Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opnemen met Audacity en Reloop Mixage interface edition

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opnemen met Audacity en Reloop Mixage interface edition

Graag jullie advies!
    Ik ben al een tijdje bezig met het maken van een eigen mixtape. Nu zou ik het graag willen gaan opnemen heb al eens wat op internet rond gezocht en kwam bij het programma Audacity. Bij Bax adviseerde zij mij hiermee met een externe geluidskaart te werken voor betere kwaliteit. Daarvoor heb ik een gekocht van het merk JBL systems.
    Na het opnemen loop ik tegen een probleem aan. Als ik mijn opname terug ga luisteren hoor ik op stukken waar de muziek iets zachter is bijvoorbeeld bij het inkomen van een plaat dat ik een hoge eentonige toon erdoor heen hoor.
    Wat zou dit kunnen zijn?

Graag hoor ik het als iemand hier voor de oplossing weet

Eerlijk gezegd is de geboden oplossing niet de meest logische. De Reloop Mixage Interface edition heeft al een geluidskaart aan boord en de JB systems interface is niets meer dan een extra geluidskaart. Nu weet ik niet hoe je het aangesloten hebt, want de Reloop controller heeft maar 1 master out en geen extra uitgang om een opname te maken, dus ik vraag me af hou je die jb systems interface überhaubt gebruikt.

Een systeem met meerdere geluidskaarten tegelijk aangesloten werkt meestal niet echt lekker en zorgt vaak voor latency. Dat is vermoedelijk ook wat je pieptoon veroorzaakt. Wat is dan wel een logische oplossing?

De Mixage Interface edition wordt geleverd met Traktor LE. Wanneer je een upgrade doet naar Traktor Pro heb je de beschikking over een opnamefunctie in de software. Je neemt dan in goede kwaliteit direct op via de Traktor software. Dit is simpelweg de allerbeste keuze.

Comment

Working...
    X