Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj Controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dj Controller

Hallo,

Ik wil misschien een Dj controller gaan kopen, gewoon voor de fun en om te kijken of ik het leuk vind.
    Ik heb nog enkele vragen.
    Ik wil het liefst een Dj controller waar ik mijn laptop en/of computer op kan aansluiten, zodat ik mijn playlist kan zien en selecteren op de decks.
    Nu zag ik de ''Pioneer XDJ-R1'' langskomen, maar aangezien ik geen ipad heb en alleen combitabel is met Apple valt deze dus waarschijnlijk af, jammer omdat je ook effecten enzo kan toevoegen via de Ipad.
    Is er nog een alternatief? Ik gebruik nu af en toe Virtual DJ op mijn computer, weet niet of dit van belang is.
    Wat zijn verder de mogelijkheden qua merk en software?
    Misschien is deze iets? Pioneer XDJ-AERO draadloos WiFi DJ systeem. of: Numark N4 DJ MIDI controller en mixer.

Alle tips en/of aanmerkingen zijn welkom.

Erik

Als je met de computer wil werken, dan valt in mijn ogen de R1 sowieso af, omdat dit eigenlijk een stand-alone apparaat is. Datzelfde geldt voor de Aero.

In jouw geval zou ik kijken naar een dedicated controller met een mooi software pakket erbij, bijvoorbeeld Traktor of Serato. Voor Traktor is de S4 bijvoorbeeld een heel mooie controller en je krijgt er ook nog eens de volledige versie van de software bij:

Native Instruments Traktor Kontrol S4 MK2 koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

Comment

Nouja, ik hoef niet perse met de computer erbij te werken, maar ik bedoel het meer dat het een meerwaarde is, bijvoorbeeld dat je je playlist op groot scherm erbij hebt en eventueel effecten bij kan voegen (Tablet touchscreen)
      Of zie ik dat verkeerd?

Comment

Je kan op de R1 middels een iPad door de tracks bladeren die op een USB stick staan wanneer de R1 in USB modus staat en er natuurlijk een stick (Rekordbox) in zit. Ook kan je de controls, EQ en de effecten bedienen. Dit werkt alleen met een IOS device! Je bedient dus met de iPad de functies die op de R1 aanwezig zijn. De app voegt geen extra effecten toe.

Het voordeel van de R1 is dat je stand alone kan werken, dus zonder computer, het nadeel is dat je door de wat beperkte info op het scherm geen waveform informatie hebt. Dit is iets waar de wat verwendere dj's toch niet graag zonder werken. De app geeft dit ook niet weer, in tegenstelling tot wat sommigen denken.

Comment

Als je inderdaad de track zelf wil zien is de native instruments s2 of s4 een beter idee. Die kan namelijk op de computer maar ook op de ipad (de mk2 versies) je kan hem niet zonder een computer of ipad besturen. Maar als je hem met de i pad bestuurt dan krijg je wel 2 deks met wave vorms effecten die je ook op de i pad kan bedienen. Frees mode wat lijkt op de slicer van pioneer. En zelfs nog 8 hot cues.

Ik heb zelf een s4 die heb ik even gebruikt op de i pad dat beviel mij prima ook de browser was geweldig. Wat bij mij het enige nadeel was dat er alleen quin the beatels en nog meer oude bands. Maar als je op een i pad de tracks zet die jij wil dan is de s2 of s4 (mk2 versies) zeker iets om naar te kijken. Het beste is zelfs dat de s4 4 kanalen heeft waarvan 2 analoog zodat je later externe audiobronnen zoals cd spelers kan aansluiten.

Dus als je kijkt naar de prijs van de r1 en de prijsen van de s2 en s4 zou ik zelf een s4 overwegen.

Comment

Maar begrijp ik het goed dat als je de R1 op een laptop aansluit je dan geen waveforms ziet in bijvoorbeeld virtual dj, of werkt dat niet zo?
            Wat ik nu eigenlijk graag zou willen is een DJ controller, met of zonder schermpjes, want sluit hem altijd aan op mijn laptop. Zodat ik mijn playlist kan zien.
            Verder de software, gebruik nu regelmatig Virtual dj, het zou fijn zijn als dit ook mogelijk is.
            Zijn er überhaupt wel DJ controllers die Android ondersteunen?

Comment

Er zijn eigenlijk geen dedicated controllers voor Virtual DJ, maar het blijft allemaal een Midi verhaal, dus de meeste controllers kan je ook met Virtual DJ gebruiken.

Volgens mij kan op dit moment alleen de Reloop Beatpad werken met Android. Je moet dan wel ergens een kabel op de kop tikken om je Android device met deze controller te koppelen. Sinds kort is namelijk de Algoriddim Djay app ook beschikbaar voor dit platform.

Reloop offers a full range of innovative DJ and Studio products such as Controllers, Turntables, Mixers and more which are passionately developed by DJs for DJs.

Eigenlijk is Android een systeem dat niet gemaakt is voor het werken met lage latency en dat zie je overduidelijk in de professionele wereld terug; ondanks dat Android nu groter is dan IOS vind je nauwelijks hardware voor eerder genoemd platform. Door de grote differentiatie binnen de beschikbare hardware zullen er ongetwijfeld compatibiliteit issues zijn.

Comment

En als het nu niet uitmaakt of hij compatibel is met Android, dus wel met de andere eisen zoals vorige post aangegeven, tussen welke heb ik dan de keuze voor max 400 euro (nieuw of 2hands)?

Comment

Een controller waarvan ik zeker weet dat deze direct werkt met Virtual DJ Pro is de Numark N4. Dit zou binnen je budget een prima keuze zijn.

Numark N4 kopen? Groot assortiment, uit voorraad leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Comment

Kun je ook een mix opnemen, met welke software kan dat?

Comment

Met een controller kan je meestal opnemen in de software zelf. Bij Traktor en Serato heb je de Pro (volledige versie) nodig en bij Virtual DJ LE zit meestal reeds een opnamefunctie ingebouwd.

Comment

Working...
                      X