Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp wanted controller Traktor naast CDJ 850

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp wanted controller Traktor naast CDJ 850

Hoi allen,
    Ik heb een fijne DJ set: djm 850 2x CDJ 850.

Ik draai zowel op CD als ook digitaal. (Traktor)
    Nu wil ik mijn set wat uitbreiden en wat dingen toevoegen maar ik weet niet wat.

WAT kan ik : Draaien op CDJ met mixer zowel analoog als digitaal

Wat wil ik: meer samples toevoegen, extra effecten, beetje "on the fly", in the mix wat aanpassen en wat bij klooien.

Naast bovengenoemde set heb ik ook een Reloop contour en een Traktor Kontrol X1 MK2 staan. Daar kan ik eigenlijk weinig mee.
    o
    Wat is voor mijn set een leuke toevoeging?? Traktor F1, Pioneer RMX-1000 (wat ik zie vind ik het veel geld, weinig bucks) Van Behringen zie ik ook wat spul wat leuk oogt op eerste gezicht
    Wie geeft me wat advies??
    Last edited by PeeeVeee; Friday-28-11-2014, 22:33.

Wanneer je met Traktor werkt en je DJM als geluidskaart gebruikt, dan zou je kunnen kijken naar de Kontrol F1. Hiermee kun je de remix- en sampledecks bedienen waar je dus meer creativiteit aan je set kan toevoegen.

Traktor Kontrol F1 kopen? Groot assortiment, direct leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Comment

Ronald, dank voor je reactie.
      Ik zat ook al te denken aan de Kontrol F!. Zag ook van Behringer soortgelijke controllers in de CMD serie. welke is vergelijkbaar met de F1?
      Voor een midi controller maakt mij een merk als Behringer niet veel uit. Zijn niet meer dan een paar switches.

Comment

Het verschil tussen een controller van een ander merk en een controller van NI (Kontrol F1) is dat een controller van een ander merk nog gemapped moet worden. Er talloze mappings beschikbaar en meestal stelt de fabrikant van de hardware ook een mapping beschikbaar, maar het apparaat blijft via midi communiceren. Je moet dus een beetje ervaring hebben in het mappen van controllers.

Een F1 communiceert via HID en wordt direct door Traktor herkend. De ervaring leert dat dit voor beginners gewoon het beste werkt. Bovendien is HID een efficiënter protocol waarmee je eigenlijk nooit last hebt van latency.

Comment

De HID communicatie had ik nog niet meegenomen. Kan inderdaad en doorslaggevend punt zijn.
          Het mappen van een controller lijkt me geen punt
          Moet het toch maar de F1 gaan worden denk ik.

Mijn X1 mk2 maar net op marktplaats gezet, eventueel te ruilen tegen een F1. Ga ik toch meer aan hebben.

Meer reactie mogen altijd.
          Vind Numark Orbit ook een leuk ding

Comment

Working...
          X