Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opnemen met Denon X1600

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opnemen met Denon X1600

Hoi,

Ik heb een maand geleden een Denon X1600 gekocht.
    Nu wil ik hier graag mijn set mee opnemen maar dit lukt niet.
    Ik heb het geprobeerd om via midi te doen maar dit lukt niet. Verder heb ik mijn rec out in gebruik waar een kabel van naar mijn speakers gaat.
    Hebben jullie een andere manier hoe ik van mijn mixer naar mijn versterker kan zodat ik mijn rec out naar een computer kan doen om op te nemen.
    Zelf weet ik niet hoe ik het geluid van mijn mixer naar mijn versterker moet krijgen op een andere manier...

Alvast bedankt, dit is iets wat ik snel nodig heb omdat mensen een mix van me verwachten voor een komende gig!

Met vriendelijke groet,

Florian Kloekke

MIDI is geen audio.
    Verder heb je ook nog een, Master out, booth out en een digital out. Opties zat lijkt me.

Comment

Oke, ik ben hier zelf niet echt goed in.
      Dus als ik de digital out naar een line in ingang van mijn computer doe zou ik moeten kunnen opnemen?
      Ik heb namelijk geen kabel voor master out en booth out naar mijn computer... En als ik een van deze kabels nodig heb welke zullen dat dan zijn?

Comment

Originally posted by florian1996 View Post
        Dus als ik de digital out naar een line in ingang van mijn computer doe zou ik moeten kunnen opnemen?
        NEE! Deze moet je dan wel op een digitaal ingang van je computer doen.
        Wat voor geluidskaart heb je op de computer?

Comment

De X1600 beschikt al over een ingebouwde USB geluidskaart. Gewoon je mixer via USB aansluiten (wel even checken of deze in USB-B modus opstart) en in de opname software de denon mixer selecteren als input device.

Meer hierover op het Denon DJ forum

Discussion, Info, Resources and Community for Engine DJ, Denon DJ and Numark DJs

Comment

Hoi bedankt! Het is me eindelijk gelukt naar zoveel uren hiermee aangeklooit te hebben!
            Opeens zag ik dat bij de master out ook gewoon 2 tulp pluggen waren. Nu heb ik daar mijn versterker op aangesloten en heb ik de Rec out naar de line in van mijn computer gedaan en nu kan ik opnemen!
            Dit is echt super want over 2 weken moet ik een mix tape voor een feest inleveren!
            Thanks BT-Studio want door jou zag ik het :)

En Ronald, het had wss ook op die manier gekunt inderdaad maar het is nu gelukkig gelukt!

Comment

Het is in ieder geval goed te horen dat je geholpen bent. Je kan later altijd nog eens naar mijn methode kijken als je tijd over hebt. Ik verwacht namelijk dat de geluidskwaliteit van de opname via de interne kaart van de mixer beter is dan de kwaliteit via je computer. Maar als het voor jou werkt zou ik zeggen "if it ain't broke, don't fix it' ;)

Comment

Oke, dan ga ik daar ook nog naar kijken! Betere kwaliteit is natuurlijk altijd mooi meegenomen, ik gebruik namelijk wel een oude geluidskaart :). Dit zal dus betekenen dat ik mijn USB B uitgang van mijn Denon X1600 naar een USB ingang van mijn laptop doe en dat ik in Audacity die usb als input kiezen? Of gaat dit niet werken met audacity?

Comment

Met Audacity moet dit perfect werken. Gewoon je mixer met de computer verbinden en in Audacity het USB apparaat als input kiezen. Ik denk dat je voor Windows nog wel een driver nodig hebt:

Comment

Working...
                  X