Hoi, sindskort begeef ik mij als vinyl-dj op compleet nieuw terrein; digitaal mixen d.m.v. een Hercules dj-console 4MX. Na flink wat uurtjes 'ontdekken' heb ik al aardig wat functies aan de praat gekregen. Echter 1 onderdeel krijg ik maar niet voor elkaar en daarvoor roep ik de kennis/hulp van jullie in, wie weet kunnen jullie me op weg helpen. Als vinylfreak heb ik uiteraard wel mijn draaitafel aangesloten op de Hercules 4-MX. Deze dj-console heeft namelijk de mogelijkheid om externe apparatuur aan te sluiten d.m.v. twee input-tulpjes aan de achterkant. De draaitafel heb ik aangesloten en in het VirtualDJ-menu kanaal 3/4 op Phono gezet. Ik wil namelijk de draaitafel onder Deck C, zodat ik deze met de digitale bestanden onder Deck A en B kan mixen. Echter doe ik blijkbaar iets mis met de instellingen. Ik krijg via de Hercules wel het geluid van de draaitafel binnen, maar deze overheerst alle Decks. Dus welke Deck-keuze ik ook maak, je blijft ten alle tijden de draaitafel horen. En horen doe je hem zeker, want ook op de volumeknoppen/schuiven reageert deze niet zodat het volume veel te hard staat. Hopelijk is mijn uitleg niet al te chaotisch, en hoop ik dat jullie een beetje begrijpen wat ik verkeerd doe met mijn Hercules. Hoe moeten mijn instellingen staan voor een draaitafel en hoe krijg ik deze enkel onder Deck C ? Alvast enorm bedankt voor jullie hulp ! Groet, Ries :shock:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Wie helpt me op weg ? Hercules 4-MX
Collapse
X
-
Omdat deze controller maar 2 fysieke kanalen heeft kan je het analoge signaal alleen toewijzen aan deck A of B. Deck C en D bestaan fysiek niet, maar worden virtueel door de software mogelijk gemaakt (correct me if i'm wrong).
In het Hercules control panel kan je aangeven welk type apparaat op welke ingang binnen moet komen en daar heb je ook maar de keuze tussen twee ingangen, wat logisch is met een 4 in, 4 uit soundcard. Hieronder een link naar een helpdocument van Hercules dat het aansluiten van externe bronnen op deze controller behandelt.
Comment