Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rekordbox geeft vreemde indeling USB sticks

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rekordbox geeft vreemde indeling USB sticks

Hallo,

Op dit moment gebruik ik Rekordbox alleen voor het ordenen van mijn tracks op mijn PC (kortweg afspeellijsten maken) en maak ik per afspeellijst in Rekordbox een map aan op mijn USB stick en sleep hier alle tracks in.

Het enige wat ik nu nog wil is dat de tracks per map op mijn USB zijn geordend op BPM.

Nu heb ik zojuist mijn tracks gexporteerd naar mijn USB alleen de hele indeling is nu veranderd op de USB.
    Je krijgt nu: Pioneer --> Contents --> Artiestennaam --> Album --> nummer

Op deze manier kan je totaal niet snel door je muziek heen scrollen. Ik wil dat je een bepaalde afspeellijst een map is en dat de tracks in die map dus op BPM staan.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Alvast bedankt!
    Gr Duco

Als je je usb inlaadt op een pioneer apparaat dan zie je een lijst met tracks, playlist, key, bpm, enzovoort. Als je op bpm wil sorteren in een playlist houd menu utility ingedrukt dan krijg je weer een lijst en daar kan je dan de bpm kiezen.

Comment

Rekordbox schrijft deze data op die manier weg zodat geschikte Pioneer apparatuur dit kan lezen. Wanneer je bijvoorbeeld een CDJ 2000 gebruikt dan zie je niets meer van die mappenstructuur en kan je via het menu op vele manieren sorteren en door afspeellijsten bladeren.

Gebruik je geen speler die met Rekordbox kan werken, dan heeft het geen zin om een Rekordbox USB stick te gebruiken. Normale spelers kunnen alleen mappen en is sommige gevallen ID3 tags lezen, dus in dit geval maak je het jezelf alleen moeilijker.

Rekordbox sorteert de muziek op je stick ook niet, maar zorgt alleen voor aanvullende metadata zodat je muziek in Pioneer apparatuur op de door jou geprefereerde volgorde kan worden weergegeven. Deze data kan dus alleen door Rekordbox apparatuur gelezen worden.

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
        Rekordbox schrijft deze data op die manier weg zodat geschikte Pioneer apparatuur dit kan lezen. Wanneer je bijvoorbeeld een CDJ 2000 gebruikt dan zie je niets meer van die mappenstructuur en kan je via het menu op vele manieren sorteren en door afspeellijsten bladeren.

Gebruik je geen speler die met Rekordbox kan werken, dan heeft het geen zin om een Rekordbox USB stick te gebruiken. Normale spelers kunnen alleen mappen en is sommige gevallen ID3 tags lezen, dus in dit geval maak je het jezelf alleen moeilijker.

Rekordbox sorteert de muziek op je stick ook niet, maar zorgt alleen voor aanvullende metadata zodat je muziek in Pioneer apparatuur op de door jou geprefereerde volgorde kan worden weergegeven. Deze data kan dus alleen door Rekordbox apparatuur gelezen worden.
        Het gaat om de CDJ 850 waar ik laatst de (vreemde) mappenstructuur ondervond.
        Wat ik normaal doe: USB erin --> USB --> browse

Op die manier zag ik de structuur van Artiestennaam --> Album --> nummer

De truc is dus om na op USB te drukken, de menu knop ingedrukt te houden en op die manier kan je kijken waarop je tracks selecteert?

Daarnaast heb ik in Rekordbox allemaal hot cues gemaakt voor cue points en loops. Als ik mijn muziek op de USBs zet, betekent dit ook dat ze laadbaar zijn van de spelers? Loops laden vanaf sticks kan niet met 850 maar in het geval van 2000 bijv.

Vorige keer lukte het mij namelijk niet in de discotheek waar ik draai. Ik draai vanavond weer en zou leuk zijn als ik gebruik kan maken van de mogelijkheden van Rekordbox :)
        Last edited by duceau; Thursday-05-03-2015, 16:06.

Comment

Wanneer je op een CDJ 850, 900 of 2000 vreemde mappen ziet terwijl je wel een stick gebruikt die met Rekordbox gemaakt is, dan is waarschijnlijk het te exporteren formaat niet goed ingesteld. Stel dit in op CDJ. Dit doe je in de instellingen via het export tabblad.

Wanneer je van te voren hot cues maakt kun je deze alleen gebruiken op een apparaat dat daadwerkelijk hot cues ondersteunt. In dit geval werkt dit met de CDJ 2000 + Nexus en de XDJ 1000. Over het maken en opslaan van loops en hot cues is alles te vinden in de online handleiding van Rekordbox:

Op deze pagina is trouwens veel meer nuttige info te vinden over Rekordbox en allemaal in het Nederlands.

Comment

Wanneer je op een CDJ 850, 900 of 2000 vreemde mappen ziet terwijl je wel een stick gebruikt die met Rekordbox gemaakt is, dan is waarschijnlijk het te exporteren formaat niet goed ingesteld. Stel dit in op CDJ. Dit doe je in de instellingen via het export tabblad.

Wanneer je van te voren hot cues maakt kun je deze alleen gebruiken op een apparaat dat daadwerkelijk hot cues ondersteunt. In dit geval werkt dit met de CDJ 2000 + Nexus en de XDJ 1000. Over het maken en opslaan van loops en hot cues is alles te vinden in de online handleiding van Rekordbox:

Op deze pagina is trouwens veel meer nuttige info te vinden over Rekordbox en allemaal in het Nederlands.
            Er is idd iets misgegaan vorige keer met exporteren.

Gisteravond de tracks via jullie manier op mn stick gezet en het werkte perfect!

Thanks

Comment

zelfde probleem

Ik heb precies het zelfde probleem. De nummers op mijn usb zijn gesorteerd op artiest. Ook als ik de usb in de cdj2000 plug zie ik alleen deze vreemde mappen. Ik mis ook het menu wat bij mijn vrienden wel tevoorschijn komt (ARTIST, ALBUM, TRACK, KEY, PLAYLIST, HISTORY). Wie helpt mij om mijn afspeellijsten die ik recordbox heb staan precies op die manier op mijn usb te laten verschijnen.

Last edited by florisbruggeman; Friday-01-09-2017, 14:55.

Comment

De oplossing is hierboven letterlijk gegeven Floris. Dus lees het even opnieuw. Als dingen daarna niet duidelijk zijn geef dat dan aan.

Ook niet geheel onbelangrijk: dit topic is uit 2015. Dus maak in het vervolg even een nieuw topic aan ;)

Comment

Working...
                X