Announcement

Collapse
No announcement yet.

Denon X1100 houden of upgraden Denon X1500

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Denon X1100 houden of upgraden Denon X1500

Hallo allemaal!

Ik krijg de kans om via via een denon x1500 over te nemen. Ik bezit zelf de x1100.
    Nu vroeg ik mij af of die een goede upgrade zou zijn of kan ik beter wat maanden doorsparen en voor de x1600 gaan?
    Wat is jullie mening hierover?

Gr Florian

Enigste echte verschil is dat de x1500 een effecten bak en sampler aanboord heeft en de X1100 niet.

Gebruik je graag effecten dan ja zo niet nee.

Comment

Oke bedankt.
      Na wat overleg met mijn ouders heb ik ook de mogelijkheid om een Denon x1600 te gaan nemen. Deze bak heeft wel veel meer voordelen. Zoals de goede effectenbak, mooi scherm, midi functie.
      Aangezien ik meer van effecten gebruik wil gaan maken en ook voor het opnemen via midi wil gaan doen zal dit dan wel een goede upgrade zijn? of kan ik beter naar een andere mixer kijken?

Gr Florian

Comment

De X1600 is gewoon een hele goede en betrouwbare mixer. De effecten mogen er zijn en doen niet onder voor wat bijvoorbeeld Pioneer in deze klasse biedt. Je moet deze mixer plaatsen tussen de DJM 750 en 850. De extra midi functionaliteit en de vrij te programmeren knoppen geven deze mixer net wat extra.

Jammer dat de X1700 niet meer gemaakt wordt, want met de dubbele effectenmodule had dit ook een leuke optie voor je geweest. Echter is daarvoor ook een betaalbaar alternatief (afgaande op jouw budget), namelijk de DB2 van Allen & Heath:

Allen & Heath Xone:DB2 koop je bij Bax Music. 30 dagen niet goed geld terug - Gratis verzending - 3 jaar garantie - Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

Comment

Ik werk zelf al jaren met de DNX 1600 en ben daar prima over te spreken.

Ik heb echter hiervoor een DNX 1500 mixer gehad en dat vond ik eerlijk gezegd een fijnere mixer voor drive-in gebruik dan de DNX 1600. Daarvoor heb ik de volgende redenen:

- De microfoons hebben een aparte toonregeling per microfoon
          - De matrix input werkt fijner; bij de DNX 1500 kun je letterlijk iedere aansluiting naar ieder kanaal routen, de DNX 1600 heeft een beperktere matrix input
          - Bij de DNX 1500 kun je alle phono ingangen omzetten naar line ingangen, dat kan bij de DNX 1600 niet meer waardoor ik 3 nutteloze ingangen heb

Aan de andere kant heeft de DNX 1500 geen MIDI functionaliteit, maar die gebruik ik toch (nog) niet. Ook de effecten gebruik ik zelden (alleen als er een zangertje komt ofzo). Verder schijnt de geluidskwaliteit van de 1500 niet geweldig te zijn maar daar heb ik nooit iets van gemerkt.

Comment

Working...
          X