Announcement

Collapse
No announcement yet.

cdj 850, fjm 850 TAKTOR, aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cdj 850, fjm 850 TAKTOR, aansluiten

Hi allen, Vraagje,
    Ik heb een nieuw setje gekocht. altijd gedraaid op 1000mk3 en djm 800.
    Nu wat meer de digi richting op. ik heb 2x 850 en djm 850, daarnaast een Kontrol F1. gebruite hiervoor naast mijn cdj 1000's nog een x1 controller, maar was daar niet weg van.

ik wil naast gewoon cd's ook digitaal draaien via Traktor.
    Mijn vraag is nu: Ik kan het spul op verschillende manieren aansluiten. Wat gaat nu het beste werken?
    Alles usb in een powered hub naar mijn macbk pro of sturen via de mixer??

Hoor graag alle tips
    dank en grt
    Peevee

alle usbs naar een hub en dan die naar je macbook, maar heb zelf al geprobeert met traktor en cdj850, maar deze zijn midi ipv HID, en ik vrees dat je biet content zal zijn over de geleverde prestaties van je cdj's op midi.

best is toch nog altijd via de timecode te gaan, spijtig genoeg heb je nu kosten gedaan die niet nodig geweest zijn,
    ikzelf ben wel zeer content over de rekordbox van pioneer, mss deze eens proberen en je zult snel overstappen naar USB dj

Comment

Originally posted by X_load View Post
      alle usbs naar een hub en dan die naar je macbook, maar heb zelf al geprobeert met traktor en cdj850, maar deze zijn midi ipv HID, en ik vrees dat je biet content zal zijn over de geleverde prestaties van je cdj's op midi.

best is toch nog altijd via de timecode te gaan, spijtig genoeg heb je nu kosten gedaan die niet nodig geweest zijn,
      ikzelf ben wel zeer content over de rekordbox van pioneer, mss deze eens proberen en je zult snel overstappen naar USB dj

waarom de vrees voor de prestaties via MIDI? Ik gebruik Traktor zeer regelmatig met verschillende spelers van Pioneer en Denon, zowel HID als MIDI. Werkt beiden prima. De CDJ850 heb ik niet onder handen gehad, vandaar dat ik me afvraag waarom je daar zoveel drama mee verwacht. Ik begrijp wel dat HID in bepaalde gevallen meer mogelijkheden biedt voor integratie van de speler en de software, bijvoorbeeld meer uitgebreide aansturing van full color schermen. Wat ik niet begrijp, is waarom je aangeeft dat timecode beter zal werken dan besturing over MIDI. De mogelijkheden van timecode zijn veel beperkter.
      Last edited by Fridge; Tuesday-17-02-2015, 10:12.

Comment

ik heb met timecode gedraaid, leuk maar cd draait sneller en fijner. Zal wellicht meer gaan doenmet de usb op de cdj's.

Helemaal digi (traktor s4) vond ik net niet

lastig, maar ik denk dat cdj goed agan . ,maar idd alles via hub, had ik ook in gedachten

Comment

Wanneer je Time code gebruikt presteren je jogwheels beter. Via midi heb je duidelijk last van latency en verspringen en via time code reageren je jogwheels zoals je mag verwachten. Midi geeft weer het voordeel dat je gezette cue punten daadwerkelijk in de software terecht komen en dat loops maken een stuk beter gaat.

Comment

Ik draai ook soms met Traktor en CDJ-850's maar aan die jogwheels moet je echt een serieuze draai geven wil je beatmatchen, wat je bij gebruik van timecode en losse USB sticks totaal niet hebt :)

Comment

Beste is is wel mogelijk van in traktor de dentisiteit van de jogwheels in te stellen hoe straf ze moeten reageren in midi mode��

Mvg Gino

Comment

De gevoeligheid is aan te passen. Ik heb even voor je gezocht en kwam dit topic tegen:

İm an old school vinyl dj whos just dived into the world of digital and Traktor!!! Holy Sh**! İm learning. however after purchasing and installing Traktor 2.6 alongside a RELOOP DJ3 ME, the jogwheels have become over sensitive... am i correct in saying that i need to go to...... 1- Control manager 2- Select Jockey 3 Deck A (Generic MİDİ) or/and deck B in device as its currently set as Traktor Pro 2 default mapping 3- Scroll down to Jog Turn in assignment table 4- Change interaction

Comment

Working...
                X