Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welk materiaal is goed voor mij?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welk materiaal is goed voor mij?

Haai ik heb onlangs besloten te beginnen met dj'en. Ik weet niet weinig van de muziek en wil er ,samen met een vriend van me, een gokje op wagen. De stijl die ik wil draaien is dubstep. Nu heb ik op verschillende plaatsen gezocht maar vind maar geen goede uitrusting. Dus mijn vraag: weet er iemand deftig materiaal, 2 draaitafels, mengpaneel, korrtom alles erop en eraan. Ook heb ik software gezien voor de pc die samengaat met gecodeerde venyl platen waarmee kan gemixd en gedaan worden met liedjes vnop de pc. Zie: Reloop Spin2+, serato scratch live, etc... Kan iemand mij het nodige presenteren tegen een prijs vn liefst niet meer dan 1200 euro?

note: heb wel een windows vista computer dus Reloop Spin2 gaat niet aangezien het enkel compatibel is voor MAC :(

zelf vind ik dit veel belovend: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-g...t-details.html

dit is ook wel reloop spin als software maar deze lijkt anders dan de apparte versie ook te koop. Kan deze wel op mijn pc?

De set die je aangeeft ziet er érg gelikt uit, maar wellicht dien je je eerst af te vragen of dit wel je ding wordt. Ik kan namelijk niet uit je verhaal opmaken of je al enige draai-ervaring hebt en ook echt weet dat je gaat doen wat je wil. Die +/- 1200 euro is een hele hoop geld en die dien je echt verstandig te besteden. ;)

Het zou namelijk zonde zijn als je nu direct een set aanschaft, er 2 maanden later achterkomt dat het niet helemaal je ding is en vervolgens je set óf laat verstoffen óf verkoopt waarbij je erg veel verlies maakt. Zonde zonde zonde. ;)

Je kunt eens langsgaan bij Bax en in de showroom kijken naar de diverse mogelijkheden voor je stijl. Want, waarom wil je precies met draaitafels draaien? MIDI heeft leuke mogelijkheden en er zijn veel digitale controllers waar je het vinyl-gevoel en de functies prima mee kunt simuleren.

Het is een flinke hap geld, dus het is verstandig als je veel voor-onderzoek doet. En dat kan onder meer door eens een goed gesprek te voeren in de showroom van de shop. ;) Wat sluit er aan bij je eisen en wensen, speel eens met hetgeen dat er staat en je kunt eventueel ook eens contact opnemen zodat er wat dingen voor je klaarstaan om te proberen.

Succes in ieder geval!

Comment

Wel het punt is dat ik al een paar keer bij een vriend ben gaan kijken hoe het allemaal ineen zit (hij is fanatiek dj ^^) en het spreekt me erg aan. De prijs wordt wel gedeeld onder mij en die vriend maar 1200 euro is idd niet niks. Ik wil wel in de showroom komen kijken maar ik woon namelijk in belgie en het is nogal ver om gewoon eens te gaan kijken =/.

Comment

Maar bekijk het nu eens zo. Een flinke middag Bax kost je;
        - Een tank benzine
        - Wat vrije tijd

Een gokje wagen en direct een set aanschaffen zonder diverse vergelijkingstesten en overwegingen kan je dit kosten;
        - 1200 euro aanschaf (grofweg)
        - 400 euro verlies als het toch niet je ding blijkt te zijn op lange termijn en je toch liever een vol digitaal systeem wil hebben.

Het is die tijd en die kleine 'onderzoekskosten' echt wel waard, je krijgt veel advies en ik acht de kans groot dat je je in de showroom prima kunt vermaken met hetgeen er staat. (Dat heb ik samen met een paar anderen ook nog eventjes vlug gedaan zaterdagmiddag. ;) )
        En wellicht ga je dan weg met een goed gevoel, een mooi setje en wellicht heel iets anders dan je wellicht voor ogen had. :D

Comment

wat wil je ermee gaan doen?

thuis, studio, drive in...?

Voor drive in zou ik het geld eerder steken in een paar goede kwalitieve boxen...

Comment

Originally posted by rick1993 View Post
            Voor drive in zou ik het geld eerder steken in een paar goede kwalitieve boxen...
            Leuk, dan heb je de luidsprekers, maar niets om mee te kunnen draaien.
            Liever een leuke DJ-set en dan luidsprekers huren, want dan kun je ook op vaste zaal-installaties inprikken indien nodig. En als je dat kunt doen, bij horeca-gelegenheden, kan je weer een duit extra in je zak steken, die je kunt opsparen voor een setje leuke luidsprekers die je zelf vervolgens aanschaft.

Comment

neen boxen heb ik al.
              Ik heb rondgekeken en info gezogd en ik ga voor een goedkopere dj set maar ben er nog altijd niet uit wat betreft de spin2+ software.

vanonder staat: "geschikt voor mac"
              maar is dit enkel geschikt voor mac of is mijn hp laptop(vista) ook goed?

Comment

Het 'geschikt voor mac' zal aangeven dat het systeem ook op mac draait, maar standaard ook voor windows geschikt is. Aangezien niet alle software draait op een mac is het er bij gezet denk ik.
                Wil je het 100% zeker weten, bel dan morgen even naar de shop. ;)

Comment

ok thanks ;)
                  btw dit is de nieuwe set die ik voor ogen heb
                  Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Comment

Working...
                  X