Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste gear

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn eerste gear

Hallo,
    Ik heb een beetje rond gekeken voor een DJ controller en zag de Pioneer DDJ SB-S DJ controller.
    Ik vraag me af of dit een goede controller is voor een beginner als mij. Ik heb bijna geen ervaring.
    De recensies zijn heel positief, vooral dat hij goed is in verhouding met de prijs.
    Er is zit ook Serato Intro bij, en je kunt dus upgraden naar de volle versie, maar hoeveel kost dat? En werkt de controller ook met andere software?
    Gr. Tobias

De DDJ SB is een leuke controller om mee te beginnen en zit qua layout goed in elkaar. De knoppen zitten op de goede plaats en de algehele bouw van het apparaat voelt degelijk aan. Het is een midi controller dus in principe kan je deze laten werken met ieder software pakket. Afhankelijk van welke software en welke versie zal je soms wel een externe mapping file moeten downloaden of knoppen zelf toewijzen. Dit is voor een beginner soms een stapje te ver, dus houdt het voorlopig gewoon bij de software die erbij zit.

Upgraden naar het volledige pakket van Serato DJ is mogelijk en kost 129,-. Wanneer je dat toch van plan bent te doen, dan is een controller met 4 kanalen voor Serato wellicht een betere optie. Een goede controller op dat gebied is de Reloop Beatmix 4:

De Reloop Beatmix 4 is een compacte controller die over interne geluidskaart beschikt. Daarmee is helemaal plug\'n play. Dankzij een overzichtelijke lay-out is deze controller zelfs op een donker podium gemakkelijk te bedienen

Comment

Working...
    X