Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies nodig

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies nodig

Beste Forumleden,

Ik ben op dit Moment in bezit van een reloop mixage interface edition
    Maar omdat hij de laatste tijd heel vaak bevriest moet ik nieuwe gear aanschaffen.
    Ik heb een beetje rondgekeken en ik heb wel leuke mixers gezien,
    Degene die ik op dit moment op het oog heb zijn de
    -Reloop rmx 40 DSP
    -Behringer ddm4000

Ik vraag me af welke het beste is om te kopen, en of ze aansluit mogenlijkheden hebben voor Traktor.
    Ik zou ook wel benieuwd zijn naar enig ander advies
    Mijn budget is max. €550. Ik heb zelf ookal gekeken op marktplaats
    Voor tweedehands mixers van o.a Pioneer, Allen & heath etc. Maar het is allenaal nogsteeds wel erg duur. Ik ben aan het zoeken voor een mixer met leuke effecten, stevig, 4 kanaals, en aansluit mogenlijkheden voor Traktor omdat ik Traktor Pro 2 heb en anders heb ik het voor niks gekocht. Ik vind het niet erg om 2e hands te kopen
    Speakers heb ik al

Alvast Bedankt
    -Luuc
    Last edited by LuuŠ V!$$EŽ; Tuesday-11-11-2014, 22:55.

Je hebt nu een dj controller waarmee je de Traktor Pro software aanstuurt. Een dj controller is bedoelt om deze taak uit te voeren. Wanneer je opzoek gaat naar een mixer en Traktor wil blijven gebruiken dan mis je functionaliteit om Traktor mee aan te sturen. Hoe wil je immers je tracks laten, cue- en playknop bedienen, de pitch regelen, hotcues zetten, een cuepunt zoeken, et cetera. Alleen een losse mixer gaat dit niet voor je doen, sterker nog, de meeste mixers met USB functionaliteit beschikken alleen over een (1 of meer kanaals) geluidskaart waarmee je het geluid van Traktor uit kan sturen.

Een losse mixer voegt dus in mijn ogen niets toe aan je huidige setup. Een dergelijk apparaat is namelijk bedoeld om tussen losse cd- of platenspelers gezet te worden. De DDM4000 beschikt wel over midi functionaliteit, maar dat werkt niet plug & play. Je kan na het inladen van de mapping wel wat basisknoppen in Traktor bedienen, maar je mist nog een hoop functionaliteit die je met een controller wel hebt. Bovendien beschikt deze mixer niet over een geluidskaart, dus die zou je ook nog los moeten aanschaffen.

Wanneer je Traktor wil gaan bedienen en je budget is beperkt, koop dan gewoon een dj controller en blijf van losse mixers af.

Overigens, wanneer je last heb van freezing, dan betekent dit in de meeste gevallen dat je computer te traag is voor dergelijke bewerkingen. Naast de klok in Traktor zie je een load balk staan. Wanneer dit balkje in het rood komt gaat het dus niet goed. Je kan beginnen door in de ASIO instellingen de buffer te vergroten. Zet ook master tempo uit! Dit vreet CPU.

Comment

Beste Ronald, Bedankt voor je reactie
      Ik weet dat je voor een lose mixer 2 CD spelers nodig hebt en ik heb er ook al 2 gezien dus wat dat betreft is het prima. Maar wat eigenlijk mijn vraag is (ik heb het misschien niet helemaal goed uitgelegd) is welke van de twee mixers is het beste qua, stevigheid (hoelang gaat het gemiddeld mee) en effecten. Verder vroeg ik me af of de mixers ook een aansluiting voor Traktor hebben. En of er misschien een andere goeie mixer is voor ongv. €550

De CD spelers die ik heb gezien zijn de Numark NDX 400.
      Het kan zijn dat ik het de eerste keer onduidelijk heb gevraagd, mijn excuses daarvoor.
      Ik heb het trouwens geprobeerd maar mijn Reloop blijft bevriezen, daarnaast ben ik voor mijn gevoel ook klaar voor een stapje verder

-Luuc

Comment

Met dit budget zou de RMX 40 USB een goede optie zijn. Deze heeft een geluidskaart aan boord waarmee je twee decks vanuit Traktor kan laten binnenkomen. Het gaat dan puur om het geluid, de aansturing van de software dient met een daarvoor geschikt apparaat (bijvoorbeeld een Kontrol X1) te gebeuren.

De effecten van de RMX klinken gewoon goed en lopen mooi op de beat. Die DDM4000 van Behringer.... heel veel knopjes voor relatief weinig geld, maar in mijn favorietenlijst kom je deze niet tegen.

Comment

Beste Ronal,
          Sorry voor mijn late reactie, ik kon niet reageren i.v.m privé zaken.
          Bedankt voor je reactie, met deze informatie kom ik een stuk verder,

Mvg
          -Luuc

Comment

Working...
          X