil zegt over de NV van Numark spreek ik tegen. Deze heeft maar 1 aux input en deze komt niet binnen op 1 van de kanaalfaders. De oplossing om dit later uit te breiden met een extra mixer is niet praktisch; je moet dan in feite met twee mixers tegelijk gaan werken. Dit komt omdat de NV alleen een master output heeft en niet een aparte output per kanaal.

Blijf overigens af van die Pioneer apparatuur waar je het eerst over had. Zoals al eerder gezegd moet je dan aan de slag met het branden van cd's en dat is gewoon niet praktisch. De DJM 600 is ook niet de beste mixer die ze uitgebracht hebben. De klank is niet fantastisch en bovendien overstuurt het apparaat snel.

Comment

Working...
              X