Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer CDJ 350 midi aansluiten/2 DJ sets op versterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer CDJ 350 midi aansluiten/2 DJ sets op versterker

Beste mensen,

Zaterdagavond heb ik samen met een vriend van me een feest waar we gaan draaien.
    We hebben 2 sets tot onze beschikking, namelijk een Pioneer CDJ/DJM 350 en een Pioneer DDJ-Ergo.
    We wisselen het draaien om ongeveer het uur af, alleen nu het probleem...
    Ik wil met mijn eigen CDJ 350 draaien omdat ik het zo gewend ben, mijn muziek op cd's staat en zijn controller werkt naar mijn mening soms niet helemaal meer goed.
    Hij wil ook op zijn eigen set, omdat die verbonden is met zijn computer waar zijn muziek op staat.

Ik zag twee mogelijkheden, namelijk.

1. De CDJ's midi aansluiten op zijn pc, maar hoe doe ik dit precies?

2. twee dj sets aansluiten op de versterker DAP Palladium (2000).
    Is het dan mogelijk 2 sets te gelijk over de speakers te horen, zodat je de muziek niet uit hoeft te zetten met het wisselen van set.

Is dit mogelijk, of hebben jullie misschien andere ideeën?

Alvast bedankt!

Luc

Master uitgang van DJM350 aansluiten op de aux-in van de DDJ-Ergo. Als hij draait, aux-input op DDJ-Ergo dichtdraaien. Als jij draait, aux-input DDJ-Ergo opendraaien. Master output DDJ-Ergo aansluiten op je Palladium.

Comment

Ik zou het dan eerder net andersom doen.

De ddj ergo via de aux in op de djm ( kan je kiezen tussen mic en aux op de djm 350 ) Van de djm weer door naar de palladium 200

Nu is de djm niet de meest exclusieve mixer maar toch nog wel een stukje meer degelijke voor versterking en dergelijke dan de ergo

Comment

kan zeker ook, ronennieshow. Normaliter zou ik ook de standalone mixer als hart van zo'n setup kiezen. Reden om het zo om te doen, voor mij, was het feit dat je vanuit er ergo gebalanceerd naar de paladium kan. djm350 heeft slechts cinch uit op de master...

Comment

Bedankt voor de reacties, hier heb ik wat aan!
          Ik heb overlegd met die vriend van me.
          Hij zegt dat hij zijn Ergo, microfoon en dus ook mijn Pioneer set kan aansluiten op een een of andere mixer.
          Deze mixer sluit hij dan aan op ze Palladium.
          De foto van de mixer wil helaas niet uploaden.
          Het is iniedergeval een 5 kanaals mixer die er nogal goedkoop uitziet, waarschijnlijk van skytec.
          Zou dit evt. kunnen?

Comment

Het is zaterdag goed gegaan en het werkte via die mixer.
            Bedankt voor het meedenken!

Comment

Working...
            X