Announcement

Collapse
No announcement yet.

Handleiding opzetten van een Pro DJ Link /rekordbox Windows home 8.1 CDJ900nexus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Handleiding opzetten van een Pro DJ Link /rekordbox Windows home 8.1 CDJ900nexus

Beste iedereen,

Onlangs heb ik een nieuwe laptop gekocht met Windows 8.1 home. Vervolgens heb ik daar Rekordbox geïnstalleerd. Op mijn oude Windows systemen (7 pro) had ik (minder) problemen met het realiseren van een link tussen de cdj's (cdj900nexus) en Rekordbox. Ik gebruik Karpersky Pure 3.0 en die heeft een firewall. Op de nieuwe laptop zowel de Windows firewall en de Karperksy firewall uitgezet. En geen verbinding gemaakt met internet. Maar geen verbinding met de cdj's (link teken wel zichtbaar). De opgegeven files van Pioneer (zie hieronder) laat ik niet blokkeren door een firewall.

C:\program files\yourusername\rekordbox version-number\edb_streamd.exe - TCP
    C:\program files\yourusername\rekordbox version-number\psvnfsd.exe - UDP
    C:\program files\yourusername\rekordbox version-number\psvlinksysmgr.exe - TCP
    C:\program files\yourusername\rekordbox version-number\rekordbox.exe - TCP

Maar nog steeds geen verbinding met de cdj's. Ik ben er wel achter dat Windows de switch blokkeert. Online wel wat tips gevonden en instellingen aangepast. Dan zijn kort de cdj's te zien maar dan kan ik geen bestanden inladen of afspelen.

Aantal weken/maanden geleden zag ik een online handleiding (niet van Pioneer) hoe je stap voor stap in Windows 8.1 (inclusief afbeeldingen waar en wat je moet veranderen)Rekordbox en prodjlink moest installeren en aanpassen. Maar die zijn verwijderd.

(Als ik mijn oude laptop met Windows 7 (pro) opstart dan heb ik zonder problemen een verbinding met de cdj's en is er een pro dj link . Elke instelling overgenomen bij Windows 8.1 maar geen verbinding met cdj's. pro Link teken wel zichtbaar maar laat alleen master en bpm zien)

Kan iemand mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Lees dit topic op het Pioneer forum eens door. Hier staan eigenlijk alle bekende problemen en oplossingen aangegeven.

Comment

Bedankt voor je reactie. Heb deze site al heel veel bekeken maar blijf problemen houden en kan daar de correcte uitleg/oplossing niet vinden.

Comment

Probeer het eens zonder switch, dus met 1 speler aan je computer, om te zien of het niet de switch is die problemen geeft met je huidige systeem. Als de switch is uitgesloten, dan kan je verder kijken.

Het kan ook aan je netwerkadapter liggen. Verschillende posts op internet verwijzen naar communicatiefouten via Pro DJ link wanneer er gebruik wordt gemaakt van een Realtek netwerk adapter.

Zorg ook dat de nieuwste firmware op je spelers staat natuurlijk.

Schakel ook eens alle Windows beveiliging, dus ook je virusscanner helemaal uit en kijk of het dan wel lukt.

Comment

Heb net de Realtek netwerk adapter op mijn laptop uitgeschakeld. Firewall staat uit. Nu geeft Rekordbox de melding "Geef toestemming om op de CDJ pictogrammen weer te geven". Op de cdj's en in rekordbox kan ik nergens toestemming geven
          Last edited by Gustav Mulder; Monday-16-03-2015, 17:33.

Comment

Helaas gaat mij dit boven de pet. Wellicht is het heel makkelijk op te lossen door gebruik te maken van een USB ethernetadapter van een ander merkt als Realtek. Zoals je overal op internet kan lezen geven die Realtek adapters vaak problemen.

Misschien toch even een draadje openen op het Pioneer forum, of even voor een a twee tientjes een USB ethernet adapter op de kop tikken.

Comment

Maak nu gebruik van een USB (sitecom) ethernet adapter. En nog steeds de melding "Geef toestemming om op de CDJ pictogrammen weer te geven". Ik ga morgen contact opnemen met Pioneer. Dit heeft niks meer met instellingen te maken maar welke software/drivers/hardware er ondersteunt wordt.

