Announcement

Collapse
No announcement yet.

problemen met de XDJ-RX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• problemen met de XDJ-RX

Hi forum leden en bax-shop crew

Sinds gisteren de eigenaar van een XDJ-RX.
    Helaas ondervind ik 2 problemen en blijkbaar komt één hiervan wel vaker voor op hun oudere controllers.
    Ik heb hem ook niet zo uitvoerig getest dus kunnen er wel meer zijn.

1ste probleem:
    De auto play functie werkt niet.
    De track start automatisch met spelen niet tegenstaande dat ik deze functie heb uitgezet.

Zie video

2e probleem:

De platters reageren niet altijd zoals het hoort in vinyl mode.
    Ze reageren niet altijd als ik scratch.
    Kan de track ook niet doen stoppen met mijn vingers. (Enkel via de start stop knop)

zie video.

Iemand wijze raad?

Alvast bedankt iedereen voor jullie tijd.

Met vriendelijke groet
    Laurent Magis

Je eerste probleem wordt volgens mij veroorzaakt doordat je auto cue heb uitstaan. Wanneer deze functie uitstaat dan gaat de track gelijk spelen wanneer je deze in een deck laadt. Bij Pioneer gear moet je altijd de time knop even ingedrukt houden om deze functie aan en uit te zetten. Wanneer de functie aan staat verschijnt 'A.CUE' in beeld.

Het tweede probleem lijkt te maken hebben met de gevoeligheid van het jogwheel. Daar heb ik niet direct een oplossing voor. Leroy van de helpdesk heeft dit in behandeling en navraag gedaan bij Pioneer.

Comment

@ Ronald.
      Je hebt gelijk wat die time-mode knop betreft.
      Bedankt!

Wacht ik nog even op een reactie van Leroy wat die jog wheels betreft.

Comment

@ Ronald en Leroy

Weten jullie al wat meer aub?
        Ik heb grondig de handleiding doorlezen en vind nergens een knop om de gevoeligheid in te stellen.
        Enkel deze knop vinyl speed adjust touch / release control maar dat verandert enkel iets aan de snelheid waarmee de track stop of herbegint bij het indrukken of loslaten van de jog wheels of door op de play pauze knop te drukken.
        ENG handleiding pdf pagina's 10 en 12.
        Op pagina 12 worden de verschillende menu/utility vinyl speed adjust mogelijkheden in uitgelegd en ook heb ik alle instellingen eens uitgeprobeerd.

Met vol spanning kijk ik uit naar jullie telefoontje of moet ik zelf nog eens bellen naar de klantendienst?

Met vriendelijke groet
        Laurent Magis

Comment

Ik heb Leroy gevraagd om hier vandaag nog even contact over op te nemen. Ik zie dat er ook een nieuwe firmware update beschikbaar is voor de RX. Met een firmware update reset je het apparaat in ieder geval, dus wellicht lost dit wat op:

pioneerdj.com/support/product.php?c=4569&lang=en&p=XDJ-RX&t=342

Overigens is het probleem waar je het over hebt geen structureel probleem volgens mij. We hebben een behoorlijk aantal RX'en verkocht en je bent de enige met dit probleem op het moment.

Comment

@ Ronald

Bedankt voor jouw reactie.
            Juist daarom dat ik mij zorgen maak.
            Ik denk niet dat dit probleem geadresseerd zal worden in een firmware update als ik de enige ben met dit probleem.
            Als deze firmware update niets oplost, dan vrees ik dat het om een hardware probleem gaat.
            Ik laat jullie spoedig iets weten.
            Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan opteer ik toch liefst voor een omruiling.

Met vriendelijke groet

Laurent Magis

Comment

Hi Ronald

Ik heb de firmware update uitgevoerd en op het eerste zicht, lijkt alles te werken.
              Ik heb de controller wel maar even kunnen testen.
              De track stopt meteen als ik mijn vinger(s) op de jog wheels blijf houden.
              Ik kan perfect scratchen.
              Hopelijk blijft het zo en kan ik ten volle genieten van mijn nieuwe DJ gear. :)

Ik ben blij dat ik hem niet moet opsturen of brengen en ben ook uitermate tevreden over jullie dienstverlening.
              Doe zo verder!
              Fijne dag nog!

Met vriendelijke groet
              Laurent Magis

Comment

Goed te horen dat het wellicht opgelost is! Misschien was de eerste installatie van de firmware vanuit de fabriek wel corrupt.

Mocht je hierna nog problemen ondervinden dan ruilen we jou RX gewoon om voor een nieuwe.

