Announcement

Collapse
No announcement yet.

Djuced, VirtualDJ of toch Serato?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Djuced, VirtualDJ of toch Serato?

Hoi,

Ik ben een beginnend DJ of eigenlijk, na jaren niets gedaan te hebben, probeer ik de draad weer op te pakken. Ik heb een DJ Instinct beginners controller. Daarbij zit Djuced18 geleverd. Het werkt op zich prima maar het is natuurlijk een uitgeklede versie van een programma.
    Daarnaast heb je VirtualDJ en ik las ook nog over een programma Serato.

Wat ik mij nu afvraag is, welke volledige versie van al deze software is nu beter. Djuced, VirtualDJ of toch Serato? Is er iemand die een vergelijking kan maken van, in elk geval de eerste twee, pakketen?

Mocht je geen vergelijking kunnen maken, laat dan ik geval even weten wat jij gebruikt.

Dank,

Jasper
    4
    Djuced
    0.00%
    0
    VirtualDJ
    50.00%
    2
    Serato
    25.00%
    1
    Anders...
    25.00%
    1

Ik denk dat het een redelijk korte discussie wordt, want je kan de Instinct onmogelijk gebruiken met Serato DJ. Alleen de hardware die op deze pagina staat:

Officially supported DJ hardware for Serato DJ Lite and Serato DJ Pro. Used by millions of DJs worldwide.

Het vergelijken van DJuced 18 met Virtual DJ Pro is echt appels met peren. Virtual DJ Pro is een van de meest uitgebreide dj pakketten die er bestaan en DJuced 18 is een pakket dat heel basic is, maar naadloos aansluit bij de functies die op de Instinct zitten.

Gaan werken met veel uitgebreidere software is leuk, maar wanneer er op je controller geen knoppen aanwezig zijn om de functies te bedienen, dan is er al een groot deel van de meerwaarde verdampt.

Comment

ik ben het met Ronald eens.

Comment

Ik gebruik al jaren Virtual DJ naar volle tevredenheid, maar heb ook weinig ervaring met andere softwarepakketten. Ik heb vroeger weleens BPM Studio gebruikt maar dat is echt stil blijven staan in de tijd. Daarnaast heb ik wel eens een demo van Traktor gedownload, dat heeft zo op het eerste gezicht allemaal een beetje dezelfde look & feel als Virtual DJ. VDJ heeft wat uitgebreidere automix mogelijkheden wat het zeer geschikt maakt voor drive-in dj's, Traktor heeft weer remix decks waarvan ik niet precies weet waar ze voor dienen...

Comment

Gebruik ook VIrtual Dj pro, de laatste versie 8 is superstabiel, nog nooit problemen mee gehad. Tevens is in versie 8 de geluidsengine helemaal verbeterd tov versie 7. Voor mij als drive in dj het beste pakket momenteel op de markt. Ik al vele andere pakketten geprobeerd maar vdj is toch wel het pakket met de meeste mogelijkheden.
          Ook al heb ik vaak nagedacht om voor een Pioneer /cdj2000 set eens te gaan kijken ben ik nog niet overtuigd kwa zoekmogelijkheden. Op een CDJ heb je tenslotte een kleiner scherm dan op een laptop waar ik mee draai.
          En uiteraard het behoorlijke prijsverschil wat Pioneer duurder is.

Comment

Working...
          X