Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies aankoop CDJ / XDJ / en welke mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies aankoop CDJ / XDJ / en welke mixer

Beste mensen,

Ik wil heel graag een Pioneer set kopen. Ik wil liefst werken met standalone apparatuur maar ook gebruik maken van de schermen op de CDJ's of XDJ. Kan ik het beste van twee werelden gebruiken oftewel in de toekomst misschien ook Serato aansturen?

CDJ 2000 Nexus of CDJ 900 Nexus of de nieuwe XDJ-1000 ? De XDJ lijkt in markt gezet als vervanger 850 maar als ik snel kijk dan heeft dat ding toch zo goed als alle opties van de CDJ-2000 Nexus incl Serato support?

Kan ik op de CDJ 900 Nexus toch werken met Hot cues's via de memory recall? En hoe werkt dat dan?

De CDJ 2000 Nexus lijkt toch wel serieus belachelijk onbetaalbaar te zijn zeg.
    Als ik ook in toekomst met Serato wil werken wat dan? Ben ik dan qua mixer toch min of meer vast aan een DJM900 SRT? En Waarom kan de 900 Nexus niet Serato bedienen?
    Wat bedien je überhaupt op die mixer dan van Serato? Ik ben een beetje verward geloof ik.

De CDJ 900 Nexus heeft geen Hot Cue buttons dus de hot cues kan je op die player niet gebruiken.

Voordat je met Serato wil gaan werken moet je jezelf afvragen: wat voegt Serato toe aan mijn setup? Wat kan ik met Serato wel wat ik met mijn players niet kan? Is die kleine extra functionaliteit toepasbaar is een live setup, waar je bezig bent met het vermaken van een groep mensen?

Ik denk dat wanneer je bovenstaande vragen eerlijk voor jezelf beantwoord, je kan concluderen dat je heel makkelijk zonder kan. Wanneer je bovendien met software gaat werken, vergeet dan niet dat je het zwaartepunt van je set verplaatst van bewezen zeer stabiele Pioneer hardware, naar een minder stabiel computersysteem.

Bovendien moet je om Serato te kunnen draaien ook nog hardware hebben om de software te kunnen unlocken (zeg maar een soort iLock). In dit geval is dit in het Pioneer gamma alleen mogelijk met de DJM 900 SRT. Je kan dit eventueel ook bewerkstelligen met een Rane SL2 interface, maar dan ben je nog ruim 500,00 kwijt. Wanneer je zonder deze hardware een CDJ aan je computer hangt en Serato opent zal er niets gebeuren. Serato blijft dan in analyze modus staan.

En juist die extra functies in Serato (beat slicer, loop slicer, flip, sampler, etc) kunnen niet direct bediend worden omdat er geen knoppen op je hardware zitten om deze aan te sturen. Dan zou je weer met zoiets erbij moeten gaan werken:

De Pioneer DDJ-SP1 koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

Dat maakt het allemaal niet overzichtelijker voor jezelf.

Wacht gewoon even tot de XDJ-1000 in de winkels ligt en kom die eens proberen. Ik denk dat je met deze players voor een relatief 'lage' investering een zeer compleet geheel in huis haalt.

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
      van bewezen zeer stabiele Pioneer hardware, naar een minder stabiel computersysteem.
      Volgens mij heb ik ergens een mailing gemist.
      Pioneer zeer stabiele hardware?

Ik draai eigenlijk zelf altijd met me denon hd 4500 met een hp probook van een iets van 450 euro een jaar of 5 geleden.
      Nooit ooit opgehouden of vastgelopen.

Cdj setjes die me stiks opeens allemaal rare dingen gaan doen, knoppen die ophouden. Faders elk jaar voor meer dan 400 euro vervangen.
      Ja ja degelijke pioneer hardware. Pfffffff hou alsjeblieft op met dat verkoop hype marketing gedoe. Kijk eens bij je service balie wat er allemaal aan stuk terug komt en roep dat dan nog eens.

Het is niet voor niets dat je op zowat elke hoek van de straat zowat elk onderdeel van de cdj reeks los kan bestellen. Dat is niet omdat ze nooit kapot gaan.

Comment

Bedankt voor de reactie.
        Als ik werk met de Pioneer DJM900SRT, werkt die dan verder exact hetzelfde als de DJM900NXS als ik alleen werk met de CDJ's of XDJ's en geen Serato gebruik?
        En kan ik vanuit mijn mac op de DJM900 Nexus of SRT op een kanaal Ableton Live uitsturen ?

Comment

Bij mijn weten is het verschil tussen de djm 900 nxs en de djm 900 srt zo dat:
          De srt een andere geluidskaart aan boort heeft.
          De srt al serato gecertificeerd is en als je de mixer dus met je laptop verbind je er meteen ook serato mee activeert.
          Je met de srt er een soort van time code pakket mee geleverd krijgt. Zo kan je met dit pakket een andere niet serato compatible cd speler toch met serato gebruiken.
          Je met het nieuwe dj link systeem net wat meer mogelijkheden hebt met sommige cdj spelers die dit ook bezitten.

Maar als je er zelf zo weinig van af weet en verschil van weet hoe je wat en waar aan moet gaan sluiten zou ik sowieso eens goed na gaan denken wat je nu precies wil. Het gaat hier niet om een bedrag van 50 euro en zou zonde zijn als je heel de zwik koopt en er dan pas achter komt wat het werkelijk is en inhoud en dus niet het juiste blijkt te zijn.

Een laptop of een pc op een uitgang uit laten sturen en dit op een kanaal van een mixer binnen laten komen kan al met de juiste kabel op de aller goedkoopste mixer van een paar tientjes. Dat maakt verder niet veel uit.

Comment

De SRT werkt precies hetzelfde als de DJM 900 Nexus. De SRT heeft alleen de mogelijkheid Serato te unlocken en een andere crossfader aan boord. Omdat de worflow van Serato in deze setup eigenlijk meer bedoeld is voor de turntablist is gekozen voor een Maglev fader, met dus een magnetische crossfader erin.

Beide DJM modellen hebben een USB geluidskaart aan boord waarvan je de in- en outputs makkelijk kan configureren met een bijgeleverde tool. Zo kan je in Ableton eenvoudig een output toewijzen aan een kanaal op de DJM.

Comment

Working...
            X