Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnerskeuze DJ Controller!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnerskeuze DJ Controller!

Hallo,

Ik heb een vraagje naar aanleiding van mijn keuze op een DJ controller.
    Ik heb nauwelijks tot geen ervaring met DJ controllers en ben daarmee dus nog een beginner. Nu lees ik vele positieve reacties over de Hercules DJ Control Instinct . Echter is hier ook een negatief bericht over te vinden, de software hiervan blijkt namelijk nog wel eens vast te lopen.

Mijn vraag is nu welke DJ Controller jullie mij aan kunnen bevelen. Ik ben een beginner en zou de controller tevens op feestjes&partijen willen gebruiken (ik hoop dus niet snel op de controller te zijn uitgekeken), mijn budget bedraagt tot €200,- ongeveer.

Ik verneem graag van jullie!

Eigenlijk hebben we deze vraag al mooi samengevat in een Blog, dus ik kan aanbevelen om dat eerst eens te lezen;

Vroeger was het simpel: je had twee draaitafels en een mixer. Maar sinds de DJ-controller is de keus lastiger. We helpen je op weg!

De Instinct van Hercules is voor het geld een leuke controller om mee te beginnen, al voelt het allemaal wat minder degelijk aan dan de controllers uit een hogere klasse. Ook de software is erg beperkt.

Een goede controller om mee te beginnen is bijvoorbeeld de Mixtrack Pro II van Numark, of de Beatmix II van Reloop:

Met de Beatmix 2 brengt Reloop een stevige DJ-controller uit die toch bijzonder compact is. Dat maakt de Beatmix 2 erg geschikt voor mobiele toepassingen. Dankzij een overzichtelijk uiterlijk is de controller bijzonder goed te bedienen.

Numark Mixtrack 2 kopen? Groot assortiment, direct leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Beide worden geleverd met Serato DJ Intro. Nadeel hiervan is dat er wat beperkingen in zitten. De belangrijkste beperking is dat je er niet mee kan opnemen.

Een controller die wel met software geleverd wordt waarmee je kan opnemen en die nog enigszins in je budget past is deze:

De grote broer van de Control Air, de Hercules DJ Control Air+ S. Hij is voorzien van twee touch-sensitive platters en beschikt over een ingebouwde geluidskaart. Met de Air-sensor kunt u spectaculaire effecten teweeg brengen.

Comment

Hallo,

Dus als ik het goed begrijp is de Hercules DJ Control Instinct de beste keuze wanneer je zoekt naar een DJ controller waarbij je boxen aan kunt sluiten en gegevens kunt opslaan met een budget tot €200,-?

Zijn onderstaande controllers dan tevens een mindere keuze of bieden deze kortweg evenveel aan als de Hercules Instinct maar dan voor een hogere prijs?
      * Pioneer DDJ WeGO 2
      * Behringer CMD Studio 4A DJ MIDI controller (€199,-)
      * Hercules DJ Control Air S DJ-controller (€149,-)
      * Hercules Universal DJ controller (€199,-)
      * JB Systems Kontrol 2 DJ MIDI controller (€149,-)
      * Behringer CMD Studio 2A DJ Controller (€199,-)
      * Numark Mixtrack II DJ Controller (€159,-)

Mijn laatste vraag is welke DJ controller het beste is/het meeste kan bieden bij een prijsklasse vanaf €200,- tot €250/300,-

Excuses voor de vele vragen, maar ik wil graag onderzoeken met welke controller ik waar voor m'n geld haal. ;)

Comment

Met de Hercules control Instinct krijg je voor €89.00 een basic controller die leuk is om te beginnen maar kwalitatief niet zo heel veel voorstelt. De controllers die je in je lijstje noemt zijn kwalitatief (dus qua bouw) een stuk beter.

De Wego 2 staat in de uitverkoop en is te koop zolang de voorraad strekt. Voor deze prijs is het een hele goede controller en heeft van alle controllers in je lijst de beste prijs / kwaliteitsverhouding.

In de prijsklasse tot €300.00 is de Numark Mixtrack Quad een goede optie:

De Numark Mixtrack Quad is de wat uitgebreidere variant op de Mixtrack Pro II. Deze controller met vierkanaals eigenschappen en 2 fysieke decks is net even wat uitgebreider en beschikt onder meer over verlichte RGB drumpads.

Comment

Hallo,

Ik ben opnieuw gaan zoeken&vergelijken maar ik weet er helaas niet uit te komen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen waardoor ik tot een besluit kan komen! :p

Ik zoek een DJ Controller met een prijskaartje tot €200,-
          Het zou fijn zijn als er boxen op de controller aangesloten kunnen worden en dat je met de bijgeleverde software bestanden kunt opnemen!
          Ik zoek de controller die bovenstaande eisen bevat en hierbij het meeste te bieden heeft!

Ik hoop zeer graag van jullie te horen!

Comment

Het is inderdaad mogelijk om via de tulpuitgang speakers op de Hercules DJ Control Instinct aan te sluiten (boxen daar doe je bekabeling in :) ) Maar zoals Ronald al zei:
            Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
            Met de Hercules control Instinct krijg je voor €89.00 een basic controller die leuk is om te beginnen maar kwalitatief niet zo heel veel voorstelt. De controllers die je in je lijstje noemt zijn kwalitatief (dus qua bouw) een stuk beter.
            let erop dat de Hercules DJ Control Air S DJ-controller uit je lijstje geen speakeruitgangen heeft net als de Numark Mixtrack II DJ Controller, waardoor dit via je computer moet.

