Announcement

Collapse
No announcement yet.

tweedehands decks kopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tweedehands decks kopen

Goedemorgen,

Ik ga binnenkort een pioneer set tweedehands kopen:

2 x Pioneer CDJ 1000 mk3
    1 x Pioneer DJM 800
    1 x Thump TH-12A

Dit alles voor 1000 euro

Nu vraag ik me af is dit een goede prijs voor dit en waar moet ik allemaal op letten bij het aanschaffen van tweedehands decks?

Eerste post op een forum ever dus als ik verkeerd zit mijn excuses.
    Alvast bedankt!

Een andere belangrijke vraag is: Weet je zeker dat je met CD's wilt gaan spelen aangezien de USB overal tevoorschijn schiet en CD''s worden bijna niet meer gebruikt...
    Tevens denk ik dat je voor een kleiner bedrag een mooiere set kan kopen. Zelf heb ik 2x Denon S3700 en 1x Denon X1100 voor 725 euro gekocht tweedehands en deze waren zo goed als nieuw. Hier kan zowel USB als CD als MIDI en die bij de 1000 MK3 heb je zover ik weet alleen CD. Tevens hebben de S3700 meer functies als de 1000 MK3.

Comment

De mixer is niets mis mee, de DJM 800 kan in principe nog jaren mee. Het zit 'm in de CDJ's; deze modellen komen simpelweg uit een ander tijdperk. Wil je echt met een cd koffer of map aan de gang en iedere week cd's branden, dan heb ik niets gezegd, maar praktisch is het allemaal niet.

Bovendien hebben deze spelers jaren gedraaid met de nodige slijtage tot gevolg. Wanneer je overgaat tot koop dan zou ik eerst de set grondig testen met mijn eigen cd's. Probeer zowel originele als gebrande cd's. Wanneer er sprake van is dat een cd niet gelezen kan worden dan is dit het begin van een falend loopwerk en dan zou ik er van af zien. Je betaalt dan zo 300,00 reparatiekosten.

Probeer ook of de cue- en playknoppen nog duidelijk klikken, dus alsof je een schakelaar indrukt. Je moet het ook kunnen horen.

Test bij de mixer of de faders nog goed lopen. Als ze niet verderlicht gaan is dat geen probleem (pioneer faders gaan over het algemeen wat zwaarder). Wanneer je echter haperingen voelt, blijf er dan van af.

Test of de pothmeters en faders niet kraken. Het beste doe je dit door de speakers redelijk ver open te zetten en de master op de mixer goed open te zetten. Wanneer je dan de faders en pothmeters beweegt zou het stil moeten blijven. Hoor je duidelijk gekraak dan zou ik verder kijken.

Comment

Ik zou ook zeker geen CDJ 1000's meer kopen nu. Pioneer brengt steeds meer modellen uit waar niet eens meer een cd in kan, dat is niet voor niets...

Comment

cdj 1000 zijn top spelers en cd's gaan nog wel ff mee.....maar

idd achterhaald. USB is wel heel fijn. Denons is meer bang for bucks maar wil je het pioneer gevoel kom je toch uit op Pioneer...

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt: als dat niet veel is kijk dan voor het Pioneer gevoel naar een setje 800's. Die kosten geen drol meer.
          DJM 800 is nog prima, maar vaak afgeragd in clubs. Beter een djm 700 kopen.

Die is vaak gebruikt in een slaapkamer, is nieuwer, kan meer en kost minder.

Voor de set die je boven noemt zou ik max 850 euro geven. Bedenk wel dat je het waarschijnlijk nooit meer kwijtraakt mocht je ooit willen upgraden
          Last edited by PeeeVeee; Monday-16-02-2015, 12:45.

Comment

Originally posted by Peter95 View Post
            Goedemorgen,

Ik ga binnenkort een pioneer set tweedehands kopen:

2 x Pioneer CDJ 1000 mk3
            1 x Pioneer DJM 800
            1 x Thump TH-12A

Dit alles voor 1000 euro

Nu vraag ik me af is dit een goede prijs voor dit en waar moet ik allemaal op letten bij het aanschaffen van tweedehands decks?

Eerste post op een forum ever dus als ik verkeerd zit mijn excuses.
            Alvast bedankt!
            Als je ze nog hebt wil ik ze wel overnemen als ze er nog goed uit zien en goed werken

Comment

Working...
            X