Announcement

Collapse
No announcement yet.

Denon DJ Manager

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Denon DJ Manager

Hoi allemaal!

Zelf maak ik gebruik van 2 Denon cd spelers, dus moet ik automatisch ook gebruik maken van Denon DJ Manager. De Denon cd spelers vind ik echt geweldig fijn en dit is zeker een goede keus geweest. Echter komt het nu aan op Denon DJ Manager... Naar mijn mening is dit gewoon een slecht programma... Het werkt erg traag, playlists maken werkt niet fijn, elke keer als je 1 nummer veranderd moet je de hele lijst opnieuw naar je usb kopieren, en ook zijn de functies erg beperkt als je het vergelijkt met Rekordbox... Nu vroeg ik mij af of er meer mensen zijn die DDJM echt niet fijn vinden werken en wat hun mening is.
    Als hier niks in veranderd zou ik zelf misschien voor pioneers gaan bij een volgende aankoop omdat ik het niet plezierig vind om met dit programma te werken en Rekordbox toch een stuk fijner werkt.:( Help me out

Ik heb het zelfde probleem veel gedoe om nummers goed neer te zetten. Maar ook als ik muziek heb toegevoegd aan een map en die map dan naar engine breng dan word de muziek die al in engine stond dubbel. Meestal wacht ik tot dat me muziek collectie voller zit en dan verwijder ik alles uit engine en voeg ik daarna de map met de nieuwe muziek toe. Het kost wat tijd maar het gaat veel makkelijker dan alle dubbele nummers er uit halen (naar mijn mening) Zelf zou ik toch bij de denons blijven die zijn voor thuis gebruik neem ik aan. En door dat engine niet heel goed werkt leer je snel op oor te beatmatchen en toonhoogte herkennen een uitdaging zeg maar. Met rekordbox is dit veel beter gedaan maar dan is het ook niet meer zo een uitdaging (voor thuis). En om dan meer dan €1000 uit te geven aan een goede pioneer set waar je voor thuis je muziek beter kunt analyseren. Als je naar elk feest wel je eigen set moet mee nemen is een pioneer wel makkelijk omdat alles al goed is geanalyseerd

Comment

Ondanks dat de Denon hardware op kwalitatief vlak prima kan wedijveren met Pioneer lopen ze op het vlak van software achter de feiten aan. Rekordbox is inmiddels gemeengoed geworden en het gros van de dj's die buiten de deur draaien werken ermee. Dit zorgt weer voor druk bij Pioneer om software te leveren die optimaal presteert. Bij Denon is het meer een ondergeschoven kindje geworden. Je hoort mij niet zeggen dat Rekordbox foutloze software is, maar het werkt stabieler en intuïtiever dan Engine en dat is al een hoop waard.

Nu Denon is overgenomen door Inmusic is mijn hoop dat ze weer gaan investeren in research & development zodat Denon weer wat meer tegenstand kan bieden.

Comment

Jups klopt. Ik hoop ook zeker dat ze gaan investeren daarin want het werkt me wel een beetje tegen...
        Tevens gebruik ik het alleen thuis maar als ik wel in clubs terecht wil komen zal ik waarschijnlijk met rekordbox moeten gaan werken.

Bedankt voor de info!

Comment

Originally posted by florian1996 View Post
          Het werkt erg traag, playlists maken werkt niet fijn, elke keer als je 1 nummer veranderd moet je de hele lijst opnieuw naar je usb kopieren, en ook zijn de functies erg beperkt als je het vergelijkt met Rekordbox... Nu vroeg ik mij af of er meer mensen zijn die DDJM echt niet fijn vinden werken en wat hun mening is.

*Traag > klopt
          *Playlists > niet in DDJ music manager bewerken en bijhouden. Ben wel met je eens dat dit erg omslachtig functioneert als je wijzigingen hebt aangebracht. Ik heb daarom alle m3u playlisten (gemaakt met mediamonley maar kan ook met andere software) in de root van mijn externe harddisk staan. Soms dan gooi ik alle playlisten uit DDJMM en importeer ze even opnieuw. Dan ben je zeker van de meest recente versie want als je later tracks toevoegt ziet de database ze niet. Ook niet als je een herscan doet volgens mij. Opnieuw importeren gaat dus redelijk simpel op mijn manier
          *1 nummer veranderd > kies voor database - update. Dan scant hij wel een paar minuten, maar dan zijn ook verwijderde (of gewijzigde!) nummers weg en nieuwe toegevoegd. Of als je zeker weet dat er verder niets gewijzigd is kun je ook een losse track of map toevoegen aan de database, onder file - add ...

Comment

Working...
          X