Comment

Beste Ronald en Leroy,

Ik vind het zeer jammer dat ik weer zo'n oude topic moet openen maar na een retour van mijn xdj-rx heb ik identiek dezelfde problemen.
                  Helaas heb ik begin maart (na het wachten op firmware 1.30) mijn eerste controller moeten opsturen want na een paar keer heropstarten, keerden dezelfde oude problemen weer terug.
                  Vol ongeduld heb ik op deze retour gewacht (bijna 1 maand terwijl ik de controller nog geen 3 dagen had) om dan tot de vaststelling te komen dat mijn geduld niets opgeleverd heeft.
                  De "nieuwe" controller (hier heb ik mijn twijfels over want er waren na opening van de doos toen al gebruikssporen te merken op de voetjes en ook een matte veeg op de onderkant) werd meteen na ontvangst (2 - 3 dagen geleden) naar firmware 1.40 geüpdatet zoals door jullie bij het regelen van de retour werd aangeraden en op aanraden van Leroy heb ik zo net de controller naar de nieuwste firmware 1.50 geüpdatet
                  Ik moest ook een paar andere zaken uitproberen.
                  Ik heb beide USB poorten geprobeerd alsook de controller rechtstreeks verbonden met mijn macbook pro en rekordbox.
                  Helaas leiden ze allemaal tot hetzelfde resultaat.
                  Er is naar mijn weten wel degelijk een probleem en wat het des te gekker maakt, is dat ik de enige zou zijn met dit ernstig probleem. (en dit op 2 toestellen?)
                  Ik heb voor jullie gemak maar weer filmpjes gemaakt zodat jullie dit kunnen voorleggen aan jullie contactpersoon bij Pioneer.
                  In alle eerlijkheid moeten jullie begrijpen dat ik geen maanden kan wachten op een firmware update die mogelijks een oplossing biedt.

Hierbij de links

Met vriendelijke groet,
                  Laurent Magis

Comment

De nieuwe filmpjes kan ik niet openen, want die zijn prive. Het is natuurlijk vervelend dat dit gebeurt, maar je bent echt de enige die dit probleem ondervindt bij ons, en we hebben toch al een redelijk aantal RX'en verkocht. Ik heb ook de forums erop na gelopen, maar nergens is een dergelijke klacht te vinden en wanneer het een bug zou zijn dan zou ook het internet er inmiddels vol mee moeten staan.

Als ik je eerste filmpje bekijk dan valt me op dat de jogwheels normaal reageren als je puur de bovenkant van de platter gebruikt. Wanneer je met je vinger of handen ook de zijkant aanraakt dan gaat de jog in bend modus. Let erop dat deze controller niet beschikt over druksensoren in de jogwheels, zoals de cdj's, maar reageert op statische elektriciteit. Bij het aanraken van beide vlakken zou logischerwijs de bend modus dominant moeten zijn, anders kan je in vinyl modus niet pitch benden met je jogwheel.

Morgen ben ik weer op locatie in Goes dus zal mijn theorie eens testen bij het showmodel. Het is mij eerlijk gezegd nooit opgevallen, maar dat komt omdat ik de scratch functie, op een enkele backspin na, nooit gebruik in mijn sets ;)

Comment

Ik ben net even in de winkel bezig geweest, maar ik was iets te voorbarig. De zijkant van het jogwheel reageert niet op aanraking, alleen de bovenkant van de platter. Tijdens de test heb ik alles geprobeerd, maar de scratch functie in vinyl modus blijft perfect reageren. Bij de minste aanraking stopt het afspelen en kan je scratchen.

Ook heb ik een filmpje gemaakt, maar dat krijg ik nu niet geupload. In het menu kan je nog wel de Vinyl speed adjust aanpassen. Het best zet je deze modus in Touch

Deze pothmeter moet zo staan:

Ik zie bij de klantgegevens overigens staan dat Leroy je gisteren nog gebeld heeft en contact met Jeroen van Pioneer hierover heeft. Hij zit er ook bovenop en we gaan dit hoe dan ook voor je oplossen.

Comment

Hey Ronald

Ziezo nu staan de filmpjes publiek op youtube.
                        Zoals U kunt zien op de filmpjes leg ik mijn vingers / hand wel degelijk op het bovenvlak van de jog wheels en toch gaat hij dan meestal over naar bend mode...
                        Ik ga niet akkoord met het feit dat het product niet naar behoren werkt.
                        Iedereen die mijn controller heeft uitgeprobeerd, heeft hetzelfde probleem.
                        Wat is hier dan de rede van dit ernstig probleem (en nog wel tot 2 x toe op "2" controllers)

Ik heb alles geprobeerd wat jullie mij aanbevolen hebben.
                        Ik heb nog geen enkele keer er echt van kunnen genieten en dit begint enorm door te wegen.

Ik zal U zo meteen bellen voor uw input.

Met vriendelijke groet,

Laurent Magis

Comment

Hoi Laurent,

Goed dat we elkaar vandaag even telefonisch gesproken hebben en dit heeft voor mij een hoop duidelijkheid gegeven. We gaan het zo snel mogelijk voor je oplossen!

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
                            De zijkant van het jogwheel reageert niet op aanraking, alleen de bovenkant van de platter.
                            Huh, betekent dit dat het jogwheel op de RX niet gebruikt kan worden om bij te sturen/bending?

Comment

Originally posted by Kaap View Post
                              Huh, betekent dit dat het jogwheel op de RX niet gebruikt kan worden om bij te sturen/bending?
                              Nee, dit betekent dat de zijkant niet aanraakgevoelig is. Wanneer je de platter aan de zijkant alleen aanraakt gebeurt er niets. Als je echter de platter beweegt kan je de platter gebruiken voor bending. Een beweging met de klok mee is sneller en een beweging tegen de klok in is langzamer.

Comment

Working...
                              X