Houd er verder rekening mee dat de duurdere controllers vaak kwalitatief beter gebouwd zijn, en dus ook (iets) minder snel stuk gaan.
            Succes gewenst met je keuze, mocht je nog vragen hebben staat het forum open.

Met vriendelijke groet,

Comment

Hallo,

Ik verneem uit recensies dat de Numark Mixtrack II een gewilde controller is, echter zit hier een Intro software bij van Serato, is dit daadwerkelijk software die in je nadeel kan werken?

Comment

Originally posted by NielsR View Post
                let erop dat de Hercules DJ Control Air S DJ-controller uit je lijstje geen speakeruitgangen heeft net als de Numark Mixtrack II DJ Controller, waardoor dit via je computer moet.
                De Control Air S heeft wel een geluidskaart aan boord. De speakeruitgang is echter geen RCA, maar een 3.5mm mini jack aansluiting.

Ik verneem uit recensies dat de Numark Mixtrack II een gewilde controller is, echter zit hier een Intro software bij van Serato, is dit daadwerkelijk software die in je nadeel kan werken?
                De Mixtrack II heeft geen geluidskaart aan boord. Je moet de Mixtrack Pro II hebben.

De meegeleverde software is prima om het dj'en mee onder de knie te krijgen. Je mist alleen een opnamefunctie in de software en geavanceerde functies zoals de beatslicer en roll. Wanneer je ervaring opgedaan hebt en behoefte krijgt aan meer functionaliteit kan je altijd de software nog upgraden naar de volledige versie van Serato DJ

Serato DJ Upgrade Box koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Comment

Heeft iemand btw ervaring met de Hercules XPS 2.0 60 & Hercules XPS 2.0 80 DJ monitorset? Is er een duidelijk kwaliteitsverschil te horen tussen deze twee boxen?

Comment

Persoonlijk vind ik dat die Hercules kastjes wel erg weinig headroom hebben en bij iets hogere volumes al snel gaan oversturen. Voor een klein beetje meer koop je iets dat relatief gezien een stuk beter is. Deze set bijvoorbeeld:

De Alesis Elevate 5 studiomonitoren zijn prima luidsprekers voor een prima prijs. Ondanks de compacte afmeting, leveren ze toch een volle sound, wat voor divers gebruik in aanmerking komt.

Comment

Hallo,

Ik heb een vraagje omstreden de DJ software. Uit reviews verneem je dat programma's zoals Virtual DJ LE & Serato Intro minder mogelijkheden bevatten in vergelijking tot de volledige software zoals Serato DJ. Ik vraag me nu af of er bij de LE&Intro software nu werkelijk minder effecten zitten in vergelijking tot software zoals DJUCED.

Comment

Het nadeel van een LE versie is dat je de software niet kan uitbreiden (upgraden kan uiteraard wel). Je moet het dus doen met het pakket en de features die daartoe behoren.

Bij Serato DJ Intro en Virtual DJ LE krijg je maar een paar effecten, vijf uit mijn hoofd. Het is niet mogelijk om daar uitbreidingen voor te downloaden.

DJuiced heeft ook twee varianten, namelijk versie 18 en versie 40. Versie 18 kan je vergelijken met een LE versie van een ander pakket. Hier krijg je ook maar een paar effecten bij. Versie 18 werkt met de goedkoopste controllers van Hercules, dus de Air en de Instinct.

Versie 40 is uitgebreider en je krijgt hier ook meer effecten bij (meer dan 10). Ook stelt Hercules regelmatig updates beschikbaar waarmee je extra effecten kan downloaden.

Het is overigens niet mogelijk om versie 40 te gebruiken met een controller die geschikt is voor versie 18.

Als we heel eerlijk kijken is DJuiced natuurlijk maar een kleine speler en lopen ze qua bugfixes niet vooraan. Daarom zien wij nog wel eens dat de software op sommige systemen gewoon niet lekker wil draaien. Hier zal je met Virtual DJ minder last van hebben.

Comment

Hallo,

Ik lees dat je met de Virtual DJ LE Software niét kunt opnemen, klopt dit? Ik vind het namelijk raar dat je met de Gratis Virtual DJ wél kunt opnemen, maar met de LE Versie niet?

Comment

Ik weet niet waar je deze informatie vandaan hebt, maar alle installaties die ik gezien heb van Virtual DJ Le (ook die bij ons in de winkel) hebben een opname functie. Je kan echter alleen opnemen in WAV en niet direct naar MP3, maar dat kan je achteraf altijd nog omzetten met bijvoorbeeld audacity.

Er is ook nog een Basic editie van Virtual DJ in omloop die bij hele goedkope controllers geleverd werd / wordt, en daar is opnemen niet mee mogelijk.

De gratis versie is eigenlijk niets meer dan een demo versie om thuis te proberen. Deze versie heeft de meeste functionaliteit van de Pro versie aan boord, echter kan je deze versie niet met een controller gebruiken, dus heb je hier niet zoveel aan.

Comment

Hallo,

Bij de Numark Mixtrack Pro 2 staat bij de productomschrijving: Serato DJ Intro mist een aantal belangrijke features van de software zoals opnemen.

Comment

Working...
                              X