Announcement

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar CDJ, en overige oplossingen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Op zoek naar CDJ, en overige oplossingen

Beste iedereen,

Momenteel heb ik 2x CDJ800mk2. Kan ik deze USB waardig maken?
    CDJ850, Ik heb gezien dat er 3 soorten zijn, ook K en W, wat is het verschil?

Je kan een time code pakket aanschaffen voor de CDJ 800 en hiermee kan je bijvoorbeeld een laptop met Traktor aansturen. Time code is echter een beperkt protocol en je kan alleen je pitch, jogwheel en de cue- en playknop gebruiken. Het zetten van cuepoints in de software is niet mogelijk en je loop functie werkt niet naar behoren. Hiervoor moet je nog een extra controller aanschaffen, bijvoorbeeld de X1 wanneer je met Traktor werkt.

Traktor Scratch A6 is ontworpen voor de DJ die kennismaakt met de wereld van Traktor Scratch en hier mee wil gaan oefenen. Na verloop van tijd zult u ervaren dat het mixen van tracks een kwestie van creativiteit wordt!

Native Instruments Traktor Kontrol X1 MK2 koop je bij Bax Music. 30 dagen niet goed geld terug - Gratis verzending - 3 jaar garantie - Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

De verschillen tussen de verschillende types CDJ 850 betreft alleen de kleur!

Comment

De CDJ800 mk2 dateert van voor het digitale dj tijdperk en dus zoals Ronald zegt is het enige wat je kan doen werken met een timecode cd. Dat werkt wel maar toch zijn er een aantal kleinere nadelen (delay bij op start klikken, loopings, cd'tje kan haperen, ...). Timecode was een mooi systeem (kan je ook gebruiken op platenspelers) maar was feitelijk de "tussenstap" tussen analoog spelen en het hele midi-gebeuren wat er nu is. Als je geld hebt voor een CDJ850 is dat een hele mooie speler en budgetvriendelijk. Je kan nog altijd analoog spelen met cd's maar ook via software midi aanschakelen en op die manier digitaal spelen.
      Toch niet onbelangrijk ook is dat de CDJ850 de goedkoopste is in de reeks van professionele Pioneer cd-spelers. Ik vraag me dat altijd af of je echt een CDJ2000 nodig hebt om je te amuseren. Ik heb zelf lang getwijfeld om deze aan te schaffen, maar heb uiteindelijk voor 100% digitaal gekozen omdat dit toch onvermijdelijk de toekomst is en heb me een Pioneer DDJ-SX via Bax aangeschaft tot grote tevredenheid! Ik las zelf ooit dat Pioneer geen demo's meer mag geven met cd's dus dan weet je het wel wat de toekomst is.

Comment

Originally posted by wimvd View Post
        De CDJ800 mk2 dateert van voor het digitale dj tijdperk.....
        oke, ik begrijp natuurlijk wat je bedoelt, maar geef toe.... dit is wel een mooie quote :-)

Timecode zou ik persoonlijk met cd-spelers niet aan beginnen. Wil je per se een plak vinyl onder je vingers, dan is het een optie. Maar als je toch al via een cdspeler-achtige wilt werken, doe het dan gelijk goed...

Comment

Working...
        X