Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer XDJ-R1 of toch niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer XDJ-R1 of toch niet?

hallo,

ik draai al een tijdje thuis met een midi controller, de Numark N4.
    ik heb deze verkocht via marktplaats omdat ik een controller wou met meer effecten en het liefst ook een pioneer zo dat de overstap naar bijvoorbeeld cdj´s niet al te lastig is.
    nu zat ik zo te kijken op bax en zag ik de xdj r1 nu weet ik alleen niet of dit inderdaad het geschikte product voor mij is.
    als ik de xdj r1 aan zou schaffen is het dan vervelend dat ik bijv. geen waveforms heb want daar ben ik wel redelijk gewent aan als ik met een midi controller draai.
    nu is het natuurlijk ook zo als ik de xdj r1 aansluit als midi controller dat ik de waveforms gewoon via de software die ik gebruik kan zien neem ik aan?
    maar nu weet ik alleen niet zo goed wat ik moet kiezen mij voorkeur gaat nu uit na de xdj r1 maar ik twijfel deels ook nog tussen
    -Gemini Cdmp 7000 (lijkt of cdj´s hoorde ik)
    -Pioneer cdj 350 set
    -Pioneer ddj t1/s1 (alleen niet meer verkrijgbaar bij bax)

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn keuze zodat ik snel een nieuwe controller kan aanschaffen!

mvg. Steven
    Last edited by stevenkuipers; Monday-26-01-2015, 14:17.

Als je gehecht bent aan de waveforms, dan zou ik de R1 als optie laten vallen. Je kan er software mee aansturen, maar deze functionaliteit is beperkt en via midi zeker niet vrij van vertraging. Dan kan je veel beter kiezen voor een controller. Een dergelijk apparaat is gemaakt om met software te werken.

Als je stand alone wil werken is de CDMP 7000 misschien een optie, echter lijkt deze optisch wel een beetje op cdj's, maar daarna houden alle vergelijkingen op. De kleurenschermen zijn leuk gevonden, maar je krijgt hier geen volledige waveform in beeld. Je heb wel een waveform waarmee je kan in-zoomen en uitzoomen, maar de minimale zoom is een weergave van 30 seconden en niet van de hele track.

De CDJ 350 set zou ik sowieso niet aan beginnen. Behalve de opname functie in het mengpaneel heb je niets extra's ten opzichte van een R1. De R1 heeft zelfs meer aan boord op het gebied van effecten, hotcues en sampling.

Wil je een goede controller, kijk dan naar de SX2 van Pioneer. Dit is een zeer degelijke controller met een zelfde bedieningservaring als een set cdj's. Een T1 en S1 zijn oude uitgefaseerde controllers van een andere generatie. Daar zou ik lekker van af blijven.

Wellicht kun je ook eens kijken naar de Pioneer XDJ-RX. Deze controller komt eraan en heeft denk ik wel alles wat je wil:

http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/pion...one-dj-systeem.

Bovendien zit deze qua prijs erg dicht bij een CDJ 350 set en deze set staat reeds op je lijstje.

Comment

als eerste bedankt voor de snelle reactie!

het is niet zo dat ik niet open sta om een controller aan te schaffen waar je bijvoorbeeld geen waveforms ziet. alleen is de overstap niet heel groot en lastig om over te schakelen en te draaien zonder waveforms? de xdj r1 licht wel echt mijn voorkeur aan namelijk.

nu is de gemini cdmp 7000 natuurlijk geen pioneer maar is de overstap van gemini na cdj´s bijvoorbeeld een grote overstap? en werkt de gemini ook met rekordbox en dergelijke software of ondersteund de controller dat niet. en komt de cdmp 7000 een beetje overeen met de xdj-r1 kwa functies? of verschillen deze twee nog al. als ik na de reviews kijk van de gemini zijn de meeste mensen er wel dik tevreden over.

zoals je al zegt over de cdj 350 set die is eigenlijk het zelfde als de r1 maar de r1 heeft zelfs nog meer! dus die keuze valt inderdaad al af samen met de ddj t1 en s1.
      de xdj-rx die eraan zit te komen licht eigenlijk net iets te ver over mijn budget... en de sx2 daar in tegen is weer helemaal midi en dat wil ik liever niet.
      Last edited by stevenkuipers; Tuesday-27-01-2015, 12:12.

Comment

Vergeet niet dat de gemini geen software heeft waardoor je een goede track krijgt. De controller moet er namelijk eerst even over doen om de bpm weergave te krijgen en vaak is die niet helemaal goed. De pioneer daar in tegen heeft rekordbox waar je muziek direct word geanalyseerd en als je die op een apparaat van pioneer zet je gelijk kan beginnen. Alle wave vorms, bpm weergave en track informatie staat er dan al op. Zelf zou ik niet zo veel waarden hechten aan een stand alone controller met wave forms in rekordbox zie je al de wave forms en die ontvouwd je wel. Een controller is dus wel de beste optie een pioneer controller is erg stabiel en goed maar vergeet niet dat er nog een paar goede merken zijn zoals Denon en native instruments. Een controller die erg goed is is de s4 mk2 van native instruments. Die kan je gebruiken op de laptop maar ook op de i pad wat ook erg handig als je vaak naar verschillende plaatsen gaat en je niet veel wil verslepen. En traktor (de software voor de s4) heeft heel veel effecten meer dan 20.

Comment

dat vroeg ik mij inderdaad af of je rekordbox met gemini kon gebruiken maar dat is dus helaas niet het geval. dan lijkt me de Pioneer XDJ-R1 weer een betere optie is, denk dat het gewoon kwestie van wennen is maar dat je er uiteindelijk wel aan went neem ik aan? ik heb ook nog nooit met rekordbox gewerkt dus dat is allemaal nieuw voor mij. ik heb inderdaad gekeken na andere merken, maar voor mij gevoel wijken die heel erg af van de echte cdj´s en is de overstap als ik in de toekomst een keer draai op cdj´s iets groot lijkt mij.

Comment

Natuurlijk wen je eraan! Je zal alleen beter je muziek moeten leren kennen. Aan de andere kant zijn veruit de meeste dance tracks opgebouwd vanuit eenzelfde basis. Wanneer je weet hoe een track opgebouwd is, dan weet je ook wanneer er een break in de track komt en wanneer de break voorbij is.

Comment

thanks voor de info!
              heb ook even met een kennis van me gesproken en die zij ook dat je er inderdaad aan zult wennen, alle dj´s gebruiken bijna rekordbox dus dan maar overstappen.
              heb gister de XDJ-R1 besteld en verwacht hem vandaag in huis. bedankt!

Comment

Working...
              X