Bedankt voor je hulp.

Comment

Ik denk dat het ergens in je systeem zit en helaas ken ik als fervente Mac gebruiker niet alle ins en outs van Windows 8.

Succes.

Comment

Sinds vorige week krijg ik de melding ook.
                  Heb je hier al een oplossing voor gevonden Gustav?

Comment

zelfde probleem maar dan met 20000nxs

hallo ik heb dit probleem al een tijd maar dan met cdj 2000nxs

alles geprobeerd maar niks wilt werken en van pioneer niks gehoord na aantal keer contact gemaakt te hebben

beetje hopeloos wordt het nu wel

mvg
                    Maurice

Comment

Een tijdje geleden heb ik hier nog met Jeroen van Pioneer over gesproken (ik denk als iemand het weet...) en ook hij wist niet meer oplossingen aan te dragen dan wat er reeds op internet verteld wordt. In 99% van de gevallen werkt alles vlekkeloos en er zijn altijd helaas een paar uitzonderingen waarbij het gissen blijft wat de oorzaak is.

De grondslag van het probleem is dat er tegenwoordig zoveel verschillende hardwareconfiguraties op de markt zijn dat het steeds lastiger wordt om een driver te ontwikkelen die overal mee overweg kan. De problemen zitten vaak in hele kleine dingen, zoals een stukje hardware (bijvoorbeeld een ingebouwde webcam in een laptop) waarvan de driver conflicteert met een Rekordbox driver waardoor een deel van de communicatie stilvalt. Dit lijken allemaal individuele gevallen met hun eigen unieke probleem; het resultaat is de zelfde foutmelding, maar deze kan vele oorzaken hebben.

Het is dus eigenlijk zoeken naar een speld in een hooiberg en het beste wat je in dit geval kan doen is een draadje openen op het Pioneer forum en daar exact je probleem beschrijven plus je volledige hardware specs posten zodat een medewerker van Pioneer hiermee aan de slag kan. Het laatste wat ik wil doen is iets afschuiven, maar in dit geval kan je het best direct bij de bron aankloppen. Hoe meer mensen in het openbaar reageren, des te snellen Pioneer er iets mee doet.

Ik moet er wel bij zeggen dat vele andere software ontwikkelaars het beter voor elkaar krijgen om een werkend geheeld te creëren, en wanneer er iets niet werkt zorgen dat er een patch komt om het probleem op te lossen. Helaas zien we vanuit Pioneer dat de prioriteit vaak niet op dit vlak ligt en dat is jammer. Reden te meer dus om je klacht direct bij Pioneer neer te leggen.
                      Last edited by Bax-shop - Ronald; Thursday-20-08-2015, 08:48. Reason: Punje vergeten

Comment

Bij mijn w10 Dell laptop met ESET NOD32 Antivirus.
                        Moet ik heel de internet beveiliging stop zetten.
                        Zowel de firewall als de virus en spam filters.
                        En de Windows defender en firewall staan ook af.
                        Misschien moet je daar is naar kijken?
                        En ik moet ook alles af zetten voor ik de pioneer aan koppel.
                        Misschien moet je dat eens proberen?

Comment

Hoi

Ik gebruik Rekordbox enkele jaren tot ik die probleem 'plots' ook voorhad. Nochtans met dezelfde setup als voordien, zonder ook maar de kleinste wijziging.
                          Ik heb nu ontdekt (en achteraf ook gelezen bij FAQ op Pioneer website) dat indien je met een router werkt, de volgorde van het aanzetten van je toestellen erg belangrijk is. Dit zou wel eens kunnen kloppen, want ik heb de foutmelding weggekregen door alle LAN kabels eens af te koppelen en terug in te steken. Soms moest ik het een aantal keren proberen maar uiteindelijk kwamen de cdj pictogrammen wel terug te verschijn (en verdween dus de foutmelding).
                          Het is wellicht zo eenvoudig door je cdj's en laptop reeds eerder op te starten en de lan kabel naar de laptop pas als allerlaatste in te steken! :-)

Comment

Wat heeft Pioneer uiteindelijk gezegd?

Comment

Iedereen krijgt dezelfde melding 'plots' en rond dezelfde periode. Ruikt het hier naar een verplichte aankoop van Rekordbox 4 !??

Comment

Working...
                              X